Podejście №2 xd
Wcześniejszy zapłon CDI który miałem niestety nie działał. Teraz mam pewniaka, zapłon na którym mój kolega pojechał Rometem 50-T-1 nad morze przez całą Polskę praktycznie.
Trochę rozgrzebując schematy z Charta i Stelli, oraz to co znalazłem na internecie mam taki schemat
*Kolory kabli kwestia umowna, mój zapłon ma całkiem inne.
Kwestia czy ten schemat będzie działał, ktoś coś?
Światła podpisałem w ten sposób bo kolega wraz z kompletnym zapłonem przekazał mi przerobioną przednią lampę na żarówkę 25/25W, a z tego co wiem nie miał on akumulatora.
Pytam w zasadzie bo póki co nie mam motoroweru na którym bym mógł sprawdzić.
schemat jest dobry. inna sprawa to taka, że przerobiona lampa nie ma homologacji i nie możesz na niej jezdzic po drodze.
(15-06-2017 13:13:31)charper napisał(a): [ -> ]schemat jest dobry. inna sprawa to taka, że przerobiona lampa nie ma homologacji i nie możesz na niej jezdzic po drodze.
Rozumiem. To w takim razie czy mogę zastosować oryginalne oświetlenie? Z tego co wiem to oryginalnie przypisane żarówki(dla tradycyjnego zapłonu czyli 15/15W i 5W) na tym zapłonie będą szybciej się przepalać. Kwestia czy to prawda czy nie?
Jeśli tak to czy da się w układ wpleść jakiś regulator napięcia czy coś takiego?(jakieś przybliżone parametry były by dobre)
(15-06-2017 22:33:54)LiSiC napisał(a): [ -> ] (15-06-2017 13:13:31)charper napisał(a): [ -> ]schemat jest dobry. inna sprawa to taka, że przerobiona lampa nie ma homologacji i nie możesz na niej jezdzic po drodze.
Rozumiem. To w takim razie czy mogę zastosować oryginalne oświetlenie? Z tego co wiem to oryginalnie przypisane żarówki(dla tradycyjnego zapłonu czyli 15/15W i 5W) na tym zapłonie będą szybciej się przepalać. Kwestia czy to prawda czy nie?
Jeśli tak to czy da się w układ wpleść jakiś regulator napięcia czy coś takiego?(jakieś przybliżone parametry były by dobre)
będą się szybciej palić. możesz dac z przodu 15/15W a z tyłu 10W, koniecznie w 6V. wtedy powinno być ok.
(15-06-2017 23:42:23)charper napisał(a): [ -> ] (15-06-2017 22:33:54)LiSiC napisał(a): [ -> ][quote='charper' pid='523183' dateline='1497521611']
[...]
[...]
To chyba się skuszę na lampę tylną od WSK/Motorynki M-1, mam taką z miejscem na 10W żarówkę okrągłą i 5W żarówkę rurkową, przy okazji się chyba pokuszę żeby zrobić stop na "żarówce" z LEDami
Dzięki za pomoc, czas się tym wszystkim zająć w praktyce
przeciez sa rurkowe zarowki 10w chyba.
(16-06-2017 16:12:37)charper napisał(a): [ -> ]przeciez sa rurkowe zarowki 10w chyba.
Tak, tylko szersze które nie pasują do lampki od Rometa
To ciekawe, że mam taką zamontowaną.
(17-06-2017 00:53:05)Quake96 napisał(a): [ -> ]To ciekawe, że mam taką zamontowaną.
Hmm, no nie wiem może są też inne rozmiary? Ja w sklepie gdzie się zaopatruję mogę kupić żarówki 3W, 5W i 10W no i każda ma inną szerokość
A jaki problem wygiąć mocowanie żarówki? Sam tak zrobiłem właśnie.
Trzeba rozgiac uchwyt i tyle. Krztalt wiązki tylnej lampy nie jest istotny w zasadzie. Przedniej nie wolno przerabiać. Tylna troche można.
(17-06-2017 02:10:14)charper napisał(a): [ -> ]Trzeba rozgiac uchwyt i tyle. Krztalt wiązki tylnej lampy nie jest istotny w zasadzie. Przedniej nie wolno przerabiać. Tylna troche można.
(17-06-2017 01:38:55)Quake96 napisał(a): [ -> ]A jaki problem wygiąć mocowanie żarówki? Sam tak zrobiłem właśnie.
Tak, tak problem żaden, ale lampę od WSK/Pony M-1 mam i tylko się kurzy, fajnie wyglądała w 2375 więc zamontuję ją w Ogarku... ewentualnie mam jeszcze lampę od Sztywniaka/WFM na dwie żarówki, zależy która mi bardziej do gustu przypadnie, nie będę ukrywał ale lubię postarzanie pojazdów
Rozbudowałem schemat o resztę instalacji, kusi mnie żeby zamontować stop, tylko boję się że przeciążę cewkę, albo będą przygasać światła.
PS: Znalazłem francuską żarówkę 7W która jest tej samej wielkości co ta 5W.
cześć czy do tego zapłonu oryginalna cewka zapłonowa wystarczy ? czy moge dać przynajmniej na razie cewke w/n z mz etz 250 ? i słyszałem coś o jakimś transformatorze co z tym ?
tak jestem zielony w tym
Do stopu to przydałby się akumulator. Chyba że chcesz mieć stop o mocy 10w to możesz go cewkami ładowania przez mostek zasilać.
Up. Aby ten zapłon działał potrzebna jest cewka CDI, impulsator, moduł zapłonowy i cewka w/n. O magnecie chyba nie muszę wspominać prawda? Cewkę W/N najlepiej dać od podobnego typu zapłonu. Czyli cewka od skutera, bądź Simsona elektronika. Ja mam co prawda z jawki, ale działa także ten.