Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Biegi komar 2352
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam pierwszy raz Smile
Sprawa wygląda tak że nie mogę znaleźć luzu w moim komarku. Komar 2352 2 biegowy
( biegi w rączce) . Niezależnie czy jest to 1.0.2 nie ma luzu. Na wciśniętym sprzęgle łańcuch się kręci. Co może być przyczyną, liczę na pomoc Wink
Pozderki
Czyli nie ma ani luzu ani sprzęgła tak?

A oba biegi są?
(27-10-2022 21:46:58)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Czyli nie ma ani luzu ani sprzęgła tak?

A oba biegi są?

Nie ma luzu, na wciśniętym sprzęgle łańcuch się kręci, tak jakby cały czas był na biegu , zmieniam biegi na manetce i wydaje mi się że opor jest taki sam niezaleznie czy to 1.0.2

(27-10-2022 22:04:27)Filson napisał(a): [ -> ]
(27-10-2022 21:46:58)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Czyli nie ma ani luzu ani sprzęgła tak?

A oba biegi są?

Nie ma luzu, na wciśniętym sprzęgle łańcuch się kręci, tak jakby cały czas był na biegu , zmieniam biegi na manetce i wydaje mi się że opor jest taki sam niezaleznie czy to 1.0.2

Dodam że przy zakupie był problem z linka od manetki biegów, sprzedający chwilę się pomęczył i wszystko było okej lecz wydaje mi się że linka jest trochę luźna coś tam pokręciłem przy tej regulacji od linki ale żadnego efektu :/
napnij linkę dodatkowym napinaczem np. w otworze na linkę w silniku
Zdejmij pokrywę zapłonu i zobacz czy podczas zmiany biegów pociągany jest w ogóle wodzik skrzyni. Znajduje się nad zębatką, za przegrodą (tam gdzie wczepiona jest linka). Jeśli tak to możesz wyczepić linkę i pociągać wodzik (po wyczepieniu linki) patrząc czy wskoczy luz albo drugi bieg. Patrz oczywiście na zgaszonym silniku kręcą ręką kołem. Tongue

Sprzęgło to osobna sprawa. Na zgaszonym silniku złap za tylne koło i porównaj opór przy kręceniu kołem z wciśniętym sprzęgłem jak i bez. Jeśli jest różnica to może wystarczy podciągnąć linkę. Jeśli pomimo naciągnięcia linki na maxa nie będzie sprzęgła to bez rozbiórki się raczej nie obejdzie.
(27-10-2022 22:19:01)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Zdejmij pokrywę zapłonu i zobacz czy podczas zmiany biegów pociągany jest w ogóle wodzik skrzyni. Znajduje się nad zębatką, za przegrodą (tam gdzie wczepiona jest linka). Jeśli tak to możesz wyczepić linkę i pociągać wodzik (po wyczepieniu linki) patrząc czy wskoczy luz albo drugi bieg. Patrz oczywiście na zgaszonym silniku kręcą ręką kołem. Tongue

Sprzęgło to osobna sprawa. Na zgaszonym silniku złap za tylne koło i porównaj opór przy kręceniu kołem z wciśniętym sprzęgłem jak i bez. Jeśli jest różnica to może wystarczy podciągnąć linkę. Jeśli pomimo naciągnięcia linki na maxa nie będzie sprzęgła to bez rozbiórki się raczej nie obejdzie.

To jest ta pokrywa od kopnika? Muszę spuszczać olej?
(27-10-2022 22:27:06)Filson napisał(a): [ -> ]
(27-10-2022 22:19:01)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Zdejmij pokrywę zapłonu i zobacz czy podczas zmiany biegów pociągany jest w ogóle wodzik skrzyni. Znajduje się nad zębatką, za przegrodą (tam gdzie wczepiona jest linka). Jeśli tak to możesz wyczepić linkę i pociągać wodzik (po wyczepieniu linki) patrząc czy wskoczy luz albo drugi bieg. Patrz oczywiście na zgaszonym silniku kręcą ręką kołem. Tongue

Sprzęgło to osobna sprawa. Na zgaszonym silniku złap za tylne koło i porównaj opór przy kręceniu kołem z wciśniętym sprzęgłem jak i bez. Jeśli jest różnica to może wystarczy podciągnąć linkę. Jeśli pomimo naciągnięcia linki na maxa nie będzie sprzęgła to bez rozbiórki się raczej nie obejdzie.

