Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart - brak wysokich obrotów
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Kondensator 1u/400V ok. 1 zł
Tyrystor BT151-800r 2.70
Kondensator MLCC lub tantalowy 1 zł
Rezystory 10 gr
Diody 60 gr
Przewody i konektory (+ kostka) 4.50 zł
Fakt, groszowe sprawy.

Przynajmniej informacje zostaną dla następnych z problemem. Ja ze swojej strony czekam na zakupy i zobacze co będzie.
Problem nadal jest, a nawet dwa.
Moduł nowy, cewka WN też nowa.

Podaje link do filmu jak to wygląda.
Druga sprawa to na klemach akumulatora mam 10V i więcej, prostownik?



zdejmij filtr powietrza i wyczyść dobrze gaźnik od tego zacznijmy Wink Bo obstawiam że masz szczelny silnik tak jak uszczelniacze? Napięciem na klemach sie nie przejmuj
Gaźnik był w myjce ultradźwiękowej. Filtr powietrza, w zasadzie go brak. Kupiłem nowe puszki i będe wymieniał. Jak przytkam wlot do króćca od powietrza to silnik gaśnie.
Paliwo dochodzi.

Szczelność silnika to niewiadoma... Mam charta od miesiąca.
Sprawdź masę między statorem a silnikiem, osobiście kiedyś to przerabiałem. Strzelił nit, jeden z tych które trzymają te blaszki iskrownika, ten do którego jest podłączona masa impulsatora, niby był, ale luźny. Na wolnych obrotach silnik działał, ale jak dawałeś gazu to właśnie taki efekt.
Powoli brak pomysłów...
1. Dolutowałem przewód jak na załączniku - końcówka pod nakrętke, dalej muli. Inaczej jest tam masa niż na drugim iskrowniku. Ten zielony kabel nie wygląda na uszkodzony. Plama na nim to jakaś żywica lub klej.
2. Rozebrałem wydech. Nie zatkany. Pierwsza (większa część) jest pusta. Jest tylko element tłumiący w końcówce.
3. Wsadziłem drugi iskrownik to zupełny brak iskry.

Jak silnik nieco się zagrzeje to po zgaszeniu pomiar na cewce zasilającej pokazuje >850 Om i powoli spada.

Chyba zaczne się rozglądać za iskrownikiem... Chyba, że ktoś z kolegów jest w stanie zdiagnozować na 100% iskrownik i w razie co naprawić. To wyśle.
Pytanko tylko takie. Co było robione z silnikiem? Mi to brzmi tylko po prostu regulacją gaźnika, zobacz czy po przytkaniu wlotu powietrza w gaźniku coś się poprawia czy pogarsza. Remont był kiedy robiony I w jaki sposób?
Jak pisałem wcześniej charta mam od miesiąca.
Gaźnik to chyba puch. Coś takiego:


Jedyna regulacja to obroty. W sumie nie zatykałem dolotu na wysokich obrotach. Na wolnych wystarczy na chwile przytkać i gaśnie.

Jest ktoś z Górnego Śląska i byłby skłonny pożyczyć iskrownik? Albo by podjechał do mnie (flaszka za fatyge się znajdzie).
Zrób zdjęcie tego gaźnika, bo jeśli masz dokładnie to, co na zdjęciu to raczej nie dziwiłbym się, że ma takie problemy. Myślę, że wartoby to już rozebrać i złożyć od nowa. Jakby co, to polecam się w tej kwestii Wink
Ja bym zmienił ten gaznik, to on może być problemem Wink
Dźwięk jest podobny do zbyt bogatej mieszanki, lecz typowe przerywanie to zapłon.
Zrobiłeś tak jak mówiłem? Przestawiłeś impulsator?
Zdjęcia gaźnika. Mieszanka może faktycznie za bogata... W wydechu sporo czarnej mazi. Jakieś 1:30-35 z mixolem. Mam już nowy olej do 2T to zrobie nową mieszanke 1:40 i obniże iglice.
Jak go dłużej przytrzymać na tym 'mułowaniu' to strzeli w wydech.
[attachment=18586]
[attachment=18587]
[attachment=18588]

Jak dolutowywałem kabel to odkręciłem śrubke trzymającą impulsator ale pod średnim naciskiem ten nie zmienił swojego położenia a boje się cisnąć mocniej bo jeszcze coś się połamie.
No jak już powiedziałeś że potrafi strzelić to prawie sobie rękę dam obciąć że musisz ten impulsator przestawić. Masz o tyle dobrze że do masy jest łączony przewodem i nie trzeba go odlutowywać. Odkręć go, ułóż kable pod nim tak by nie przeszkadzały i zamontuj jak najbliżej rdzenia głównego.

A jak nie chce ci się nic narazie rozbierać, to jedź do kogoś na oscyloskop i podłączcie go pod impulsator. Porównaj to ze zdjęciami przebiegów które dodałem wcześniej.
A najlepiej przerób zapon pod zewnętrzny impulsator. Te oryginalne są dziadowskie i z dostępnością problem.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie