Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: zapłon charta w dezamet 023 brak iskry
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
witam mam problem z zapłonem charta kupiłem używany iskrownik i moduł oraz nowe magneto i mam problem z iskrą podłączyłem według schematu sprawdziłem na 2 cewkach butelkowych po założeniu i pokręceni kopniakiem kable po złożeniu iskrzą czyli iskrownik chyba działa proszę o pomoc
jakie kable iskrzą?
tradycyjnie na poczatek multimetrem sprawdz opor zasilajacej cewki i wyzwalajacej. Ewentualnie mozesz zmierzyc napiecie ich przy kopnięciu.
kable wychodzące z iskrownika jak mierzeyć
ja tam specjalista nie jestem ale skoro iskrza to jest zwarcie, jesli jest zwarcie to mogly cewki sie spalic
iskrzą gdy sie je razem czyma i się dotykają
no więc wlasnie - to jest zwarcie Smile
cewki sie sprawdza mierząc ich rezystacje ew. napiecie podczas pracy
jak to mierzyć i ile powinna wskazywać dobra cewka
Zmierz rezystancję cewki zapłonowej i impulsatora. Rezystancja cewki powinna wahać się w granicach 700-750 Ohm, a impulsatora w granicach 20-30 Ohm. Żeby zmierzyć rezystancję cewki musisz jedną sondę miernika przyłożyć do kabla, który jest wpięty w wejście "ZAS" w module, a drugi kabel do masy cewki, czyli do kabla który jest wpięty do masy modułu. Rezystancję impulsatora mierzysz przykładając jedną sondę do tej samej masy co przy pomiarach cewki i drugą do kabla, który wpina się w wejście "STER" w module. Jeżeli pomiary wyjdą Ci zgodnie z wartościami podanymi powyżej to szukaj przyczyny w fajnce, kablu WN i podłączeniu kabli do cewki butelkowej. Jeżeli tam nie zidentyfikujesz problemu to wtedy prawie na pewno winny jest moduł zapłonowy.
jak wzglada cewka a jak impulsator
Cewka to trochę drutu miedzianego nawiniętego na czarny karkas z tworzywa sztucznego. Cewka zapłonowa to ta z najgrubszym drutem względem pozostałych. Impulsator to czarna kosteczka przykręcona do podstawy iskrownika z dwoma małymi cewkami w środku.
jakby okazało się zapłon zepsuty czy są osoby zajmujące się naprawą
Naprawą cewki zapłonowej i impulsatora raczej nie ma Smile Tam jest drut grubości włoska i nie słyszałem o nikim kto by przewijał takie cewki
a może kupić impulsator i cewkę
Najpierw zmierz, a potem się będziesz martwić Wink
Stron: 1 2
Przekierowanie