Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Nowy nabytek Ogar 202
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Chyba gorzej jest gdy silnik jest zmieniany na 110 np. Wtedy to już baaardzo kiepsko w momencie wypadku. Bez przesady, że zmiana zębatki jest nie wiadomo jakim grzechem xD Mogła np. zniszczyć się stara i kupił taką. Ot i wytłumaczenie w razie czego.
a jaka tam w wersji FI siedzi zębatka zdawcza w oryginale? Nie wiem czy tylko tył zmienić. Moduł mam odblokowany i te 60 jedzie ale obroty juz na czerwone pole zaczynają wchodzić. Chciałbym licznik zamykać na tych max 7000 obrotów.
myślę ze ma z 13 zębów,sam mysle nad zmianem przełożenia i tylnią zębatke wymienic na 41
podeslesz link do modulu odblokowanego jaki masz z checia tez bym wymienil Smile
moduł został zakupiony w sklepie z rometami razem z motorowerem, w gaźniku jest przepustnica dluzsza niz byc powinna. Powinno sie ja przyciąć lub zamienić na inna. W starym ogarze byl pierścień który sie wyjmowalo a w nowym go nie dawali ale i tak gaźnik zblokowali.
Dzisiaj wymieniłem zebatke zdawcza na 15zebow z 13 zebow jest teraz różnica w przyspieszaniu i obrotach nke meczy sie jak wczesiej przy 7tys jest te 55km/h i wiecej nie chce ciagnac bo tylnia jest za duza ale akurat nie mieli na magazynie mniejszej takiej jak chciałem 41zebow Smile
(06-08-2020 18:06:48)Kondzio1948 napisał(a): [ -> ]Dzisiaj wymieniłem zebatke zdawcza na 15zebow z 13 zebow jest teraz różnica w przyspieszaniu i obrotach nke meczy sie jak wczesiej przy 7tys jest te 55km/h i wiecej nie chce ciagnac bo tylnia jest za duza ale akurat nie mieli na magazynie mniejszej takiej jak chciałem 41zebow Smile
Starczyło Tobie łańcucha? czy musiałeś coś kombinować? Starczy łańcucha na 16 zębów czy brac 15?
łancucha starczylo ale naciag lancucha jest ustawiony na minimum przy odpowiednim luzie na nim i mysle zebys lepiej wzial 15 ja juz zamowilem tylnia zebatke 45 czekam az dojdzie i wymieniam
zamówiłem już 16z , możliwe ze jutro juz będzie u mnie to zobaczę co da sie zrobić.
niestety 16z sie nie zmieściło ☹️. Dziś zamówiłem na przód 15z i 16z oraz na tył 41z. Pozostało czekać na paczkę ?
Przy 15 zdawczej i z tylu 45z ledwo rusza z pierwszego biegu, mysle czy nie wrócić do 13 zdawczej i zobaczyć jak to będzie
Widzę, że się wywiązała dyskusja o zębatkach. Moim zdaniem nie ma co się przejmować zdawczą. Ja wymieniałem tylko tylną i jedzie świetnie.
(09-09-2020 01:17:54)Arnoldo napisał(a): [ -> ]Widzę, że się wywiązała dyskusja o zębatkach. Moim zdaniem nie ma co się przejmować zdawczą. Ja wymieniałem tylko tylną i jedzie świetnie.

Jaką miałeś oryginalnie i na jaką zmieniłeś?
Wszystko dokładnie opisałem na poprzedniej stronie. 56 na 41.
(23-05-2020 18:37:38)Arnoldo napisał(a): [ -> ]W końcu zębatka wymieniona. Różnica kolosalna. Wreszcie motorek jedzie jak należy. Z czegoś, co prędkością bardziej nadawało się na ścieżki rowerowe, w końcu powstał pełnoprawny motorowerek.
A więc tak. Tutaj założona nowa zębatka, standardowa, 41z. W tle, jako bonus s38 Smile Jak ktoś chce, to na youtube są filmiki z remontu tego silnika. (Kanał komar2351)

Na tym zdjęciu w sumie widać już drobne różnice między zębami oryginalnej, ale zorientowałem się dopiero, przy próbie nakładania łańcucha. Ale o tym później. Sama zębatka była tak mocno przykręcona do tego zabieraka, piasty, czy jak to nazwać, że z kluczy zostało to:

Kiedy już miałem się poddać, bo zostały jeszcze dwie śruby, przypomniałem sobie o starym komplecie ruskich kluczy nasadowych. Na nie nie ma mocnych, także za pomocą dość długiej dźwigni z rury nałożonej na klucz wszystko poszło dość łatwo. A to znaczy, że w oryginale śruby muszą być mocowane na jakiś klej. Chyba.
No i właśnie. Kiedy myślałem, że najgorsze już zrobione, okazało się, że zębatka nie będzie pasowała. Otóż teraz do ogarków montują zestawy napędowe o wymiarach 428. Zębatki i łańcuch. Kiedyś był to rozmiar 420. Przy zakupie zębatki kompletnie nie zwróciłem na to uwagi i kupiłem właśnie 420. No nic, zamówiłem poprawną, tym razem zestaw z piastą. Ta 420 będzie sobie leżała i, jak trzeba będzie wymienić napęd do wtedy ją dam do ogarka.
Tak wygląda gotowy:


Od razu też sprawdziłem dziś jak to się sprawuje oczywiście. A więc w końcu przy normalnych obrotach można jakoś jechać. Między 4500 a 5000 prędkość już oscyluje między 40 a 45 km/h Mówię w przybliżeniu oczywiście, bo dokładnie nie pamiętam. 50 km/h to trochę ponad 5000. Przy jakichś 7000 licznik się "zamknął" i nie wiem ile dokładnie pojechałem. Także przy odpowiednim dobraniu dyszy gaźnika i co bardzo ważne wymianie tylnej zębatki mamy odblokowanego Ogara 202 fi. Nie trzeba się bawić z modułami zapłonowymi.

Witam Panie Arnoldo mam do pana pytanie w związku z tym oto właśnie egzemplarzem ograra bo zastanawiam się takiego kupić ale potrzebuje opinii. I też jest bardzo interesująca mnie rzecz taką gdzie pan dostał tą zębatkę, i czy po założeniu jest dalej gwarancja czy jest ona po założeniu tej zębatki może zostać nie uznana lub odrzucona. Tak samo jak to katowanie co panowie pisali to jest do manie coś nie normalnego nie lepiej było by dać mniejszą zębatkę i święty spokój to jest moje zdanie a potem Romet (serwis) się zastanawia po co oni to zmieniają. Proszę i szybką odpowiedź była bym wdzięczny. Pozdrawiam
Józiu Rolnik napisał(a):I też jest bardzo interesująca mnie rzecz taką gdzie pan dostał tą zębatkę, i czy po założeniu jest dalej gwarancja czy jest ona po założeniu tej zębatki może zostać nie uznana lub odrzucona.
Arnoldo chyba nie ma na forum od jakiegoś czasu, ale wrzucę warunki gwarancji z mojej instrukcji obsługi Rometa 125:



Wydaje mi się, że będzie to podpunkt f Ale ciekawe czy w serwisie by zmienili na inną bez problemów.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie