Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Kadet-przestawia sie zaplon i gubi iskrę
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam!
Potrzebuje szybko porady czyjejs. Chodzi o rometa kadeta 023. Byl na nim ustawiany kilka razy zaplon i co jakiis czas on sie przestawia bo strzela w gaznik wszystko poza tym jest ok. A takze 2 sprawa jak juz jade to co jakis czas przerywa szarpie jak by mu cos w gardle stawalo, paliwo czyste tak jak by gubil iskre gdzies , lecz oprocz minimalnego przypalenia na kablu od fajki minimalnie doslownie to nic nie widac zeby gdies ona uciekala. Czy jak bym kupil nowy iskrownik przestalo by mnie to juz dreczyc bo mam dosc:/
Ścięło Ci klina na wale zapewne.
Czemu tak uważasz? Wal oddawalem do regeneracji ostatnio.
tak ale tam jest taki malutki klin który blokuje położenie magneta i lubi sie on ścinać a wtedy zapłon się przestawia Smile najlepiej zrobić samemu klin bo te ze sklepu się średnio nadają
Przy zakładaniu islrownika wezmę to pod uwagę. Mam nadzieję że już problemu z gubieniem iskry nie będę miał i będzie to chodziło w pełni jak trzeba. A jak zrobić taki klin samemu?
A czy to przestawienie zaplonu i czasem jak go odpalam z kopniaka to tak jak by ten kopniak slizgal co jakis czas z 10 razy np jest normalnie opor jest , a z 3-4 razy przeslizgnie to tez moze byc zwiazane wlasnie z tym przestawineim zaplonu i zerwanym kinem ?
Nie, ślizganie jest spowodowane złą regulacją sprzęgła bądź zużytymi tarczami albo złym olejem w skrzyni. Klina lepiej dokupić. Można samemu dorobić, ale zazwyczaj materiały dorabiane są za twarde i może to skutkować rozwaleniem rowka na wale który jest tam dosyć kruchy.
Aby zapłon przestał przestawiać się samoczynnie, magneto nie może ocierać o cewki.
Ja na sklepowym klinie nie przejechalem wiecej jak 5 km i sciety. Nie wazne czy to byl romet czy wsk. Wszedzie mi te kliny scinalo na rowno z walem i trzeba bylo sie nameczyc zeby wydlubac. A jak sie dorobi samemu z dobrego materialu i nie na odwal sie tylko bardzo dokladnie to taki klin bedzie i bedzie. W wsk mam juz 3 rok klin wlasnej produkcji i nic sie nie wyrabia, wpusty zarowno na wale jak i w kole magnesowym sie nie wyrabiaja. W ogrze 205 tez mialem wlasnej produkcji bo sklepowe lecialy jak szalone, rowniez nic sie tam nie psulo i nie wyrabialo. Nie wiem czy u mnie tylko takie dziadostwo sprzedaja, ale powiedzialem ze sklepowego nigdy juz nie kupie. A co do przestawiania zaplonu, tak jak kolega wyzej napisal, magneto nie moze ocierac o cewki, zaplon powninien byc mocno dokrecony, ja dawalem dodatkowe podkladki gwiazdziste aby sie zaplon nie przesunal.
W takim razie problem nie leży po stronie wypustów, tylko po stronie przylgni stożków. Wypust ma za zadanie ustalić daną pozycję, a nie przenosić moment. Miałem silnik w którym wypust z aluminiowej podkładki jeździł prawie dwa lata.
Jeszcze jedną możliwością są wyrobione łożyska na wale.
Kolego "uki" ale gdybym miał żle sprzęgło wyregulowane to za każdym razem by mi ślizgał kopniaka mi ślizga raz na jakiś czas nie wiem co 10-15 komniaków i to wtedy jak nie mogę go odpalić sprzęgło wydaje sie być ok to ślizganie mówie tylko jest wtedy jak nie mogę odpalić kilka razy i potem normalnie, tarcze sprzegla nowe jak cos.

