Witam
Aktualnie jestem w trakcie renowacji dwóch Żaków, w wersji podstawowej i LUX.
Jeden jest z 1961 r. a w drugim zaginęła tabliczka znamionowa.
Ramy i blacharka pomalowane podkładem i proszkowo w Lux. Wszystko będzie jeszcze raz malowane.
Jestem w trakcie kompletowania brakujących, przed malowaniem, chromowaniem, cynkowaniem itd.....Cześć części alu oddałem do szkiełkowania.
[
attachment=18468][
attachment=18469][
attachment=18470]
To chrom po latach się taki zrobił
ocynku by tam nie kładli .
Potwierdzam, to chrom tak zmatowiał przez lata, mój bagażnik w charcie wyglądał tak samo.
Masz fotkę jak działa ten środek chemiczny?
(03-02-2019 11:27:38)kwiatek83 napisał(a): [ -> ]Masz fotkę jak działa ten środek chemiczny?
Podpinam się pod kolegę, coś więcej o tym środku?
Żaka mocno zazdroszczę i będę śledził tę odbudowę
Paint remover rozmiękcza farbę, a jeśli zostawi się w nim element na dłużej to ją rozpuści. Jedyny problem ,że oczyszczany przedmiot musi być w tym środku zanurzony, dlatego stosowanie go przy dużych elementach staje się problematyczne. Kupiłem go w
https://www.farby-24.pl/.
Licznik - piękności. Szkoda, że nie zostawili go w Komarze, choćby do 2350.
Jednego tylko nigdy nie zrozumiem - co to za durna mania, że wszystkie polskie prędkościomierze miały wtedy obrócone niektóre cyfry: 80 w Żaku, 60 w Komarach i 20/120 w Warszawie, Syrenie, Żuku, Nysie (czyli wszystkim aż od Pobiedy). Ani to ładne, ani bardziej czytelne. Wręcz przeciwnie.
Jeśli się wymiaruje, to daje się wartość po lewej stronie, a tutaj musiałby być po prawej ale nie pasuje. Wątpię, żeby o to chodziło ale to pierwsze skojarzenie
musty, na uchwycie tłumika miałeś zaczepioną sprężynę nóżki centralnej? Plus interesuje mnie sposób zamocowania blachy (także "sprężyny") tej samej nóżki.
Prace trwają....
Wiem , że to siedzenie od Komara ale chcę pomalować te na szaro, do czadu jak nie dostanę oryginału. Chyba tak były malowane ??
Sprężyna i jarzemko siodełka w ocynku.
Blacharka w toku, łatane dziury i ubytki.....
[
attachment=18534]
[
attachment=18535]
Wszystkie te stelaże będziesz malował???
Myślę, że dorobienie tylnych mocować torebki narzędziowej, pod-siodłowej nie byłoby aż takie trudne. Zwłaszcza, że w tych gumach siedzenia jest na nie miejsce, no ale trzeba by poszukać oryginału.
Jak coś to mógłbym się tego podjąć .... sam też potrzebuję
Tak. Wspornik był malowany na srebrno.Reszta w ocynku. Ostatnio to przerabialem. Oto efekt
Pytanie, czy te kolory będą OK ????
Całość ramy, błotniki, felgi itd. Żaka "standard" planuję pomalować RAL 3004 bordowy, tłumik na czarno.
[
attachment=18613]
Natomiast wersję "lux" chcę pomalować RAL 7001 szary i RAL 5012 niebieski.
[
attachment=18614]
Korpusy manetek po szkiełkowaniu oraz stelaż siedzenia na ciemny szary.
Osłony sprężyny na srebrno.
(19-03-2019 22:36:32)musty napisał(a): [ -> ]Pytanie, czy te kolory będą OK ????
Całość ramy, błotniki, felgi itd. Żaka "standard" planuję pomalować RAL 3004 bordowy, tłumik na czarno.
Natomiast wersję "lux" chcę pomalować RAL 7001 szary i RAL 5012 niebieski.
Korpusy manetek po szkiełkowaniu oraz stelaż siedzenia na ciemny szary.
Osłony sprężyny na srebrno.
Pieknie kwestia roczników po spisie mniej wiecej jestesmy wstanie okreslic już nawet które nr ramy miał jakie malowania