Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 20 lat nie ruszany silnik
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Olej najlepiej dać lux 10 tak jak w instrukcji
Jeżeli chcesz go odpalić to musisz wyczyścić gaźnik, sprawdzić stan pierścieni, ustawić zapłon, ustawić platynki, sprawdzić czy masz iskre. Robiłem tak i odpalałem silnik na blacie ale uważaj bo musi jedna osoba go trzymać , chyba że go przytrzymasz czymś. Załóż tłumik, wlej troszku benzyny do gaźnika i woila. Mam nadzieje że czegoś nie przeoczyłem. Stan pierścionków jest chyba naistotniejszy bo u mnie komar stał troche na strychu i odpalałem go i zapomniałem o pierścieniach i zamek w otworze na pierścień się rozwalił. Pozdrawiam.

PS. Silnik da się odpalić bez oleju , a jeżeli troche starego zostanie to się nic nie stanie. Chyba że śpieszy ci się do jazdy Big Grin
najpierw lepiej się do gaźnika nie dotykać
Gaźnik jest zapchany parafiną, dlatego muszę go wyczyścić. Jutro będę kupował benzynę i olej do skrzyni i o dalszych efektach na pewno dam znać.
rafi555 z tego powodu że stał 20 lat to gaźnik się nie zepsuje odrazu ,a ułatwi mu rozruch silnika.
Dobre wieści Big Grin
Ten "silnik w garnku" jest prawdopodobnie po remoncie, tylko głowice miał zdjętą. Za godzinkę będę próbował coś działać z nim.
To dobrze jak coś to pisz ;D
Silnik założony, ale nie ma iskry. Świeca prawdopodobnie ok, platynki raczej też. Żeby dostać się do cewek i kondensatora muszę zdjąć magneto?
(29-08-2016 12:09:10)TheJalo napisał(a): [ -> ]Silnik założony, ale nie ma iskry. Świeca prawdopodobnie ok, platynki raczej też. Żeby dostać się do cewek i kondensatora muszę zdjąć magneto?

Tak, potrzebujesz do tego ściągacza.
Mam dwa pytanka:
Pytanie 1: Czy na fajce powinno być przejście? (na starej i nowej nie ma - zbieg okoliczności?)
Pytanie 2: Jak sprawdzić czy cewki są ok?(Kondensator wymieniony i nadal brak iskry :/)
Aby sprawdzić czy masz prąd w kablu wykręć fajkę mały gwoździk i sprawdź na sobie czy cię po kopie
, jak nie to cewka do wymiany ...
Trochę zaimprowizowałem i wkręciłem świecę w przewód i dalej brak iskry. Czyli cewka zapłonowa do wymiany tak? To tylko ta jedna z której wychodzi przewód wn?
Zanim zaczniesz kupować chiński szajs, kup multimetr i zobacz czy cewka zaplonowa daje napięcie takie jak trzeba, czy ma wlasciwa rezystencje, czy platynki sie otwierają i zwierają, czy sa czyste i przewodzą prad miedzy sobą. Multimetr przyda sie tez do ewentualnego ustawienia wyprzedzenia zaplonu.
Multimetr mam. Napięcie zmierzyć wkładając sondę do przewodu wn i drugą do np. głowicy?
Rezystancję tak samo? Jaka jest prawidłowa rezystancja?
Platynki cały czas powinny mieć między sobą przejście?
Cewki nie da się na 100% sprawdzić prostymi sposobami. Pomiary rezystancji dają mało informacji. W zasadzie informują o całkowitym "padzie" cewki.
Rezystancje do masy powinny wynosić:
1. Uzwojenie pierwotne (wyprowadzenie na przerywacz) - ok. 1 om
2. Uzwojenie wtórne (wyprowadzenie na kabel WN) - ok 5 k om
Stron: 1 2 3
Przekierowanie