Zamówiłem nowy iskrownik za 150zl bo to że zapłon sie przestawił to 1 a 2 to to za gubi iskre być moze tam na kabelkach cos nie bylo tak bo to 100 razy byly przerabiane i wogole:/ Zobacze jak to bedzei na nowym smigac, zmaowilem tez 2 kliny w razie czego zobaczymy co to da i zmieni...
U mnie też co jakiś czas gubił iskrę, pomogło wyregulowanie zapłonu metodą prób i błędów, zapłon ustawiłem w takim momencie w którym Romet miał najwięcej mocy, do tej pory nic nie poprawiałem i lata.
Lozyska sa zalozone nowe z SKF za 90zl wiec lozyska odpadaja. Jak przyjdzie mi nowyh iskrownik i zalozy mi to ktos kto sie zna na tym to dam znac czy to pomoglo czy nie.
Przyszedl nowy iskrownik ze sklepu gmoto. Lecz niestety okazuje sie nie pasowany jak wiekszosc rzeczy :/ Tzn, po zalozeniu cewki tra o kolo magnesowe nie da sie reka przekrecic!:://// Wiec musze go odeslac, bo nie chce go pilowac czy szlifowac a potem sie jescze cos uszkodzi i kapa nie przyjma mi:/ Zamowilem kolejne zamowienie i kupilem cewke zaplonowa, i kondensator, platynki, i nowa fajke z kablem W/N. Jak przyjdzie to spróbuję założyć do starego statora i zobaczymy co to da. Mi sie wydaje ze na 90% kondensator jest uwalony i on daje tak w tylek ew platynki swiruja :/ Ale kondensator to musi byc bo jak juz sie rozgrzeje to zaczyna wariowac....jak rpzyjdzie to dam znac co i jak zoabaczymy , bo juz nie mam glowy do tego!Sad
Cewki mają niewielką regulację(przynajmniej w oryginalnych zapłonach tak było), a jeśli regulacja nic nie daje to magneto jest w złym stanie(przerabiałem to w swoim 023, wymieniłem magneto, co prawda na Radzieckie, ale potem zaś wszystko działało)

Nowego zapłonu bym nigdy nie kupił, A- za drogi, B- słabe wykonanie. Polecam jednak nową podstawę, ale MADE IN POLAND(nie wiem czy da się kupić taką w internecie, ja mam koło siebie sklep z częściami do motorowerów i koleś takie ma) jeśli jest problem z platynkami, czasem ten pręcik na którym zakłada się przerywacz się po prostu wykrzywia(bez wiertarki pionowej ciężko to naprawić, mając dostęp do takiej można przewiercić i nagwintować stator potem wkręcić wytrzymalszą śrubkę pod kątem 90º).

Cewki jeszcze nie miałem okazji wymieniać, choć ja w zapłonie miałem węgierską(poprzedni właściciel musiał coś kombinować) za to kondensator wymieniałem jak w ogóle iskry nie było, albo była bardzo słaba.

Odnośnie klinów do wału, to prawda sklepowe są strasznie nietrwałe(3 kliny w czasie remontu i testowego odpalania mi uwaliło) Bierzesz śrubę i kroisz na kształt klinów.
Chcialem kupic nowy stator dlatego zeby wymienic i miec spokoj juz z tym lecz niestety nie jest tak :/
Ten co kupilem na foto bylo widac ZMD niby orginal polski ale jak sie okazuje to rozni sie na foto w rzeczywistosci widac ze nie jest to orginal Madie in Poland tylko zwykly zamiennik i wiekszosc jest takich. Zobaczymy po wymianie tych rzeczy co teraz zamowilem. Regulacji na nowym nie ma na starym nie wiem bo to sasiad mi robi co sie na tym wiecej zna ale mowi ze lepiej stary zostawic jak orginalny jest Polski jeszcze a dopiero na nim wymieniac cewke i ten kondensator zobaczymy co to da, klin jest ok, ale dzieki za info z czego moge zrobic wrazie czego...
Stron: 1 2
Przekierowanie