Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Sprawdzenie modułu w Charcie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć, wytłumaczy ktoś jak sprawdzić miernikiem moduł zapłonowy w Charcie? We wcześniejszych tematach zdjęcia już wygasły.
Nie słyszałem o takim sposobie, jedynie o sprawdzeniu iskrownika miernikiem


A-F w teście diody NIE powinno być przejścia,
D-F zwarcie,
B-C zwarcie,
B-D około 100 omów,
I w sumie niewiele więcej się da sprawdzić. Najprościej sprawdzić każdy inny element zapłonu, i po ustaleniu sprawności reszty elementów stwierdzić, czy moduł jest sprawny, czy nie. Napięcie zasilania modułu 60-100V przy kopaniu, impulsatora kilka woltów (napięcie przemienne w obu przypadkach). Cewkę zapłonową można sprawdzić na innym motocyklu.
O dzięki Wink

Nie pasuje mi rezystancja, wyszły 324 omy, reszta prawidłowo. Czy to kwalifikuje ten moduł to wymiany?
Sprawdziłem też resztę, wszystko jest ok. Rezystancja przy wpiętej wtyczce wynosi 24 omy, przy wypiętej 323, no właśnie mierzyć moduł bez wpięcia wtyczki, czy ją włożyć?
Najpierw zająłbym się sprawdzeniem samej instalacji, moduł to ostatnie, co się sprawdza.
mój błąd - właściwy schemat:

Czyli nie 100, a 330 omów (+- 5%)

Pomiar oczywiście na odłączonym.
Problem mam właściwie taki, że Charcik nie odpala, iskra i paliwo jest. Myślałem więc, że to może wina modułu, ale jak widać jest dobry, poszukam co tu jeszcze może być źle.
(03-02-2021 18:17:18)Carisso napisał(a): [ -> ]Problem mam właściwie taki, że Charcik nie odpala, iskra i paliwo jest. Myślałem więc, że to może wina modułu, ale jak widać jest dobry, poszukam co tu jeszcze może być źle.

jaka świeca i jak ustawiłeś zapłon?
Próbuje na różnych świecach, tylko Iskrach - F100, F95 i F85, zapłon jest ustawiony w skrajnym położeniu, w tym ustawieniu jest najlepsza iskra. Może jest źle ustawiony, ale Czart nawet nie chce zagadać Dodgy
najlepiej będzie się sprawować iskra f95s, u mnie na f100 ledwo odpalał a na tej od razu. Zapłon 2.5 przed GMP, tak żeby zgrały się znacznik na magnecie ze strzałka na impulsatorze
Iskra jest, ale jaka długa (z kabla)?
(03-02-2021 23:03:49)Deecuu napisał(a): [ -> ]najlepiej będzie się sprawować iskra f95s, u mnie na f100 ledwo odpalał a na tej od razu. Zapłon 2.5 przed GMP, tak żeby zgrały się znacznik na magnecie ze strzałka na impulsatorze

Mam F95 P, myślę, że powinien choć trochę zagadać a on nic Sad Jutro ustawie zapłon.

(03-02-2021 23:26:46)seler1500 napisał(a): [ -> ]Iskra jest, ale jaka długa (z kabla)?

Iskra jest dość długa z 2-3 mm.
(03-02-2021 23:46:13)Carisso napisał(a): [ -> ]
(03-02-2021 23:03:49)Deecuu napisał(a): [ -> ]najlepiej będzie się sprawować iskra f95s, u mnie na f100 ledwo odpalał a na tej od razu. Zapłon 2.5 przed GMP, tak żeby zgrały się znacznik na magnecie ze strzałka na impulsatorze

Mam F95 P, myślę, że powinien choć trochę zagadać a on nic Sad Jutro ustawie zapłon.

(03-02-2021 23:26:46)seler1500 napisał(a): [ -> ]Iskra jest, ale jaka długa (z kabla)?

Iskra jest dość długa z 2-3 mm.

No to masz przyczynę Wink
8-10 mm minimum. Prawdopodobnie cewka zasilająca powiedziała papa. Zmierz napięcie ładowania modułu.
Pomierzyłem dzisiaj najpierw rezystancję cewki - 786 omów, a potem napięcie zasilania modułu, które dochodziło nawet do 80V. Więc wychodzi na to, że cewka zasilająca jest dobra. Trzeba szukać dalej Sad Po praktykach ustawie zapłon i spróbuje jeszcze pomierzyć inne ustrojstwa.
Sprawdź na innej cewce zapłonowej, całkiem dobrze spisują się chińskie suche malutkie cewki cdi w roli lepszego zamiennika. Zielony terminal masa, czarny do modułu.
Stron: 1 2
Przekierowanie