Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart światła ,kierunki , klakson
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam ,
Mam dosyć słabe światło przednie w Charcie oraz kierunki i klakson po przy gazowaniu klakson zaczyna się słychać kierunki robią się mocniejsze . Zastanawiam się czy ktoś czegoś tam nie przerabiał bo jak odpiąłem akumulator to było dużo lepiej , kierunki były mocniejsze tylko słyszałem że wcale ich nie powinno być po odpięciu akumulatora ,tak samo tylne światło po odpięciu akumulatora jest . Tylko ,że bez aku przygasa wszystko jak włączam kierunek lub wcisnę stop . Dodam ,że w kierunkowskazach są wsadzone żarówki 6v 5w , kiedy wstawię oryginalne 6v 21 w to kierunkowskazów wcale nie widać ledwie się żarzą , pozostałe żarówki w lampach itd są tak jak podaje książka. Nie mam pojęcia już co jest grane , jak świeci słońce to tych kierunków wcale nie ma widać i ktoś może we mnie wjechać :/
Proszę o pomoc , z góry dziękuję
Sprawdz naladowanie akumulatora.
Bo powinienes załozyc takie zarowki kierunkowskazow jakie byly fabrycznie. Napiecie na akumulatorze naladowanym w stanie spoczynku powinno wynosic 6,3-6,4V. Jesli masz napiecie ponizej 5V czeka cie ladowanie na prostowniku. Jesli podczas ladowania prawidlowym pradem i napieciem akumulator zbyt wczesnie wydaje oznaki naladowania, czyli tzw gotowanie, a po uplywie doby od ladowania na akumulatorze jest napiecie ponizej 6V to akumulator mogl ulec trwalemu zasiarczeniu i z uwagi na zbyt niskie napiecie, swiecenie zarowek z niego zasilanych bedzie mniej widoczne. W ogole to kierunkowskazy 6V sa slabo widoczne w dzien wiec jesli padl ci akumulator to lepiej przerob instalacje na 12V wg mojego zamyslu, czyli jedna cewka ladowania na 12V, przerywacz kierunkow od malucha, akumulator przynajmniej 6Ah, zalecany 8Ah. Pradu nigdy nie brakuje. Ładowanie nie wyrabia tylko gdy masz ustawione bardzo niskie obroty na biegu jałowym. Podczas jakiejkolwiek przerobki instalacji na 12V nie warto zasilac przedniej lampy z akumulatora.
Właśnie akumulator jest dobry sprawdzałem miernikiem ma 6,40 v poptrzedni wlasciciel nowy wsadzil a żarówki kierunków jak wsadzę takie jakie powinny być to już wcale nie ma nic widać
Mierzyłem napięcie przy klaksonie a tam 3v okolo a jak odłączę od niego kable to przy wciskaniu na kablach normalnie 6,3V
Udalo mi sie zrobic przednie swiatlo , ktos mial zamienione kable w kostkach zamiast cewki swietlnej na swiatlo prad szedl z cewki ladowania a teraz nie mam ladowania wcale ...znaczy same cewki na wyjsciu mostka pokazuja na wolnych obrotach 5v a po podlaczeniu jakis 1,5v ...
zmierz rezystencje cewek i najlepiej zrob instalacje od nowa. ten mostek selenowy unitra ktory tam pewnie masz to sprzedaj i kup dzisiejszy mostek na diodach 6A, jest lepszy i nie rozladowuje akumulatora. To jest najszybsze i najprostrze rozwiazanie, bo jak zaczniesz naprawiac ta dwudziestoletnia instalacje to aby nerwy stracisz. to juz czas najwyzszy zeby wszystkie polaczenia odnowic, polozyc nowe kable, przeczyscic i polutowac od nowa przelaczniki. Nie baw sie w te stare kable.
schemat znajdziesz na googlach, ale chyba lepiej miec opisowy, w sensie w ktorej pozycji stacyjki co sie ma włączac.
przynajmniej mi się w ten sposób łatwiej pracuje.
