Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Motorynka by Blondas
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Odrestaurator, dziękuje za info. Może wieczorem znajdę chwilę by pobawić się papierem ściernym Wink

krzysztof27 jeżeli patrzysz od przodu lampy w kierunku tylnej i motor wydaje Ci się krzywy to tak nie powinno być.... Miałem skuter yamahy i też tam było takie wrażenie okazało się - że wystarczyło dopompować koła Big Grin
W motorynce też masz z tyłu regulację napięcia łańcucha na półksiężycach i sprawdź czy tylne koło masz równo ustawione. Bo możesz mieć łańcuch napięty ale krzywo ustawione koło....
Co do zdjęcia to je zrobię z tym, że będziesz musiał poczekać - ile ciężko mi określić. Motorynka stoi bez kół w kącie pośród rowerów, odrestaurowanego Moskwicza Azaka i innych rzeczy.... Przy okazji jej wyciągania zrobię Ci zdjęcie Shy
Ok, udało się znaleźć numery na ramie.
87 (kropka) i 6 cyfr. Na szczęście są wybite bez jakiś dziwnych śladów ingerencji więc nadzieja na rejestrację wzrosła Wink
Dokładnie z tymi numerami jest taki burdel. Moj komar 1977 ma większy numer od motorynki kolegi z 1981
Szykuje się mały update tematu Wink

Dziś rozebrałem do końca szczęki hamulców i zawiozłem całe 2x koła + 2x dekle do szkiełkowania i nabłyszczania, do tego zostaną wypiaskowane półksiężyce + sprężyna bębna i mocowanie pręta hamulca - te elementy zawiozę po wypiaskowaniu do chromowania....
W związku z tym wszystkim zamówiłem wszystkie (mam nadzieję) niezbędne części do montażu między innymi nowe opony, dętki, szczęki hamulców, osie kół + łożyska 6201 2RS (kryte z obu stron).

Tutaj kilka fotek jak to wyglądało : https://myalbum.com/album/x4xJ3JPoNQGz
Jakie po wypiaskowaniu do chromowania?
Przeciez piaskowanie zrobi chropowatą powierzchnię...
Nie mogłem edytować posta. Słusznie zauważyłeś Wink
Oczywiście po piaskowaniu część elementów idzie do ocynkowania Smile!
Też bym nie piaskował. Bo tez ocynk nie wyjdzie ładny. Jak juz to papierkiem sciernym drobnym bym to pociągną. Żeby lekko wypolerować.
Zobaczymy jak wyjdzie. Graty zawiozłem do nie byle kogo do oczyszczenia powierzchni i m nadzieję że się nie zawiodę.
Mam nadzieję że odbiorę kółka w piątek, dojdą wszystkie paczki i w weekend je poskladam. Na cynkowanie będę musi chwilę pewnie zaczekać.
Zaktualizowałem nieco album z linku wyżej.
Koła odebrałem z czyszczenia - jest miazga ! Bardzo mnie to cieszy. Zębatkę , mocowania przy deklach cięgien o linek odebrałem z cynkowania..... Naprawdę wyszło super i właściciel był zachwycony jak zostały wypiaskowane elementy. Dzisiaj odbieram paczki z częściami i chciałbym to poskładać w niedzielę.... Gwinty śrubek przesmaruje miedzia,
A ośkę i miejsca pracy łożysk delikatnie smarem litowym.
Czy oprócz sprężyn w szczękach powinien na bębnie być jakiś "drut" mocowany do dźwigni hamulca tylnego ? Rysunek techniczny w tych książkach jest akurat z drugiej strony i słabo to widać...
Remont chwilowo mi się przeciąga z uwagi na brak czasu i nie pasujące łożyska i ośki do jednego z kół.... Na szczęscie zamówiłem komplet od innego sprzedawcy i dzisiaj to poskładałem. Zapał do prac wrócił po rozmowie z rzeczoznawcą. Istnieje możliwość zarejestrowania mojego złomka więc jeszcze bardziej mnie to cieszy. Muszę tylko wstawić silnik 023. Mam taki lecz wymaga remontu - na pewno cieknie simering od strony magneta. Czy ktoś z forum naprawia kompleksowo te silniki ?
W tym tygodniu założę jeszcze dętki plus opony na koła żeby na gotowo czekały na montaż. Wyjąłem również przednie zawieszenie i wyślę je do kolegi z forum na regenerację. Po jego odebraniu cała ramę zawożę do piaskowania + podkład - muszę jeszcze wybrać tylko kolor Wink
Motorynka rozebrana :

https://myalbum.com/album/252Ez6xxDAnx

Doszedłem do wniosku, że zlecę to komuś kto ma wiedzę, zaplecze i czas. Jeżeli będzie chciał to się ujawni Wink
Po kilku rozmowach motorynka rozebrana na części pierwsze i przekazana do naprawy. Kolor wybrany - czerwień meksykańska Wink
Pozostaje tylko kwestia silnika. Ponawiam pytanie czy ktoś godny polecenia z forum się tym zajmuje? Może być wysyłkowo. Czytałem wątki zlecę i wykonam jednak jest mało informacji o tym czy ktoś z forum rzeczywiście silnik naprawił, odebrał i był zadowolony. Interesuje mnie "full opcja". Naprawa w stylu przekazuje a odbieram sprzęt po pełnym serwisie - szlify itp.
Ten temat chcę załatwić po nowym roku jak już rama nabierze kształtów.
A ja wiem, ale nie powiem hmm
Joozek Ty wiesz więcej niż inni ;P

W związku z tym, że nie zamierzam odpuścić tematu rejestracji mojego gruza i jestem po wstępnych rozmowach z rzeczoznawcą muszę niestety zmienić silnik. W mojej zamontowany był Dezamet 019 - biegi pięknie wchodzą odpala do słownie od kopnięcia.
Niestety do dokumentacji fotograficznej, przeglądu itp. musi być oryginalny. Mam jeszcze kompletnego Dezamet'a 017. Czy taki wogóle występował w motorynkach ?? Pytam bo już sam się w tym pogubiłem. Na pewno 023, ale czy 17'ka ?
Co do planów na 019 zastanawiam się co z nim zrobić.... Z jednej strony szkoda żeby leżał i czekał nie wiadomo na co, a z drugiej strony jakby nie patrzeć jest to rarytasik Smile
*****
Już doczytałem. 017 biegi w rączce - opada. Poszukam innych karterów może coś wygrzebie. Jak nie to pozostaje mi kupić silnik Sad
Remont idzie do przodu... Joozek ogarnia ramę i jest już bliżej niż dalej. Spy photo wrzucę po odbiorze od lakiernika Wink

Poszukuję kolanek wydechowych do 023 i 019 kompletnych. W sensie z nakrętkami do cylindra i tłumika. Przydałaby mi się jeszcze metalowa osłona wydechu. Ktokolwiek ma coś takiego na zbyciu proszę o info Smile

Co do silnika. Mam kartery 017 silnik kompletny trzeba będzie przełożyć to do karterow 023 i zrobić ten motor od początku do końca. 019 mi nie przeszkadza a pali od kopa więc póki 023 nie będzie gotowyna wizytę rzeczoznawcy to będzie siedzial w ramię i dawał przyjemność Smile
Stron: 1 2 3
Przekierowanie