19-01-2023, 21:56:17
Zakupiłem dodatkowo gaźnik P2R Sha 15/15 z JM.
Ten filtr co tam jest to ciężko nazwać filtrem. Trzy warstwy drucianej siatki takbym to nazwał.
Przerobiłem pokazywany wcześniej filtr z obudową. K60B też jest i do niego w razie czego pójdzie to nowe.
Wrzucam zdjęcia z efektem pracy. Filtr jest wymienny, papierowy - okrągły. Do kupienia bez problemu. Myślę, że efektywność tego zestawu jest o niebo lepsza niż seria.
Połączenie obudowy z gaźnikiem wycięte multiszlifierka i ładnie spasowane, że wchodzi to na wcisk ale dodatkowo przy ostatecznym montażu przelecę to miejsce jakimś uszczelnieniem.
Przymierzałem do wersji GM13F z orginalnym tłumikiem szmerów i to nowe wyszło, że zajmuje mniej miejsca i na pewno wejdzie do ramy bez żadnych problemów.
[attachment=22239][attachment=22240][attachment=22241][attachment=22242][attachment=22243]
Przy okazji napisze co zostało wykonane przy tym silniku:
- wał oryginał zmd regenerowany i wycentrowany. Nowa korba i łożysko 12x15x13 w główce. Łożyska suwliwe pasowane na wal. C3 Koyo.
- tłok R1 zmd. Dowiercone otwory smarujące sworzeń w tłoku, sworzeń pływający. Korba wydystansowana w tłoku dystansami na 0.5mm luzu.
- cylinder oryginał 019 po portingu przeplukow i podniesieniu wydechowego o 1mm, dolotowego o 1 w dół. Zgrane z kwrterami. Cyl po szlifie na 5 setek pasowanie. Okna sfazowane a także pierścienie. Usunięte uskoki nadlewy itp. Tłok podcięty od dolotu dół i nacięcie na denku na wylotowym.
- skrzynia można powiedzieć nowa zmd wydystansowana według poradnika z forum. Wal też wydystansowany.
- zmieniacz po regeneracji bez żadnych luzów. Poprawione połączenie gdzie powstają luzy.
- kartery splanowane lekko na plaszyznie na papierze, to samo dekle
Wszystko na uszczelkach niebieskich 0.5 mm plus pasta dirko w minimalnej ilości lizniete. Skrzynia korbowa i całe kartery po poprawie. Usuniete wszelkie nadlewki a było ich pełno na każdej przylgni. Jakby w ogóle nie obrobione z tego w fabryce. Skrzynia korbowa poprawiona papierem ściernym ale nie na lustro to samo dolot wydech i przelotowe
- dolot cylindra rozwiercony na 16 mm.
- gaźnik zobaczymy ale wjedzie najpierw p2r. Mam też k60b cccp i gm 13. Jeden do odsprzedania 13 mam.
- zapłon cdi turbozabytki.
- świeca prl iskra f100
- wysoka głowica i plan o 1.5 mm.
- simeringi oringi śruby itp wszystko nowe lepszej jakości.
Obstawiam 3.5 konia na tym secie.
Ten filtr co tam jest to ciężko nazwać filtrem. Trzy warstwy drucianej siatki takbym to nazwał.
Przerobiłem pokazywany wcześniej filtr z obudową. K60B też jest i do niego w razie czego pójdzie to nowe.
Wrzucam zdjęcia z efektem pracy. Filtr jest wymienny, papierowy - okrągły. Do kupienia bez problemu. Myślę, że efektywność tego zestawu jest o niebo lepsza niż seria.
Połączenie obudowy z gaźnikiem wycięte multiszlifierka i ładnie spasowane, że wchodzi to na wcisk ale dodatkowo przy ostatecznym montażu przelecę to miejsce jakimś uszczelnieniem.
Przymierzałem do wersji GM13F z orginalnym tłumikiem szmerów i to nowe wyszło, że zajmuje mniej miejsca i na pewno wejdzie do ramy bez żadnych problemów.
[attachment=22239][attachment=22240][attachment=22241][attachment=22242][attachment=22243]
Przy okazji napisze co zostało wykonane przy tym silniku:
- wał oryginał zmd regenerowany i wycentrowany. Nowa korba i łożysko 12x15x13 w główce. Łożyska suwliwe pasowane na wal. C3 Koyo.
- tłok R1 zmd. Dowiercone otwory smarujące sworzeń w tłoku, sworzeń pływający. Korba wydystansowana w tłoku dystansami na 0.5mm luzu.
- cylinder oryginał 019 po portingu przeplukow i podniesieniu wydechowego o 1mm, dolotowego o 1 w dół. Zgrane z kwrterami. Cyl po szlifie na 5 setek pasowanie. Okna sfazowane a także pierścienie. Usunięte uskoki nadlewy itp. Tłok podcięty od dolotu dół i nacięcie na denku na wylotowym.
- skrzynia można powiedzieć nowa zmd wydystansowana według poradnika z forum. Wal też wydystansowany.
- zmieniacz po regeneracji bez żadnych luzów. Poprawione połączenie gdzie powstają luzy.
- kartery splanowane lekko na plaszyznie na papierze, to samo dekle
Wszystko na uszczelkach niebieskich 0.5 mm plus pasta dirko w minimalnej ilości lizniete. Skrzynia korbowa i całe kartery po poprawie. Usuniete wszelkie nadlewki a było ich pełno na każdej przylgni. Jakby w ogóle nie obrobione z tego w fabryce. Skrzynia korbowa poprawiona papierem ściernym ale nie na lustro to samo dolot wydech i przelotowe
- dolot cylindra rozwiercony na 16 mm.
- gaźnik zobaczymy ale wjedzie najpierw p2r. Mam też k60b cccp i gm 13. Jeden do odsprzedania 13 mam.
- zapłon cdi turbozabytki.
- świeca prl iskra f100
- wysoka głowica i plan o 1.5 mm.
- simeringi oringi śruby itp wszystko nowe lepszej jakości.
Obstawiam 3.5 konia na tym secie.