Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet chart nie odpala
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć
Wczoraj kupiłem uszkodzonego Charta, tak więc iskra jest ale nie chcę odpalić ani z kopki ani na pych i kolejna rzecz czy na kierownicy włączę zapłon czy nie iskra nadal jest to samo ze stacyjką obojętnie w jakiej pozycji jest iskra nadal jest i też coś co mi się wydaje że jest nie tak bo jak przekręcę stacyjkę to normalnie mogę kluczyk wyciągnąć :/, akumulatora nie ma włożonego nawet nie widziałem tych wsuwek czy tam klem do aksa. tak więc niestety muszę was po prosić o pomoc bo nic nie wiem co i jak z tym chartem, ogara to tam umiem zrobić ale z tym chartem to całkiem inna sprawa, a i według poprzedniego właściciela to jechał i na trasie zaczął mu strzelać raz w gaźnik raz w tłumik i teraz niby idzie go jakoś odpalić na pych ale mi się to nie udało próbowałem na 1 i 2 i nic nawet nie strzelił a ni na chwile nie załapał , tak więc jak ktoś by wiedział od czego mam zacząć to proszę o odpowiedź, mogę nagrać film jak i porobić foty poszczególnych części Smile.
Świeca sucha czy mokra?
Jak sucha, to nie dostaje paliwa. Przeczyść kranik, gaźnik, wymień filtr paliwa i wężyk, wlej świeże paliwo.
Jak mokra, to ustaw dokładnie zapłon, wymieniaj kolejno świecę, falkę, przewód WN, pomierz rezystancję cewek ( na forum masz poradnik), jeśli cewki są dobre, to zmień moduł.
Sprawdź też stan cylindra, czy nie ma rys, przytarć albo dużego progu i czy pierścienie są całe.
romett1
Świeca wilgna i jest na niej paliwo Smile, świeca była nówka NGK, co do cylindra to były wymieniane pierścienie i kompresja jest w miarę ale nie taka dobra jak w moim ogarze gdzie w tym roku wymieniałem cylinder tłok itp ale ogólnie nie jest najgorsza, muszę jutro zabrać się za ustawienie zapłony i poczytam trochę o tej rezystencji cewek, a co myślisz o zerwanym klinie albo o nieszczelnym simeringu ?, puki co nie mogę sprawdzić czy mocno dymi na niebiesko bo nie mogę odpalić :/, dzięki za podpowiedź jeśli ktoś wie co jeszcze może być nie tak to prosił by o odpisanie.
Ile dałeś za tego charta
mateusz2518
650zł ale 2 nówki opony nie byle jakie, 2 nowe amory MZA od simsona, nówka tłumik od sima tak więc to już ponad połowa tego co dałem.
Ze strzelec opolskich
mateusz2518
Tia dokładnie Smile, widzę że ogłoszenie Czarta widziałeś.
No tak a więc widzę że dobrze że go nie kupiłem
mateusz2518
Ja wiem jak kto woli, teraz można powiedzieć że nie kupisz ładnego, sprawnego i z papierami ogara 200 za 650zł a taki chart za 650zł to nawet gdy by go nie naprawił to mogę na części sprzedać i sama rama z papierami 400 zł Smile, tak więc dla mnie to się opłacało, mi się wydaje że albo klin jest zerwany albo moduł do wymiany ale czas okaże co i jak.
jak byś miał walnięty moduł to albo by nie bylo iskry albo by odpalił i pracował nie równo
zobacz tak, wkrec jedną swiece normalnie a na drugiej zobacz czy jest iskra, tzw fajke zaloz na drugą lżną swiece i daj znac

pewnie że się oplacalo

ps. wrzuć jakieś foty charta
Ustaw zapłon jeśli strzelał. Jeśli strzelał to również mógł zciąć klin. Wykręć świecę, wsadź kciuk do otworu i kopnij parę razy. Jak będziesz mieć olej na palcu może ciągnąć olej ze skrzyni. Chociaż elektronik w Charcie powinien palić obojętnie w jakim ustawieniu, lub przynajmniej dawać oznaki.
Stawiam na magneto i ścięty klin.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi Smile, jutro będę zaglądał co i jak. o to fota mojego ogara już prawie skończonego i charta którego będę dopiero ogarniał.
http://zapodaj.net/3d58b2ddea776.jpg.html
możliwe że świeca mimo iskry nie zapala mieszanki. nie wiem jakim cudem ale szczególnie w jawkach miałem takie cuda. Kup sobie odpowiednik iskry f100 od Isolator Spezial. ewentualnie załóż coś z iskier, niekoniecznie f100. uruchomić powinno się dać ale to nie jest rozwiązanie na dłuższą metę, bo mogą się pojawić problemy związane z niewłaściwa ciepłotą.
Witam ponownie, Chart daje jakieś znaki życia gdy mu się wleje paliwo ze strzykawki do cylindra odpali na bardzo wolnych obrotach i pochodzi 1-2 sekundy, wyczyściłem gaźnik i leci paliwo ponieważ świeca jest mokra ale nie chcę odpalić :/,
Ale mam pytanie czy gdy klin jest zerwany to magneto może się kręcić ?, bo magneto normalnie się kręci.
Też nie wiem czy jest tu jakiś sens grzebać ponieważ połowę kabelków nie jest podłączone do stacyjki, nie wiem czy jedynym rozwiązaniem to nie jest nowa instalacja, moduł,cewki itp oraz remont silnika Sad co by kosztowało około 1000zł.
robiles to o czym pisallem wyzej?
sprawdzałeś iskrę na wkręconej świecy?
Stron: 1 2
Przekierowanie