Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ogar 200 zatarty czy przytarty.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
A jeszcze takie pytanie mam, sworzeń tłoka smarować przed montażem olejem czy na sucho się go wciska? Będę miał tłok Berta, to nie wiem czy tam na wcisk jest czy suwliwie jak w Alienie do Wueski
Berty nie montowałem ale najlepiej standardowo podgrzej tłok przed wciskaniem sworznia żeby nic na siłę nie robić. Po podgrzaniu powinien wejść nawet bez smarowania.
Zgodnie ze sztuka wszystkie elementy współpracujące ze sobą winno się smarować tj tuleja sworzeń rowki pierścieni
bez przesadyzmu, moim zdaniem jesli te sworznie wchodzą na wcisk (a jesli masz Berte to tak, bo sam taki miałem) to troche nagrzać piaste tłoka opalarką albo palnikiem, ale delikatnie zeby nie przedobrzyć i wejdzie sworzeń jak w masełko. To smarowanie wszystkich mozliwych połączeń jest moim zdaniem bez sensu bo i tak w trakcie pracy to bedzie smarowane olejem z mieszanki, czyż nie? żeby tylko tuleję cylindra paluszkiem przejechać z olejem i finito
Dzięki, jak tylko cylinder i tłok będą do odebrania to go podgrzeję i wsunę sworzeń na sucho
Ale tu nie chodzi o to żeby smarować sworzeń żeby łatwiej wszedł bo po to się właśnie grzeje tłoka.chodzi o to żeby od początku sworzeń mial smarowanie zanim dotrze tam mieszkanka.

Ale każdy robi jak uważa…
No tak, ale skoro jest na ciasno to po co smarować, chociaż i tak jak się tłok rozgrzeje w cylindrze podczas pracy to pewnie sworzeń będzie się mógł swobodnie obracać, to skoro tak to lepiej by było wywiercić otworki smarujące...
Pomijam połączenie tłok sworzeń ale na sworzeń i tulejkę brązowa czy tam łożysko bo nie wiem co masz tez nie dajesz oleju?
moim zdaniem jesli sworzen od razu wchodzi ciasno to raczej nie bedzie go obracać w trakcie pracy. W główce korbowodu masz tulejke czy łożysko? Rozbierałem też silnik od Ursusa C-360 i tam wyobraź sobie że nie ma innej możliwości jak wsadzić sworzeń tylko na gorąco, a smarowanie tulei korbowodu odbywa się za pomocą oleju tłoczonego przez cały korbowód pod cisnieniem i zadna instrukcja nie mówi o smarowaniu sworznia (a chwilę to trwa zanim pompa oleju nabije ciśnienie we wszystkie kanały)
ja tam widziałem na YT jak składowali korbowody do ciężarówek i takowy sworzeń małym paluszkiem wpychali
(12-06-2022 12:02:12)Norweski Zomowiec napisał(a): [ -> ]ja tam widziałem na YT jak składowali korbowody do ciężarówek i takowy sworzeń małym paluszkiem wpychali

Tak powinno być
Elementy cierne powinny być mimo wszystko przesmarowane, żeby było jakieś smarowanie zanim dojdzie mieszanka paliwowo-olejowa. W silnikach 4t tak samo smaruje się wałki czy korbowody, mimo że koniec końców olej jest tam wtłoczony. Więc o ile oliwienie nie ma jakichś efektów ubocznych, to nie zastanawiałbym się i przeciągnął olejem.
(12-06-2022 11:29:54)łogór 200 napisał(a): [ -> ]Pomijam połączenie tłok sworzeń ale na sworzeń i tulejkę brązowa czy tam łożysko bo nie wiem co masz tez nie dajesz oleju?
Mam tulejkę główce korbowodu, nie no wiadomo podczas składania tulejkę przesmaruje. No to podgrzeję tłok a sworzeń nasmaruje olejem do mieszanki i wcisnę. U mnie oryginalny sworzeń już wyrobił się lekko w tłoku i są lekkie ślady obracania się, ale już przy wypychaniu konieczne było nagrzanie tłoka żeby go wyjąć
Stron: 1 2 3
Przekierowanie