Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Mieszanka Ogar 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć, szukałem na necie ale nie znalazłem odpowiedzi, zastanawiam się czy na docieranie Ogara nie lać mixola S bo podobno jest mineralny, a po docieraniu stosować Orlen 2t półsyntetyczny, ale nie wiem czy nie wypłuka on nagaru a podobno jest on dobry dla 2t bo uszczelnia szczeliny czy coś. Więc myślałem, żeby wyczyścić komore spalania z nagaru aby go nie było i wtedy lać Orlena 2t bo nie będzie miał co wypłukać, co sądzicie o tym?
Moim zdaniem to trzeba już stosować jeden rodzaj oleju czy to do mieszanki czy do skrzyni. Ja teraz po kapitalce zamierzam stosować Orlen semisynthetic, a do skrzyni Lux 10.
Ja miałem identyczną w sumie sytuację, bo na docieraniu do mieszanki stosowałem Mixol S, ale w trakcie zużywania pierwszej bańki postanowiłem, że następnym razem kupię olej Orlen Semisynthetic, bo z tego co czytałem zostawia mniej nagaru. I tak zrobiłem, po zużyciu Mixola (bo co ma sie marnować, jak zapłaciłem za cały to zużyje cały Big Grin ) zacząłem stosować Orlen Semisynthetic, bez żadnego czyszczenia i normalnie chodzi.
A tak jeszcze zapytam odnośnie docierania. Czy to rzeczywiście trzeba się trzymać jakichś wartości co do 0,01 czy po prostu jeździć normalnie tylko bez pałowania?
Bo rzeczy typu odpalić i niech chodzi 2h to chyba w silniku chłodzonym powietrzem mogą się źle zakończyć...
(31-03-2021 16:16:06)Bob_Harley napisał(a): [ -> ]A tak jeszcze zapytam odnośnie docierania. Czy to rzeczywiście trzeba się trzymać jakichś wartości co do 0,01 czy po prostu jeździć normalnie tylko bez pałowania?
Bo rzeczy typu odpalić i niech chodzi 2h to chyba w silniku chłodzonym powietrzem mogą się źle zakończyć...

Musisz zmieniać prędkości bo skrzynia biegów też się dociera jak i sprzęgło itd. Jak masz Ogara zablokowanego to prędkość tak max 50km/h a po 500km już możesz tak 60km/h ale bez przesady. Trzeba zmieniać często prędkości.
Nigdy nie docierałem rometu, tylko dawałem mu się dobrze rozgrzać i może przez chwilę jeździłem lekko, a później normalnie i zawsze było ok.
(31-03-2021 18:46:13)Spaceman164 napisał(a): [ -> ]Musisz zmieniać prędkości bo skrzynia biegów też się dociera jak i sprzęgło itd. Jak masz Ogara zablokowanego to prędkość tak max 50km/h a po 500km już możesz tak 60km/h ale bez przesady. Trzeba zmieniać często prędkości.

A jeszcze niedawno kolega pytał o to skąd wiedzieć, że paliwo się kończy...
Przez pierwsze 100 km do skrzyni biegów bym wlał lux 10 i zmienił potem na motul transoil 10w40


Co do mieszanki, to na pewno bym już nie używał mineralnych olejów, tylko pół-syntetycznych. Najważniejsze w mieszance jest ilość ml oleju na 1l paliwa - szczególnie na dotarciu
A jeszcze niedawno kolega pytał o to skąd wiedzieć, że paliwo się kończy...
[/quote]

No bo się zastanawiałem jakie sposoby macie a patrzeć do baku nie za dużo da bo ciemno jest. A o docieraniu to szukałem informacji dłuuuugo ciągle czegoś nowego się dowiadywałem więc tego się nauczyłem.
Lux 10 można lać cały czas, olej możesz i lać mineralny, ale w tej samej cenie masz półsyntetyki, więc tu chyba wszystko jest jasne Smile Z motulem transoil, przynajmniej 10w40 zdarzały mi się problemy z ciągnięciem sprzęgła po wysprzęgleniu, więc osobiście bym go nie polecił. Lux 10 tańszy i będzie działał bez problemów.

(31-03-2021 22:34:38)Spaceman164 napisał(a): [ -> ]No bo się zastanawiałem jakie sposoby macie a patrzeć do baku nie za dużo da bo ciemno jest. A o docieraniu to szukałem informacji dłuuuugo ciągle czegoś nowego się dowiadywałem więc tego się nauczyłem.

