Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart - brak wysokich obrotów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Cholera... Fajki mam ze 3 to podmienie. Cewka WN nówka, moduł też.
Ja tu się nie powinienem odzywać za mało trafną diagnozę, lecz miałem kiedyś przypadek że dał bym sobie rękę obciąć że wina zapłonu, a okazał się zasyfiony gaźnik. Objawiało się podobnie. Jak masz coś na podmiankę nawet na szybko to spróbuj.
Ale skoro lampa strobo przestaje świecić, to nie ma iskry i tu trzeba szukać problemu.
Ah, ops nie doczytałem. Czyli może na obrotach od drgań zanika zasilanie lub impuls modułu?
Ale załóżmy, że iskre odcina na wysokich obrotach (wyżej niż na poprzednim filmiku) to jak wytłumaczyć to mulenie na wolnych gdy odkręce manetke na maxa. Przy delikatnym gazowaniu już prawie jest dobrze.
Dokupiłem drugi rodzaj króćca to teraz poluje na gaźnik. Jutro sprawdze fajki.
Ściąg fajkę przyłóż sam przewód wn do cylindra i stopniowo go oddalaj aż iskra nie przeskoczy,mniej więcej zmierz tą odległość,jaki kolor ma świeca? Nie znika olej ze skrzyni? Kompresja?
Ogólnie dość dziwny przypadek,wymieniłeś i sprawdziłeś już sporo rzeczy które najbardziej są prawdopodobne,zaznacz sobie własne znaki 2,5mm przed gmp na kole i na karterze,zwiększaj stopniowo obroty błyskaj lampą i obserwuj co się będzie działo czy lampa przestanie świecić czy znaki nie będą się jakoś bardzo rozjeżdżać.
Ten gaźnik pewny nie jest, według mnie do seryjnego charta lepszego gaźnika jak org bing nie ma.
Udało się częściowo zlikwidować problem.

Po wykręceniu fajki w kablu została końcówka na którą się wkręca kabel. Po wsadzeniu innej od razu lepiej.
Wkręca się o wiele wyżej i dopiero wtedy niedomaga.

Na samym kablu ciężko sprawdzić długość iskry, ręką trzymam kabel i ręką cisne w kopniak. Na pewno ma 5-6mm. Im dalej tym rzadziej sie pojawia.

Co jeszcze zmienie:
- gaźnik, z tym nie moge sobie poradzić, albo pływak nie opada albo nie zamyka dopływu paliwa i leci.
- wydech, okazało się że mam od simsona, do tego wytłumienie jest tylko w tej ściąganej końcówce.
- do sprawdzenia instalacja, bo teraz znikło mi gaszenie z manetki i iskra rest cały czas
Update do powyższego.

Jeszcze męczyłem się nieco aż w końcu wsadziłem CDI od turbozabytki. Teraz bzyk zapieprza aż miło. Śmiem twierdzić, że frajda lepsza niż na WSK. Żebym miał takiego 20 lat temu... Big Grin

Do tego gaźnik z chin za 20$, nic nie cieknie, nie zalewa. Miodzio.
Taki jak na foto: 14MM Carburetor Carb for HONDA CRF50F XR50R

Co do lampki led do ustawiania zapłonu to przy CDI jest dziwnie. Jak świeca odłączona to bardzo ładnie miga, ale jak podłącze świece i odpale silnik to nie mruga. Więc zapłon ustawiałem tylko na kopniaku ~2.7mm.
Miałeś jakieś atrakcje z montażem tego zapłonu od turbozabytków?
to dobrze że już działa, ale nadal nie doszliśmy co było zepsute :F
Ja np w kadecie miałem taki objaw kilka razy, po wypluciu uszczelniacza i po odkręceniu sie kondenstatora
(25-06-2019 11:59:42)damian94 napisał(a): [ -> ]Miałeś jakieś atrakcje z montażem tego zapłonu od turbozabytków?
Jedyny większy mankament to brak ściągacza do koła magnesowego. Musiałem raz ściągać i troche kombinowałem z użyciem ściągacza do łożysk.
Ściągałem bo okazało się, że iskra jest gdy wypustka na kole zaczyna nachodzić na impulsator a nie z niego schodzi. Regulacja podstawką dość skromna, impulsator na sztywno i ma ok 1mm szpary. Aczkolwiek iskra mocna.

Brak instrukcji montażu można odpuścić bo była dołączona od jakiejś jawy, kolory przewodów się zgadzały więc to nie problem. Dodatkowo montowałem już cdi w wsk więc szlak przetarty.

Z racji braku klina trzeba bardzo dobrze wcelować kołem gdy ustawi się wyprzedzenie zapłonu. Potem mocno dociągnąć i nic się nie przestawia.

No i raczej nie da się podczepić pod oryginalną instalacje bez kombinowania.
Na razie mam sam moduł podczepiony więc jeżdze bez świateł itp. Musze kupić aku 12V albo dam 2x 6V po bokach bo takie mi zostały Big Grin

Reasumując niedogodności są małe w porównaniu z tym, że charcik pyrka aż miło hmm
Nie kombinuj z akumulatorem tylko kup 12v
(04-03-2019 14:17:59)gabriel0 napisał(a): [ -> ]Ja dziś przechodziłem taki problem. Strzelał prychał powyżej jakichś obrotów.
Jeżeli nie masz jakieś wadliwej świecy (NGK możesz odrazu wyrzucić mimo że nowa)
To rozbierz zapłon, poluzuj śrubkę impulsatora i dociśnij go maksymalnie do rdzenia głównego. Musi być jak najdalej od magnesów koła.

Jak chcesz sprawdź sobie na oscyloskopie.

Tu masz przykład. Mam zapłon z 2-ma impulsatorami naprzeciw siebie. Jeden jest za blisko.


Tu po dociśnięciu obu.
Szczelina na oko koło 2mm lub więcej


Opisałem swój przypadek, ręki sobie nie dam obciąć że u ciebie jest to samo.
Aha, no i cewka raczej nie ma wpływu na takie rzeczy. Czy to 6v czy 12 powinna działać.

Przepraszam za odkop, ale mam pytanie? Dlaczego masz w tym zapłonie dwa impulsatory? Pytam ponieważ szukam zapłonu do silnika dwucylindrowego dezamet 155.1 stosowanych w mikrociągnikach RJS 1 i motopompach
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie