ej bo tak się ostatnio zastanawiałem czy są żarówki led do komara. i co ciekawe, wchodzę sobie na alledrogo, wpisuje, patrze, no i niby są jakieś montaż się zgadza ale nie wiem czy hit czy kit. montował ktoś? jak tak to jak mocno świecą?
szybki update bo edytować nie można
więc przeszukując forum ktoś polecił mniej więcej taką żarówke
https://allegro.pl/oferta/zarowka-6v-led...6144860953
zakładam by taką żarówke wsadzić trzeba coś przerabiać
Nie polecam tego typu budowy, może ta jest lepiej wykonana, ale kupiłam taką do ogara na tył, tyle że 12v i po krótkim czasie po prostu przełamała się na pół... Potem kupiłam ledówkę inaczej zbudowaną, znajdę link to podeślę. I świeci do dziś.
ok, jest jeszcze jedna rzecz którą chciałbym potwierdzić
więc Ledy zużywają mniej prądu w porównaniu do zwykłych żarówek nie?
czyli jak bym teoretycznie założył na przód i tył Ledy to mógłbym mieć sygnał dźwiękowy na włączonych światłach?
Zacznijmy od tego ze do ledów musi być akumulator
Klakson bedzie działał na włączonych swiatlach jeśli dasz zarowki 12v, moze to brzmi dziwnie ale rzeczywiscie tak jest, sam sprawdzałem
(13-08-2021 14:01:16)Bob_Harley napisał(a): [ -> ]Klakson bedzie działał na włączonych swiatlach jeśli dasz zarowki 12v, moze to brzmi dziwnie ale rzeczywiscie tak jest, sam sprawdzałem
Normalka żarówka 12v ma cieńsze włókno. Spójrz jaka jest różnica w grubości kabli w instalacji 6v a 12v dlatego 12v daje mniejszy opór
Niby mniejsze napięcie a kable dożo grubsze.To samo widać w transformatorze jakiej grubości jest drut po stronie niskiego napięcia a jakie cieniutkie po stronie wysokiego.
To powyższe wynika z prawa Ohma . Światła Led nie będą działać bez akumulatora z prostej przyczyny . Prądnica silnika generuje napięcie przemienne .
Nie jestem jakiś super z elektroniki ale czy przypadkiem nie wystarczy zastosować mostku Graetza? Podejrzewam, że taki właśnie jest wbudowany w ową żarówkę.
Na mostku gretza dostaniesz napięcie wyprostowane ale cały czas będą tętnienia . Poza tym jak to na diodach będzie spadek napięcia. W przypadku mostku około 1,5v
Ale bierzecie pod uwagę, że tam nie ma regulatora napięcia i jest ono regulowane obciążeniem żarówek? Dlatego możliwe są cuda przy zmianie ich parametrów.
Nawet gdyby ta żarówka działała bez aku to na moje będzie mrugać wiec lipa
Wyprostowanie napięcia to najmniejszy problem w tym przypadku.
Tak panowie zastanawiam się, czy nie lepiej było by zrobić przetwornice napięcia z prostownikiem, która ładowała by prosty powerbank ( taki 4000mAh) i z niego podczas jazdy korzystały by światła. Z klaksonem już gorzej ,ale tu też można coś wykombinować . Podejrzewam ze te 20W starczyło by na ładowanie powerbanku..
Ps Led na przemiennym napięciu działa ale będzie migotać, w żarówce tego nie widać bo włosów ma bezwładność ,a Led jest szybki. Zwykły prostownik i stabilizator musiał by być tak dobrany by dawał stale 3,3-4V, a Led musiał by na tych 4 V pracować