Miałem ten sam problem, po przeczyszczeniu wszystkich połączeń na kostkach oraz przełączników (były zaśnieżałe) oczywiście połączenia przewodów z masą problem znikł.
Po tylu czasach stara instalacja daje się we znaki.
Forumowicz "charper" ma rację, lepiej instalacje odnowić niż rwać sobie włosy z głowy.
(07-05-2017 13:50:35)charper napisał(a): [ -> ]zmierz rezystencje cewek i najlepiej zrob instalacje od nowa. ten mostek selenowy unitra ktory tam pewnie masz to sprzedaj i kup dzisiejszy mostek na diodach 6A, jest lepszy i nie rozladowuje akumulatora. To jest najszybsze i najprostrze rozwiazanie, bo jak zaczniesz naprawiac ta dwudziestoletnia instalacje to aby nerwy stracisz. to juz czas najwyzszy zeby wszystkie polaczenia odnowic, polozyc nowe kable, przeczyscic i polutowac od nowa przelaczniki. Nie baw sie w te stare kable.
schemat znajdziesz na googlach, ale chyba lepiej miec opisowy, w sensie w ktorej pozycji stacyjki co sie ma włączac.
przynajmniej mi się w ten sposób łatwiej pracuje.

no właśnie ktoś już wymieniał ten mostek prostowniczy , a jakie powinny być rezystancje na cewkach ładowania ?
piszą że 5 Om. zawsze mozesz sprawdzic w praktyce. Podłącz zarówkę 6v 10w za mostkiem selenowym zamiast akumulatora. powinna jasno świecić. jeszcze mozesz miedzy konektorem + a żarówką wstawic multimetr ustawiony na amperomierz i powinien wskazywać wartość natężenia prądu płynacego do żarówki około 1,4 ampera.
Ja nie mam tam oryginalnego selenowego tylko mostek greatza , sprawdzać na 1 czy 2 pozycji stacyjki?
w charcie tak bylo ze na jednym przelozeniu ladowanie bylo polowiczne a na drugim calkowite. dobrze kombinujesz. sprawdz tak, jesli nie dziala jak trzeba to sprawdz z samej kostki.
(15-05-2017 14:29:22)charper napisał(a): [ -> ]w charcie tak bylo ze na jednym przelozeniu ladowanie bylo polowiczne a na drugim calkowite. dobrze kombinujesz. sprawdz tak, jesli nie dziala jak trzeba to sprawdz z samej kostki.

Sprawdziłem z kostki i napięcie zmienne na żółtym kablu wynosi od 5,9v po przygazowaniu nawet 11v lub wiecej a na niebieskim kablu cos okolo 4v po przygazowaniu okolo 5,5 v wymienilem na wszelki wypadek jeszcze ten mostek greatza (6v 8A) i poprawilem wszystkie kable i styki od ladowania z tego co widziałem to była slaba masa na konektorze idącym do masy z mostka . Wyciągnąłem akumulator bo sie już strasznie rozładował przez to ,że nie było ładowania no i tak sprawdzam na kablach wiodących do aku . W 1 pozycji stacyjki ładowanie wynosi od okolo 5,9 v na wolnych czasem wiecej troche czasem troche mniej do tak okolo 11 po przygazowaniu jednak co mnie niepokoi to po przełączeniu na pozycję 2 stacyjki napięcie na wolnych obrotach spada do około 5 v czasem 4,8 V nawet po przygazowaniu max cos okolo 5,95 V
po pierwsze naladuj akumulator, bo jak jeszcze troche polezy to nieodwracanie straci pojemnosc, zdarzalo sie ze nie osiagaly takie akumulatory nominalnych napiec co oznacza jeszcze slabsze swiecenie zarowek. po drugie sprawdz czy obie cewki maja jednakowa rezystencje.
po trzecie sprawdz natężenie pradu plynace od mostka gretza na instalacje.
Przekierowanie