To jest ta pokrywa od kopnika? Muszę spuszczać olej?

Tak, to ta pokrywa i nie, nie musisz spuszczać oleju.
(27-10-2022 22:29:31)wazniak96 napisał(a): [ -> ]
(27-10-2022 22:27:06)Filson napisał(a): [ -> ]
(27-10-2022 22:19:01)wazniak96 napisał(a): [ -> ]Zdejmij pokrywę zapłonu i zobacz czy podczas zmiany biegów pociągany jest w ogóle wodzik skrzyni. Znajduje się nad zębatką, za przegrodą (tam gdzie wczepiona jest linka). Jeśli tak to możesz wyczepić linkę i pociągać wodzik (po wyczepieniu linki) patrząc czy wskoczy luz albo drugi bieg. Patrz oczywiście na zgaszonym silniku kręcą ręką kołem. Tongue

Sprzęgło to osobna sprawa. Na zgaszonym silniku złap za tylne koło i porównaj opór przy kręceniu kołem z wciśniętym sprzęgłem jak i bez. Jeśli jest różnica to może wystarczy podciągnąć linkę. Jeśli pomimo naciągnięcia linki na maxa nie będzie sprzęgła to bez rozbiórki się raczej nie obejdzie.

To jest ta pokrywa od kopnika? Muszę spuszczać olej?

Tak, to ta pokrywa i nie, nie musisz spuszczać oleju.
Zdjąłem tą pokrywę i widzę że jakiś bolczyk malutki jak igła leży pod wodzikiem włożyłem w taki mały otwór w rurce cos tam chodzi ten wodzik ale bieg jak był tak jest
Najlepiej jakbyś wrzucił jakieś zdjęcie lub filmik jak to u Ciebie wygląda.

Popatrz sobie na tym filmiku jak chodzi wodzik zmiany biegów. U Ciebie powinno to wyglądać tak samo. https://youtube.com/shorts/KJCx-HrYBVo?feature=share
Znalazlem chwilę czasu i wygląda to tak Smile


https://youtube.com/shorts/O70_8ozk1Yw?feature=share

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Mi to wygląda tak jakbyś nie miał sprężyny na wodziki zmiany biegów....
Bo 0 powiedzmy że jest ok.
Jedynka powinna się bardziej wysunąc do zewnątrz, zatem nakrętka wodzika do wkręcenia.
A na 2 powinna sprężyna wewnątrz silnika pociągnąć cały wodzik. A u ciebie ma wtedy luz.
Gdzie dokładnie jest ta sprężyna, bo faktycznie jej nie ma

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
W środku silnika.
Żeby się do niej dostać to trzeba silnik rozpolawiac.
Ewentualnie może być, ale ewidentnie wodzik się nie cofa, więc albo jej brak, albo coś blokuje wodzik, np jest zgięty lub wylazła tuleja wodzika.
Widzę że jesteś kolego ze stalowej woli...
Ja nie naprawiam ludziom, ale jeśli masz czas, i chęci to zapraszam z komarkiem do Biłgoraja, podpowiem co, gdzie i jak.
(27-10-2022 22:15:39)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]napnij linkę dodatkowym napinaczem np. w otworze na linkę w silniku
Dodałem jedna nakrętke tam gdzie wchodzi linka do silnika i teraz sytuacja wygląda tak
Na 0 i 1 mogę swobodnie kręcić kołem w przód i w tył (łańcuch też się kręci)
Na 2 nie mogę ani w przód ani w tył

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Stron: 1 2
Przekierowanie