Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Debata o różnorodności modeli Rometu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Jako że człowiek przestrzeni kosmicznej ma swój własny, autorski temat do spamowania i niszczenia ludziom głów, to ja też chcem.
Będę tutaj wrzucał zdjęcia, porównania części, pytania do mądrzejszych ode mnie w temacie Rometu, odnośnie składu części w danym modelu, czy roczniku. Jako że mam rometów nie dwóch i nie pięciu, to zakładam jeden temat, by nie mnożyć ich w nieskończoność. Do forumowej stajni niebawem zajrzę, brakuje mi dobrych zdjęć gruzinów i przede wszystkim czasu, na ich kompletowanie i w ogóle zrobienia z nimi czegoś.
Na pierwszy ogień pytań idzie temat lag/rur nośnych w romecie Pony, potocznie zwanym Motorynką. Chodzi o wycięcie w trójkącie przy ośce, ułatwiające przełożenie linki hamulca. Pod koniec produkcji w 301 nie robili już tego wycięcia, czy o co chodzi? Dodam tylko że z obu stron, czyli w obydwu trójkątach jet to wycięcie, ale to unifikacja, więc mniejsza o to.

Po prawo M2 z 84 roku, dostałem ją praktycznie nową kiedyś od ojca, jest z jednego kawałka, coś tam przy niej grzebałem, natomiast nie zmieniałem nic przy nadwoziu, lagi też nie tknięte. Ona właśnie posiada trójkąty z wycięciami
Po lewo 301 ze złomu, zaś przednie zawieszenie ma zamontowane z M2 przejściowej z M1, lagi raczej też od nowości siedzą w tym widelcu, w nim również są trójkąty z podcięciem.
[img] http://chlopcyrometowcy.pl/hosting/imageup/36041_2.jpg [/img]



A oto zawieszenie od wspomnianej 301 ze złomu, w jego trójkątach nie uświadczymy wycięcia, w żadnej z rur.



Wszystkie widelce są oryginalne, są w moim posiadaniu przynajmniej od trzynastu lat, więc nie ma mowy o dorabianych elementach.

Kolejne pytanie o pokrywkę schowka w Pony. Posiadam dwie, plastikową i metalową. Nie jetem do końca pewien skąd mam drugą, ale wydaje mi się że z M2, która była przejściówką z M1 (charakterystyczny błotnik, chromowana osłona tłumika). Nie podam rocznika, ani numeru ramy, gdyż dawno temu skończyła na złomie die <sercebolesne>
Niech kto kumaty rozwieje me wątpliwości, czy ta metalowa jest dorabiana, bardzo starannie zresztą, czy jest to oryginał i z jakiego modelu/rocznika może pochodzić.

Pierwszy raz widzę metalowe pokrywki, ale ja ogólnie mało widziałem, i w ogóle ta druga też jest modzona.
Nie bardzo rozumiem pytania.
Tak jak napisałeś, lagi 23 i 25 mm do modeli M1, M2 i M3 mialy te podciecia pod linkę, pewnie ze względów produkcji, druga strona tez tak miala.
Zmieniono to w 301, ze względu na zmianę lozysk przedniego i tylnego kola, lozyska maszynowe. Zastosowano w nich tez dekle takie jak w Ogarach, dodam, z logo ROMET.
Gdy je porównasz zobaczysz mniejszy uchwyt zaczepu pancerza linki z gwintem pod regulację.
Lagi nie muszą być podcięte.
Ze swoich spostrzeżeń dodam, ze w końcu tez zauważono że lagi przez to podcięcie pękały, taki ich slaby punkt. Może jakiś wniosek racjonalizatorski :F
Joozku, właśnie liczyłem na historię o tym, dlaczego później nie było podcięcia, nie zawiodłem się.
Takie cuda niewidy na niej za dzieciaka wyprawiałem i nic się nie pękło. Nawet dwa razy w płot uderzyła, w tym raz na pełnej...
Faktycznie w M2 jest ZZR na szczęko trzymaczach, nawet nie zwróciłem uwagi. Czyli do 301 już ma być Romet. W M3 też jeszcze ZZR?
Romku, ta druga ma dorobioną wsuwkę bo się połamała, ale najbardziej mnie zastanawia ta metalowa. Jest zbyt starannie wykonana, bym ją uznał za dorobioną, no chyba że się mylę. A tą pokrywkę również poiadam odkąd pamiętam.
Skoro przy pokrywkach jesteśmy, to nakrętka owej pokrywki schowka powinna być klasycznie czarna? Bo widziałem że dostępne są również kremowe.
Chyba od 87, 88 roku Rolleyes
Od czego to klamencja? Ktoś wie? Mocno komarowa, w kazdym razie, na pewno sprzęgłowa pod manetkę zmiany biegów.





Juz wiem. Jest to klamka od Delty. Przyda sie.
A kola w komarze 2320 czymś sie różnią od tych w bp 2350? Pokrywy szczek trzymacze to wiadomo, na piascie Zzr. Ale szerokość obręczy, jej przekrój i piasta jest to samo?
Tak 19 x 1.35 tzn szerokosc obreczy 47 mm
Profil taki sam.
Co do piast. Tak, sa rozmiarowo takie same, ale...
Do 1974 roku od wewnatrz sa tzw szufladki pod kwadratowe nakretki zebatki M7.
Napis ZZR jest w szerszej obwódce owalnej, ale to detale, zwlaszcza jak spadał lancuch i je usunął.
Na tapecie Pony 301. Jeśli Internety nie kłamią od maleńkości, to produkowali ten model w latach 88-94. Sa jakieś różnice miedzy pierwszym, a ostatnim rokiem produkcji, czy raczej tylko kolorystyka?
Różnica jest osłona tłumika, chociaż niektórzy uważają inaczej ja utrzymuje ze pierwsze sztuki miały duża, potem była mała. Z innych różnic mogły być łby śrub m6 użytych do montażu elementów ale z tym do ładu nie dojdziesz. . No i naklejki, lakier.
Kupiłem kolejna 301 z papirusem, jutro ja przywiozę to się pochwale.
Widział ktoś nowe korbowody do komara sztywniaka na dolny sworzeń 15mm? Przeczesalem Internety, to sa same 16, a z gmoto raz mi przysłali 18mm (chyba pod 019). Wal jest ładny, korbe bym przebil i 3/4 kasy za nowy wal w kieszeni.
(30-07-2021 20:56:18)romek napisał(a): [ -> ]Różnica jest osłona tłumika, chociaż niektórzy uważają inaczej ja utrzymuje ze pierwsze sztuki miały duża, potem była mała. Z innych różnic mogły być łby śrub m6 użytych do montażu elementów ale z tym do ładu nie dojdziesz. . No i naklejki, lakier.

Moja 301 z 1990r miała dużą osłone tłumika.Także nie wiadomo o co chodzi.
Tym razem o Sporcie. Mam do kupienia Rometa 2360 z 73, niestety nie jest to oryginal, gosc przerobił na zwykłego komara, ale na tabliczce jak w mordę strzelił 2360 i 73. I pytanie, bo nie mogę sie z człowiekiem porozumieć, a żeby sie nauczyć jego jezyka musiałbym jeszcze pięćdziesiąt lat pic berbeluche.
Powiedzcie dla mnie, czy w tym roku były włoskie elementy tego komara? Zbiornik i kanapa, czy może juz Polskie były? Da sie to jakoś po ramie rozpoznać ewentualnie? Nie ostal sie ani oryginalny zbiornik, ani siedzenie. Zmienily miejsce zamieszkania na wiadomo gdzie.
Według mnie 2360 to wersja właśnie z włoskimi elementami, 2361 z polskimi. Bierz !
2360 to tylko 1972 - nic nie wiem o późniejszym roczniku.
1973 to juz polska maszyna z tzw zbiornikiem na płetwę przedniego montażu. Zbiornik z wewnetrznym przetloczeniem pod ramę. Jeszcze na koniec tego roku, a juz napewno w 1974 zmieniono przednie mocowanie na tzw typu Polo, choc to dopiero za 2 lata nastapilo.
Wadą mocowania na płetwę bylo brak splywania paliwa do zera. Przód zbiornika byl nizej niz tył.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie