Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Komar 232 1967 rok ZZR - mój kolejny Robak
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Nie jestem jakimś ortodoksyjnym strażnikiem oryginalności, ale jak założysz ten cylinder do 232, to będzie już 2320 Wink
Oj Piotrze, gdybyś popatrzył na pierwszą stronę, to byś zobaczył zdjęcie z cylindrem, gaźnikiem i filtrem powietrza, jaki planuję zamontować w moim 232.

A tak, już doczytałem Shy Myślałem, że na zdjęciach masz już posegregowane części do finalnego montażu.
Dziś od rana spawanie - bynajmniej taki był plan Undecided
To tanie "G" co kupiłem w Lidlu, ... nie podaje drutu i nic się z tym nie da zrobić Confused
Mimo zakazu hmm podjechałem do znajomego ... raptem 3 min drogi.
Zeszło nam z godzinkę i wszystko mam zrobione, łącznie ze zgrzaną blaszką recepturką, osłony łańcucha.












Potem zabrałem się za te stożkowe wklęsłe otwory. Dałem spokój tej kulce od łożyska i zrobiłem śrubą z łbem stożkowym.
No powiem Wam ... ekstraklasa Big Grin podoba mi się.
Dla efektu wizualnego psiknąłem podkładem w sprayu :F





aaa, śruby są w ocynku, jutro je wypoleruję i przy okazji wyślę do chromu hmm
Tak mi się to spodobało, że zrobiłem te dołki w ... bagażniku. Wg mnie będzie to lepiej wyglądało niż te zaklepane nity.



Ok, cdn ...
Witam !
A propo tego kranika w tym watku. Pochodzi on z motocykla Wegierskiego Pannonia 250. Gwint zostal w nim przerobiony na M14x1.5 (przetoczony). Oryginalny w nim gwint to M 16x1L.

Stosuje te kraniki w motocyklach BMW R75(SAHARA), jak rowniez w ZUNDAPP KS 750 (SAHARA), (1942-1945r) w oryginale sa troche inne, ale PODOBNE i gwint maja ten sam M16x1 l. Jest tez tam taka skretka jak w Rometach z lewym i prawym gwintem aby kranik ustawil sie wlasciwie.

Po przetoczeniu jak w Twoim przypadku stosuje je z powodzeniem w motocyklach BMW R12 (1934-1940r). Bo maja duzy wydatek, a te motocykle lubia dua spalic...

Pozdrawiam
Marek Zapasnik
Wroclaw.
Czas i tu coś napisać.
Wprawdzie Piotr wrzucił linki do zdjęć mojego pomalowanego Komara, ale odzewu żadnego nie było hmm
Od razu muszę się przyznać, że Piotr z Bolesławca malował mojego 232.
Kolory wg mnie, idealne, zwłaszcza ten popielaty. Do tego klar - majstersztyk Cool
Jestem bardzo zadowolony z jego dzieła i jak coś, ktoś, to go polecam Shy
DZIĘKUJĘ
Miałem go od razu składać, ale idzie mi, jak widać, coś po mału Huh








cdn ...
Super robota. Efekt wow jest.Jedno co mi nie pasuje do tej perfekcyjnej roboty to te naklejki i naklejany krawat. Powodzenia w składaniu.
(03-09-2020 12:57:28)aeroxteam2 napisał(a): [ -> ]Super robota. Efekt wow jest.Jedno co mi nie pasuje do tej perfekcyjnej roboty to te naklejki i naklejany krawat. Powodzenia w składaniu.

Dziękuje, co do naklejek i krawatu - są pod klarem i tak chciałem Wink
Ten Robak pochłonął mi też ostatnio jedną noc hmm
Wiecie jak to jest. Wszystko ładnie pomalowane, pełne pudełka odnowionych części więc chce się działać, no to mnie wciągnęło hmm
Najpierw cały tył by wszystko wyszło w pionie i poziomie. Potem połączenie z ramą.
O ile dół pasował idealnie, to góra jakimś cudem się zwężyła Confused
By nie podrapać lakieru, prosty i skuteczny sposób na ... :F
Na koniec oryginalna śruba z łbem kulistym i "ząbkiem" oraz nakrętka M8 pod klucz 14.








Czas go postawić. Przednie zawieszenie i stojak centralny.
Te krótkie białe kawałki kedry, to zabezpieczenie widelca przed podrapaniem lakieru, podczas ściskania sprężyn - takie to proste Tongue







Wprawne oko wypatrzy, że od razu podłączam przewód masowy, by ponownie tego nie rozkręcać. Pod blachą póki górnej zachowana i odnowiona oryginalna końcówka kątowa.



