Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Komar 232 1967 rok ZZR - mój kolejny Robak
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Super robota, czekamy na dalsze relacje Big Grin
Jak zwykle robota na tip top pryma sort.Filmy powinieneś robić z relacjami pracShy
No to działam dalej, mam już właściwy, oryginalny tylny błotnik i bagażnik.
Zdjęcia po mojej obróbce "włosami murzyna" mającej na celu identyfikację usterek.
Wgniotki wyklepane, krawędzie wyprostowane, otwory poprawione. Widać, że bez spawania się nie obejdzie. Zaznaczone czarnym pisakiem Blush
Bagażnik - stan idealny.








Teraz pora na pasowanie tyłu. W trakcie, dowiedziałem się Cool że wsporniki tylnego błotnika są prawe i lewe.







No i na koniec "truskawka" na torcie Big Grin hmm Big Grin




Szkoda tylko, że nie zrobiłem średnicy bocianiego gniazda Big Grin Big Grin Big Grin

cdn ...
Ten twój odblask jest od wczesnych 2330. 232 miały białe plastikowe oczywiscie z odpowiednim kształtem do montazu na przetłoczenie i napisem Zzr z tyłu.Bardzo podobne byly rowerowe lecz po zamocowaniu odblask nie był pionowo.Tak to powinno wyglądac
No wiem, ale nie mam takiego Huh
Jak wiesz to ok. Mam oryginał ale zamiennik za 5 zl z allegro bardziej mi odpowiada. Jest bardzo podobny do oryginału i w dodatku ładnie sie swieci odblask.
Tak jak ktoś wcześniej wspomniał pomyśl o założeniu kanału na Youtube, z wielką chęcią oglądał bym prace poczyniane przy robakach

Wysłane z mojego SM-A920F przy użyciu Tapatalka
(02-04-2020 20:26:39)aeroxteam2 napisał(a): [ -> ]Jak wiesz to ok

Chciałem napisać, że wiem, że ten co pokazałem nie był stosowany w sztywniakach. Zwłaszcza w tym malowaniu szaro/niebieskim.
Już trochę tych odblasków nazbierałem, jeden rowerowy jest nawet do montażu pod katem, ale rocznik 1974. Mam nowe z epoki Września i Grudziądz, ale lata 80. No i taki szary metalik PCV - producent nie znany Dodgy który rocznikowo by się zmieścił 1969, ale montaż prosty. Do tego jest trochę duży. Już nawet kombinowałem by dać między nim a błotnikiem ukośną tulejkę PCV, ale jakoś mi nie pasi, więc chyba będzie ten co jest hmm






Przy okazji ... wywołałeś temat do tablicy tym swoim zdjęciem Cool
Chodzi o śruby montażu wsporników do błotnika. Już o tym kiedyś rozmawialiśmy. Pewnie też bym takie zastosował, ale ... przecież musze coś zmienić, poprawić po swojemu Big Grin Więc wymyśliłem takie coś. Śruby stożkowe z łbem soczewkowym pod wkrętak płaski.



Oczywiście patent nie do końca jest mój Rolleyes a zapożyczony od ... Żaka Tongue
Potrzebuję ich 5 szt - 2 na tylny błotnik i 3 na przedni.
Jeszcze muszę dopracować przyrząd który umożliwi wykonanie osadzeń pod taki łeb śruby, w błotniku. Oczywiście zanim go pomaluję.
Tak coś w tym stylu hmm




cdn ...

(02-04-2020 20:40:06)jakubiak22 napisał(a): [ -> ]Tak jak ktoś wcześniej wspomniał pomyśl o założeniu kanału na Youtube, z wielką chęcią oglądał bym prace poczyniane przy robakach

No pewnie Rolleyes jeszcze mi dokładasz roboty ???
W jakim celu chcesz zastosowac te sruby? Te półkuliste z plaskim nacieciem są juz dostępne w przystepnej cenie. No chyba ze ma to byc nierdzewka ?
Masz cierpliwość cłlopie.Ale właśnie o to w tym wszystkim chodzi.Jest zapał,są efekty.PS:Bywasz na oldtimer bazarze we Wrocławiu?Jestem za każdym razem z kolesiem.Jakieś tam graty wystawiamy jakby co Wink
Poprawianie fabryki rzecz święta Big Grin Podobnie jak wymyślanie narzędzi w tym celu Wink
BTW, aeroxteam2, takie lampki tylne jak pokazałeś na zdjęciu są do kupienia?
Pytasz o lampe czy odblask? Lampa to od wfm.
(03-04-2020 10:42:27)aeroxteam2 napisał(a): [ -> ]... Te półkuliste z plaskim nacieciem są juz dostępne w przystepnej cenie. No chyba ze ma to byc nierdzewka ?

Mateuszu, nie doczytałeś dokładnie, jakie chcę użyć śruby. Wypukłe od zewnątrz, a od spodu to stożki. Dlatego w błotniku chcę wykonać stożkowe "dołki" tak by wypukły łeb śruby po skręceniu, licował się do powierzchni błotnika.
Zrobiłem sobie już narzędzie do ich wykonania :F ale punktakiem, czy śrubą stożkową, nie za każdym razem wychodzi tak samo. Najlepsza byłaby kulka łożyska fi 12, ew 10 mm, no ale takiej dużej nie posiadam. Pewnie znalazłbym i to nie jedną na złomie, ale w obecnej sytuacji ... nie da się hmm Ale, ok, mam czas.
Oczywiście będę to robił na prasie.






W sobotę trochę podziałałem przy silniku, trzeba było sprawdzić co ma w środku :F
Zdążyłem zrobić tylko 2 fotki, a potem już byłem cały uwalony w oleju i syfie facepalm
Na uwagę zasłużyło "artystyczne zabezpieczenie sprzęgła Rolleyes i kostki magneta.




Po rozebraniu całości, umyciu w benzynie z dodatkiem ropy, całość prezentuje się tak Big Grin
Kartery są w super stanie, tylko delikatna rysa od łańcucha w komorze zębatki zdawczej. Żadnych pęknięć, wyszczerbień, czy wyrobień gniazd - luksusik Big Grin
Niestety wał pójdzie do wymiany - korba dość ciężko się obraca - mimo to silnik działał do końca Undecided
Wszystko wewnątrz jest ładnie umyte, usunięte resztki uszczelek i nagarów watą stalową. Potem z zewnątrz będzie wyszkiełkowane i przetarte watą stalową, w celu uzyskania efektu satyny - na gotowo.
Części silnika po wstępnym umyciu były wyszczotkowane na miękkiej szczotce mosiężnej, a następnie znów umyte. Po przedmuchaniu zroszone olejem silnikowym Lux.











Przy okazji, mój zestaw narzędzi, których użyłem przy pracach Tongue Czyste, bo po zakończonej robocie zostały umyte i wytarte.
Brakuje: opalarki, wanienki - myjki, ze 3 różnych pędzli do mycia, kompresora z pistoletem do przedmuchiwania, szlifierki stojącej ze szczotką drucianą, kubka po kawie i kilku piw :F
cdn ....
Joozek, a czy w pokrywie sprzęgła nie jest wyłamany kawałeczek przy popychaczu?
(06-04-2020 07:57:28)bkrukl napisał(a): [ -> ]Joozek, a czy w pokrywie sprzęgła nie jest wyłamany kawałeczek przy popychaczu?

Dziękuję za informację, sprawdzę Shy
Stron: 1 2 3
Przekierowanie