Witam. Pytanie do zaawansowanych znawców silników dezamet. Panowie mam problem z moją motorynką. W silniku mam iskrę, czysty gaźnik, gaźnik prawidłowo wyregulowany, dopływ paliwa jest. Motorynka pali po dłuższym nie użytkowaniu, przejadę nią 300m i gaśnie po tym już ją ciężko zapalić aż w końcu wogóle nie pali. Zastanawiam się gdzie jest problem proszę o pomoc bo już zaczynam myśleć, że chińszczyzna jest lepsza niż nasza myśl techniczna
Tomasz
Chińszczyzna przewyższa nasze stare złomy w zasadzie tylko i wyłącznie przez zapłon bezstykowy.
Przyczyną twojego problemu może być nie drożny układ paliwowy, zanik iskry, bądź puchnący tłok.
blaszkę przy pływaku też dobrze masz ustawioną?
na moje oko coś z gaźnikiem
Myślę że to może być wina zapłonu
Zapłon i puchnący tłok wykluczam skoro go odpaliłem i przejechałem 300 metrów to na pewno nie to. Gaźnik jest sprawny ponieważ go sprawdzałem. Dodam, że ten problem zaczoł istnieć po wlaniu mieszanki 1:35
Oczywiście wymieniłem paliwo.
Dziwne jest to, że zawsze tak po tygodniu, dwóch odpala i zawsze chwilę przejadę.
Obstawiam kondensator i zanikającą iskrę.
Jak już zaczyna zdychać to wciśnij bolczyk od zatapiania pływaka - jeżeli sytuacja nieco się poprawi to masz już przyczynę - nie drożny układ paliwowy - zapchany gaźnik
Profilaktycznie wymieniłbym też kondensator
Panowie a jak objawia się usterka zużytego kondensatora ? Czy motor jeździ czy jest iskra bo u mnie jest.
Kondensator pod wpływem temperatury potrafi tracić pojemność.
Ale wtedy iskra będzie znacznie słabsza, mniej widoczna.
U mnie jest właśnie mocna iskra.
Jeszcze raz posprawdzam gaźnik
Może i jest mocna, ale nie zawsze.
Dla pewności wymień kondensator.
Kondersator, wymieniona gaźnik nowy nic z tego.... Czarna magia.
Platyny. To jest to. Może masz krzywy bolczyk albo krzywo pracują. Magneto chodzi równo? ? Nie trze sie nic o iskrownik??? Spróbuj założyć inny zapłon jeżeli masz taką możliwość. Ja miałem tak w swojej od nowości. Miałem wadliwy cylek i krzywy bolec od platynek.
A świecy ci przypadkiem nie zalewa ?
Możliwe że po zagrzaniu jest przerwa na cewce zapłonowej , ale najczęściej to był kondensator w takich przypadkach lub świeca , fajka z blachą też miewała przebicie. Sprawdź tył zapłonu jeden przetarty kabel z iskrownika zepsuł mi nerwy na parę dni. Pozdrawiam