Pora na lampę tylną. Wszystkie części oryginalne poza kloszem. Obecnie jest współczesny, ale może znajdę oryginał do reanimacji.
Już to Tomasz pisał, odblask nie do tego modelu - u mnie taki będzie hmm





Reszta detali; zbiornik, osłona łańcucha, torebka narzędziowa ...










i blaszka ... Big Grin
cdn ...
Widzę ze powoli do przodu.Piękny insekt będzie w tych kolorach.Bardzo mi się podobają
Wrzesień tego roku sprzyja wycieczkom motocyklowym, przez co prace przy Robaku nieco wyhamowały, ale ...
Coś tam jednak podłubałem Tongue

Przedni błotnik i jego mocowanie.



Celowo wstawiam tu to zdjęcie, by pokazać, że przedni widelec z błotnikiem od "sztywniaków", rożni się od modeli 2330, 2350 i 2361
Po pierwsze brak blaszanych uchwytów pod skorupę lampy PCV, oraz inny profil uchwytów, montażu przedniego błotnika - mowa o tych wspawanych w widelcu. Błotnik również różni się od wyżej wymienionych modeli. Jest płytki, a dolne wsporniki są dłuższe.
W przednim błotniku również "poprawiłem" fabrykę" hmm - zastosowałem śruby stożkowe z łbem wypukłym pod płaski wkrętak, a przed pomalowaniem otwory w błotniku, pogłębiłem stożkowo.




Skorupa lampy. Okazało się, że ... nie mam jasno-szarego "kluczyka" stacyjki i jej samej facepalm
No cóż, spowolni to znów moje prace, bo w tym modelu stacyjka powinna być pod przewody przykręcane. By nie tracić czasu działam z licznikiem - oczywiście cały został odnowiony, jak i wszystkie detale.








pojawił się też właściwy kranik paliwa Rolleyes



Pora na siedzenie. Sam stelaż - jego składanie, zajęło mi tyle czasu, że "walka" z gumą :F została przełożona na poootem ...







cdn ...
Masz gdzieś zdjęcie wszystkich Twoich robaków ? Lubię na nie patrzeć i się napalaćSmile
Robaczek odstawiony w kąt, trochę już przyjął kurzu Dodgy
Trochę go odkurzyłem, ale co najważniejsze, ruszyła sprawa kół.
Piasty z pokrywami, zostały wyszkiełkowane, wypolerowane i pochromowane.
Szprychy, z mosiężnymi nyplami, kupiłem u Bartnika i wypolerowałem. Najpierw próbowałem reanimować oryginały, jednak porzuciłem ten pomysł i kupiłem nowe. Miodzio Tongue
Za to obręcze mam oryginalne Cool w oryginalnym chromie, jak nówki. Tylko tylna, w miejscu spawania, od wewnątrz, miała nalot rdzy. Wyczyściłem i zabezpieczyłem miejsca.






Teraz osprzęt. Szczęki wyselekcjonowane ze starych zapasów. Nówki pod niskie rozpieraki. Oczywiście nowe ocynki i nowe chromy.




Pozostałe części z zachowaniem oryginalności. Z zabezpieczeń zębatki brakuje mi tylko jednej, ale mam współczesne zamienniki. Jeszcze nie wiem które zastosuję. To samo ze śrubami M7; oryginały czy zamienniki. Zębatka pod takie zabezpieczenia nowa, współczesna. Szpanery (naciągi) - oryginały.



No i na koniec gumki. Do tego rocznika, jedynie słuszne DEGUM z 1969 roku. Oczywiście używane i odnowione moją metodą. Do jeżdżenia oczywiście się nie nadają, ale do przepychania i wyglądania - SUPER
Do środka oryginalne fartuchy pod dętki i dętki .... IFA hmm
To fakt, oryginalne nie są, ale to w końcu część eksploatacyjna, i w obecnych czasach najsłuszniejszy wybór. Potrzymają powietrze przez następne 50 lat, no i trafiłem na promocję cenowa, ok 18 zł za sztukę Rolleyes
W celu dopieszczenia detali - oryginalne nakrętki i kapturki dętek. Wszystko z epoki i dopasowanym kolorze do całości Robaka.
Myślę, że już się domyślacie, dlaczego naklejki z krawatem i resztę detali dobieram w kolorze złotym. To wszystko było przemyślane i dobrane przed rozpoczęciem projektu.





Koła zostały już zaplecione, ale niestety nie złożone - znów pewnie zejdzie facepalm




cdn ...
Stron: 1 2 3
Przekierowanie