Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Czy ten set będzie dobry do silnika 019/023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Swapuj na m541 lub inny cywilizowany silnik, władujesz kupę kasy, efekt może i będzie ale dużo lepszy efekt osiągniesz ładując tę samą kasę w lepszy silnik. Nawet 027 się nada, i nie musisz drastycznie przerabiać ramy.
A jak już bardzo chcesz, zrób wał z korbą Sendy w dobrej firmie, pozbądź się wieloklinu z wału korbowego (inny czop + inny zabierak), dalej 55/4 na dobrym tłoku np. u Lagoon-a (fb - Porting Studio), jak masz możliwości to od razu pod bezpośrednie napełnianie (z membraną do komory korbowej), cywilizowany gaźnik, wyliczony dyfuzor i będzie zapierniczać. I nie zapominaj o skrzyni, delikatne obchodzenie się z jedynką lub całkowita przeróbka skrzyni. Sprzęgło 3-tarczowe, możesz sobie nabić spieki w dobrej firmie zajmującej się regeneracją tarcz sprzęgłowych. Wypadałoby też wzmocnić docisk.

Aha i najważniejsze, nie odwalaj fuszery tak jak ja (mocowanie kolanka czy też gaźnik na za długim króćcu) tylko rób od razu porządnie.
I patent kolegi gabriel0 - zmieniasz śruby statora na szpilki wkręcone na kleju i dokręcasz nakrętkami. Gwinty uratowane, nie ma za co. Co do wydechu można wyspawać flanszę jak w charcie (wymaga posiadania tiga, argonu i sporych umiejętności, stop silimin ak132, daje się spawać z dodatkiem drutu AlSi5).
Jak masz sprzęt i zapał możesz poszukać cylindra z innego silnika o podobnym skoku tłoka i przerzucić. A jak oryginalny + dobry tłok, nie zapominaj o przeróbce głowicy pod stopień sprężania przynajmniej 8:1 (większość lepszych tłoków ma płaskie denka), zmianie nakierowania płuków (płaskie denko zamiast wypukłego) i dobraniu squish bandu (odsyłam do opracowania Grahama Bella - 2 stroke performance tuning).
Wsadzić od simsona silnik, to o wiele lepszy pomysł

https://www.youtube.com/watch?v=IdVFjBN3Abo
Silnik 019 z cylindrem 60/4 i gaznikiem 16n3, na 13/25 więcej niż 56 nie polecisz bo po prostu przy 56 się obroty skończyły noi więcej nie wyciągniesz, jeśli napiszesz w wiadomości priv to ci wyślę filmik jak to się zbierało Smile
rafi555 dzięki za podanie linka do tego tematu, dał mi dużo do namysłu a
zwłaszcza ten post: "Wstępnie rozebrałem silnik do rozpołowienia.
Po 20 tys. km na serii + 1300 km na 50/4 wygląda to tak:
zabierak, kosz i przekładki sprzęgła do wymiany (przekładki zmieniły kolor na czarnofioletowy :F )
tarcze sprzęgłowe wymieniane zaraz przed przeróbką cylindra - 1-sza tarcza przypalona na czarno, druga to samo, ale dodatkowo brakowało kilku korków.
Gigantyczny luz między zębami przekładni stałej.
Wał w stanie bdb, brak luzów.
Łożyska tak samo, brak luzów.
Zastanawia mnie jeszcze sprawa wałka głównego, wydaje mi się że nadlanie będzie niemożliwe bez rozhartowania.
Stan układu tłok - cylinder bdb."

Jeśli selerowi1500 ten silnik wytrzymał ok 20.000 km seria + 1300 km tuning, a z tego co czytałem to dałeś tam trochę podobny set co ja mam zamiar włożyć do 019(bo raczej na ten silnik się zdecyduję) to sądząc po stanie części wydaje mi się że na tym secie co ja chcę włożyć silnik wytrzyma ok 10.000 tyś co o tym myślicie.

