Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Sama rama bez dynama czli T-1 by Bkrukl
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Zakrętasek Smile ale jeszcze jakiś widzę inny, ostatnio wysyp. No i bardzo dobrze!

Teraz doczytalem - cylek z gaźnikiem 35?! Szacunek. A dysza paliwowa 55?
Nie wiem jaka dysza. Nie sprawdzałem. Na gaźniku jest gm13 nabite.
Jak wykręcę dyszę to będzie na niej jakiś nadruk?

Przy okazji co z tłokiem? Pasują takie od 023?
Na dole dyszy powinien być nabity wymiar.
Tłok powinien pasować, bo wymiar ten sam, ale nie chcę wprowadzić w błąd.
Dysza jest tu najistotniejsza, bo one są nie do dostania Wink
A z tłokami to temat rzeka, pasują i od 023 i od 027, ale numery w katalogu części się różnią i prawdopodobnie tłok dedykowany do 019 też będzie się różnił... bo (i tu znowu domniemanie) ponoć 019 ma inną mapę kanałów. Działać to będzie w każdej konfiguracji, pytanie jak z tą obiecywaną mocą 2,5 KM Confused
Jorginson, mapę kanalów? Znaczy siè co? Wycięcia te od dołu?
W dwusuwie z rozrządem sterowanym tłokowo (z przeplukiwaniem zwrotnym, czyli jak w każdym Dezamecie) w cylindrze są kanały: zasilający i spalinowy oraz tzw. płaczące, ich wielkość i umiejscowienie ma ogromne znaczenie. Mapa kanałów to nic innego jak plan, rozrysowanie ich na płaszczyźnie, która jest powierzchnią walca cylindra. W sensie 019 może mieć inaczej umiejscowione/ z innymi wymiarami kanały (okna) w cylindrze.
No i wydaje mi się że ma. Pytanie czy tłok do niego ma też zarazem inne te wycięcia.
Jorginsson, masz może tłoki z obu, i mógłbyś sprawdzić organoleptycznie, czy czymś się różnią?
Co do dyszy głównej, do możesz zakupić taką o przepustowości 55 do gaźnika Dellorto, tylko że dobrze byłoby ztoczyć jej łeb na 4 mm - jak oryginalna. Problemem też jest skok gwintu w tych dyszach, bo jest inny. Musiałbyś ją wkręcić "na chama" i poświęcić rozpylacz, albo przegwintować w nim gwint na ten z dyszy. Powstaną wtedy dwa gwinty, ale wkręcisz ją łatwiej.

Co do dyszy wolnych obrotów, to także możesz zastować w.w. dysze i zrobić podobnie z gaźnikiem. Ale chyba jednak produkują dysze 25 do gaźników Rometów, ale tylko w kompletach z tą główną 40. Nie jestem pewny, bo nie ma na nich oznaczeń, ale obie wyraźnie się od siebie różnią.

Co do tłoka, to jest taki sam jak we wszystkich innych "kwadratowych" silnikach, czyli o wysokości całkowitej 56 mm. Ktoś mi kiedyś sprawdzał nowy i oryginalny tłok do 019 z metką, z właśnie początkowym numerem części "019.". W silnikach Komara tłoki miały 58/60 mm wysokości, a w Charcie 54 mm.

Co do mapy cylindra 019, to była inna. Kiedyś ktoś na innym forum to sprawdził i przedstawił te wymiary w formie graficznej.
Czyli tlok od 023 bedzie idealny. Super.
(02-02-2020 17:16:14)Szatek napisał(a): [ -> ]Co do tłoka, to jest taki sam jak we wszystkich innych "kwadratowych" silnikach, czyli o wysokości całkowitej 56 mm. Ktoś mi kiedyś sprawdzał nowy i oryginalny tłok do 019 z metką, z właśnie początkowym numerem części "019.

A sprawdziłeś czy zamki są w identycznych miejscach?
Nie, bo nawet nie miałem go w rękach.





To nie jest reklama innego forum :F
Porozkręcałem dzis rometa na części.
Do kupienia mam jeszcze tylne amorki, tylny błotnik i pręt mocowania tłumika.
Jakby ktos miał w normalnej cenie to pisać.
Reszta niby w ok stanie.

Natomiat wypadała jedna z lag z zawieszenia....
Po rozłożeniu okazało się to poniżej... co z tym zrobić?
Amortyzatory i te szpilko ślimaki dostaniesz u mnie.
Uwaga, one nie pasują od Pony i modeli Komara
(08-02-2020 18:00:34)joozek napisał(a): [ -> ]Amortyzatory i te szpilko ślimaki dostaniesz u mnie.
Uwaga, one nie pasują od Pony i modeli Komara

Joozku, odezwę się na pw w odpowiedniej chwili, jak przyjdzie czas i kasa na t1.
Natomiast jeśli możesz to podpowiedz, czy ta śruba jest z tego plastiku wyrwana? Czy pęknięta? Ciekawi mnie jak do tego doszło...
Wyrwana
Stron: 1 2 3 4 5
Przekierowanie