Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart-problemy ogólne
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, moje problemy z romecikiem polegają na braku iskry. Wymieniłem moduł, ale nie na oryginalny tylko na robimy ręcznie przez prywatnego człowieka, ale nadal nie ma iskry, podejrzewam że to wina cewki butelkowej tej pod bakiem. Problem jest tylko taki że posiadam tylko cewke na 8V i nie mogę u siebie nigdzie dostać normalnej na 6V. I takie pytanie, czy może się coś stać po założeniu tej większej cewki??
Witaj
Przyczyny braku iskry mogą być różne. Warto też zmierzyć rezystancję cewki zasilającej i impulsatora. Podam przykład: w moim charcie zaczęły gubić się wolne obroty. Silnik "pyrkał" i gasł tak nagle jakby został wyłączony. Można było normalnie jeździć, nic w trasie nie przerywało (pod warunkiem,że były wyższe obroty), ale na jałowych obrotach gasł. Standardowa wymiana świecy nic nie dała. Wstępnie wykluczyłem problem paliwowo - gaźnikowy bo silnik gasł jak po odcięciu zapłonu. Sprawdziłem iskrę - przy wolniejszym kopnięciu nie ma, przy mocniejszym jest. Aha. Zmierzyłem cewkę zasilającą, jest ok. Zmierzyłem (impulsator po kablach), brak wyniku. Aha. Sprawdziłem sam impulsator bezpośrednio przy jego wyjściach, jest ok. Problemem okazał się zimny lut (ten masowy na stator). Poprawka i jest ok. A cewkę butelkową na 6V w razie czego mam. Używaną ale sprawną więc możemy się dogadać.
Odkopię trochę temat, bo odpowiedzi na temat możliwości stosowania cewki nie widzę.

W Charcie możesz zastosować cewkę 6V, 12V albo i 8V. Lepiej jednak, abyś kupił dedykowaną do Simsona elektronika cewkę butelkową lub najlepiej - cewkę zapłonową do skuterów 2t.

Tam jest zapłon CDI i cewka w rzeczywistości wcale nie pracuje przy napięciu 6V.

Tak czy inaczej - na każdej z tych cewek Chart powinien palić. Nawet na cewce zapłonowej od malucha będzie chodził.
Przekierowanie