A chłopaki niewiem czy przeczytaliście w 1 poście ale mi zależy na tym żeby to z daleka wyglądało jak niepozorny oryginalny silnik.

Karol001 już do ciebie piszę.
023 na 13/25 dawało radę 60 km/h, 15/25 70-80 w zależności od wydechu i gaźnika.
Zębatka 15z?? loo Skąd taką zębatke miałeś i jak ci się zamieściła? Big Grin
A jaki gaźnik byście polecili? Fajnie by było żeby gaźnik przyją puszkę szmerów ssania aby wyglądało to ładniej i bardziej orginalniej. Myślałem o jakimś amalu 16 t, a co do tego 16n3 to on się wogule zmieści? Słyszałem też coś o dellorto czy coś takiego tylko wtedy niewiem dokładnie ile mm bo są różne no i ten bing 17. Co myślicie, który będzie najrozsądniejszy?
(21-11-2019 11:07:50)Karol001 napisał(a): [ -> ]Zębatka 15z?? loo Skąd taką zębatke miałeś i jak ci się zamieściła? Big Grin



Przerobienie zębatki od simsona. Co do tuningu nie opłaca się.. Jaki kolwiek tuning w tym silniku 019/022 wiąże się z wymianą skrzyni, tłoka i sprzęgła. Części dezłomu nie są przystosowane do większej mocy. Za cene tuningu można kupić bezawaryjny silnik m54 i nie pchać się w koszty.
(19-11-2019 08:56:02)filips51 napisał(a): [ -> ]Nie no już takiego tuningu to niebędę robił.Jednak zależy mi troche na jakiekś tam żywotność

W takim celu podałem ci korbowód. Nic innego nie ma prawa ci siąść, no chyba że chińskie tryby z plasteliny w skrzyni.
Oryginalne są wcale nie twardsze, ale nie są tak podatne na uszkodzenia.
Szczerze jak chcesz już naprawde zostawić to 023 to możesz wziąść zmienić łożyska na koyo albo fag uszczelniacze i simmeringi też zmienić . Cylinder jeśli oryginał szlif na 40mm poszerzyć kanały i podnieść okno wydechowe . Zrobić dyfuzor spawak pod żadane obroty i kupić gaźnik 16n3/4 od simka bo on powinien wejśc bez problemu a zyskasz na mocy sporo . Na koniec polerka komory korbowej , splanować głowice i można zrobić według projektu Sałka podkładke pod cylinder z alu 3mm i wtedy bedzie potwór z motorynki . Koszt liczyć do ok 400zł . Cylinder 60/4 w romecie 023 bedzie słabym pomysłem bo zajedziesz skrzynie i reszte szybciej niż myślisz pozatym prawie 400zł za cylek do rometa ?!? powaliło kogoś
Jeśli chodzi o trwałość automatu i jego luzy to mam zamiar zastosować sposób Skinderra tylko że na trochę lepszych materiałach, to samo ze skrzynią na początku myślę żeby ją ładnie poskładać na podkładkach itd. Jeśli po jakimś czasie będzie problem z biegami(skrzynia się rozsypie)albo coś to wtedy wójek dotoczy mi z jakiś lepszych materiałów co się da do skrzyni A może i cały skrzynię ( wójek jest tokarzem) więc ja nie boję się o to że skrzynią albo automat nieda rady.
Miałem się nie udzielać ale jeszcze raz to zrobię.

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=45284
(22-11-2019 19:06:03)rafi555 napisał(a): [ -> ]Miałem się nie udzielać ale jeszcze raz to zrobię.

http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=45284
Sory ale niewiem co masz na myśli Undecided
Jak znajdziesz trochę więcej czasu, doczytaj mój wątek - jest tam troszkę o tuningu 023 i osiągów po takich modyfikacjach. Przed swapem na 110 sporo bawiłem się z modzeniem 023.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie