Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Henio - Romet 100
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
(14-06-2017 20:22:02)dobrzyn napisał(a): [ -> ]Podobno te krótkie wahacze były dostępne w handlu.


Mówisz oczywiście o podnóżkach?

Kiedyś ludzie tak sobie przerabiali komary, nie było to do końca zgodne z zaleceniami producenta, ale kolega kiedyś też miał taki patent z amortyzatorami po dziadku, tylko że kanapa była z Ogara, no i podnóżki dospawał chyba już on.
(16-06-2017 13:29:57)romek napisał(a): [ -> ][...] nie było to do końca zgodne z zaleceniami producenta, ale kolega kiedyś też miał taki patent z amortyzatorami po dziadku, tylko że kanapa była z Ogara, no i podnóżki dospawał chyba już on.

Toć nawet w samym Romecie dokładali drugie siedzenie do Komara i jeździli tak po terenie zakładów Big Grin Rama jest mocniejsza niż się wydaje, więc wytrzymuje, ale tylne amorki Komara są za słabe na dwie osoby, temu dawało się podwójne.
Za sesję byś się wziął Big Grin
(16-06-2017 13:29:57)romek napisał(a): [ -> ]
(14-06-2017 20:22:02)dobrzyn napisał(a): [ -> ]Podobno te krótkie wahacze były dostępne w handlu.
Mówisz oczywiście o podnóżkach?
Nie, z premedytacją mówię o wahaczach. Otóż w miejscu oryginalnego amortyzatora jest przykręcony króciutki wahacz, na którego końcach są przykręcone amorki. Na dole oczywiście jest jeszcze dodatkowy podnóżek.

(17-06-2017 12:59:09)Jakub napisał(a): [ -> ]Za sesję byś się wziął Big Grin
I kto to mówi Wink
Zaczęło się dziać. Po pierwsze: mycie
[attachment=15360]
Jeszcze lewy profil:
[attachment=15361]
Oraz pierwsza część na gotowo: Reflektor z odświeżoną ramką i nowym szkłem (żałuję trochę, że nie Zelmot tylko SI Piast...)
[attachment=15362]
Aha! I powinienem mieć karter po "plombowaniu" w tym tygodniu, więc zapewne w przyszły weekend silnik będzie już poskładany
Ładny ten Romet, szkoda że chcesz go odnawiać. Po usunięciu tych patentów mógłbyś mieć 100% oryginał... Powodzenia w remoncie Smile
(02-07-2017 14:36:25)Majerano napisał(a): [ -> ]Ładny ten Romet, szkoda że chcesz go odnawiać. Po usunięciu tych patentów mógłbyś mieć 100% oryginał... Powodzenia w remoncie Smile
Dziękuję Smile
Na zdjęciach to on zupełnie ładnie wychodzi. Gorzej z bliska. Pełno jest zaprawek, odprysków i przetarć. Bardzo mi się podobają sprzęty w stanie zachowania, ale tutaj IMO jest zbyt słabo, żeby efekt był zadowalający...
tak tylko że romet 100 jest żadki, z resztą twój wybór
Koncepcyjnie zabieram się do poskładania silnika. I teraz pytanie Smile Mam główkę korbowodu z łożyskiem igiełkowym. Czy na sworzniu z prawej i lewej strony tego łożyska nie powinno być podkładek dystansowych, żeby łożysko się nie suwało w lewo i w prawo w tłoku?
powinno być z 2 stron
Karter już pospawany:
[attachment=15384]
Jutro obróbka, póki co kartery i głowica leżą w myjce ultradźwiękowej Smile
Powinny być podkładki,dostępne są na ag mocie,możesz też wcisnąć na imadełku tulejkę,kosztuje pare złotych i wg. mnie jest 100 razy lepsza i nie trzeba żadnych podkładek.
Podkładki zamówiłem, od razu więcej. Przyszły razem z czujnikiem do ustawienia zapłonu. Efekt kilku godzin w garażu :
[attachment=15431]
[attachment=15432]
Reszta prac po urlopie, czyli od 24 lipca :-)
Złożyłem Rometa do kupy. Na początku było fajnie - palił od strzała. Ale przestał. Zaczął się zalewać. Jako, że zapłon wypadał 2mm przed ZZ, więc zacząłem modzić. Rozpiłowałem fasolki. Jest teraz prawie 3mm, ale ciągle się zalewa. A mnie zalewa krew... Próbowałem kręcić i śrubą mieszanki i śrubą obrotów... Jakieś tips&tricks?
Stron: 1 2 3
Przekierowanie