Najlepszy sposób to co jazdę tankować do pełna - nie musisz patrzeć, czy paliwo jest, bo dopiero co je tam wlałeś Wink Przy okazji rozwiązuje problem rdzewienia baku przy dłuższym postoju.
A co myślicie o Addinolu Gl80w do skrzyni biegów? https://gmoto.pl/olej-przekladniowy-addi...28539.html Ale myślę, że do mieszanki bym lał Orlen 2t półsyntetyk podczas docierania i po też. Jeżeli Mixol S lepszy to napiszcie swoje doświadczenia z nim bo olej mineralny nie będzie chyba dobry w podróże czy coś.
Słyszałem, że ten Addinol jest ok
Posiadam w komarach i w wsk transoil i mogę polecić- jeżeli silnik jest złożony niedawno, ponieważ bardzo stare uszczelki mogą inaczej reagować na taki olej. Sam rozważałem Lux 10 lać do skrzyni, ale miałem rozterkę... bo sam sobie jest olejem silnikowym, niż przekładniowym oraz mineralnym. Jak on bardziej gęsty. Jak on znaczenie się rozgrzewać, to będzie hamował silnik przez swoją gęstość przy małej temperaturze własnej oraz wolniej rozprowadza się na trybach, to przez pierwsze krytyczne sekundy silnik pracuje "na sucho"

plus wlania lux 10 może być taki, że jak puści simmering lub uszczelka karterów, to nie zatrze od razu silnika - bo po tym transoil, bo może być problem, ale nie chce sprawdzać

A mixola tu i tu W OGÓLE bym nie używał. Tylko do smarowania łańcucha na pile spalinowej
Znowu cudujecie xD Zalecany fabrycznie lux10, to taki się leje i nie wymyśla. Zatarcie silnika przez branie oleju? Kolego, nie wiem co bierzesz, ale odstaw xD
Co takiego niby pracuje na sucho przy starcie? Przecież olej z gładzi cylindra nie odparowuje, tak samo z zębatek, łożysk...
(31-03-2021 22:35:38)seler1500 napisał(a): [ -> ]Najlepszy sposób to co jazdę tankować do pełna - nie musisz patrzeć, czy paliwo jest, bo dopiero co je tam wlałeś Wink Przy okazji rozwiązuje problem rdzewienia baku przy dłuższym postoju.

Wręcz przeciwnie. Dziś benzyna jest dużo lepszej jakości, dużo bardzie oczyszczona i bardziej sucha, no i jest bezołowiowa. Niestety w tych ostatnich rometach z jakiejś słabej blachy wykonywali zbiorniki. Swoja droga to nie wiem czy one byly malowane w środku, czy cynkowane i z wiekiem to puszczy sie i odłazi. W mojej motorynce niestety po czterech latach stania, skorodował - o zgrozo - pod taflą paliwa... A romety które stały jak to się mówi na sucho , lepiej to zniosły.
Blacha na zbiorniki w WFM i starych komarach to coś niesamowitego. Niczym nie konserwowana i tam na prawdę nic sie niw dzieje. Lecz na wszelki wypadek do długiego postoju i tak spuszczam paliwo.

Co wy tak z tymi rometami jak z jajkiem, Wy chorzy czy jacy?! Przecież to nie normalny motorower, czy tym bardziej motocykl, tylko komunistyczny wytwór na dojazdy do pracy. Gdzie motyl do skrzyni, przecie to nie będzie działać :F Poza tym skrzynia i sprzęgło nie pracują przypadkiem na nim głośniej? Mi kiedys został 300v na dolewki do Suzuki, no i głupi wlałem to do Romka. I co i się wziął i urwał Wałek zdawczy... Niby nic wspólnego, może tak naciągnąłem łańcuch, ale i tak ten olej na spodobał się dla romka...
(01-04-2021 01:54:40)Debesta napisał(a): [ -> ]Wręcz przeciwnie. Dziś benzyna jest dużo lepszej jakości, dużo bardzie oczyszczona i bardziej sucha, no i jest bezołowiowa.

No tak, ale przecież mieszasz z olejem. Nadal uważam, że lepiej mieć w baku benzynę niż wilgotne powietrze Smile
Stron: 1 2
Przekierowanie