Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Chart - moduł.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Cześć!
Wszelakie problemy mego Charta były podobno związane z modułem. Jeździł teraz nawet w największe mrozy. Przedwczoraj zaczął przerywać na wysokich obrotach, jedynak zmieniając szybko biegi te 50 km/h spokojnie osiągałem. Moc była. Wczoraj miałem kłopoty z odpaleniem go. Musiałem go sporo przegazować, zanim zaczął trzymać wolne obroty i wgl. jechać. W drodze zgasł i już nie odpalał. Jedynie na chwile. Na pych to samo. Zacząłem bawić się regulacją obrotów ( moduł od simsona ) i jedyne co uzyskałem to to, że odpalał, cykał ładnie na wolnych, jednak po dodaniu gazu odrazu chciał zgasnąć. Dziś dostałem nowiutki moduł od Charta. Podpiąłem i nie umiem gnoja odpalić. Kabelków raczej nie pomyliłem, bo widziałem schemat na necie ( nie mam kostki, jedynie wsówki ). Sprawa wygląda tak, że czasem zagra, ale niezbyt chętnie, a prąd na fajce kopie mnie przy włączonym i wyłączonym zapłonie przy kierownicy, jak i na kluczyku. O co kaman? Zwarcie? Jak wykluczać powolutku błędy instalacji? Wszelakie zapchanie gażnika czy przeskoczenie zapłonu wykluczam, bo było to robione porządnie, a gaźnik ma filtr na wężyku, jak i siatke w samym gaźniku.
Z góry dzięki za rady.
masz orginalna elektryke charta? jak niet o bym sprobował podlaczyc to na krótko. Jak chcesz schemacik dawaj na pw.
Nie rozumiem stwierdzenia "prąd w fajce kopie mnie jak przyłożyłem palca"....

Przy tego typu sprawnym zapłonie iskra ma mieć długość ponad 10mm, ściągnij fajkę, przyłóż kabel Wn do cylindra na tą odległość i sprawdź czy "przebije".
Jaki typ gaźnika? Co z rezystancją pozostałych podzespołów zapłonu: cewka zasilająca,impulsator?
Impulsator: 26,4 Ohm'a
Cewka: 617 Ohm'ów
Drugi przewód miernika przykładałem do silnika.
Chodziło mi o to, że wyłączenie zapłonu, czy to przy kierownicy, czy na stacyjce, nie blokuje dopływu prądu do cewki butelkowej. Gdy włożę palec DO fajki i ruszę starterem, to jestem w stanie poczuć prąd elektryczny. Po zdjęciu fajki i przyłożeniu przewodu do cylindra + użyciu startera pojawia się iskra. Odległości nie ocenię, gdyż ciężko utrzymać przewód w jednym miejscu przy okazji używania kickstartera. Iskra na oko jest czerwonawa ( tak wygląda przy braku światła z zewnątrz ).
Gaźnik 14MC
Instalacja nie wygląda na przerabianą. Jedynie to wejście do modułu przerobione pod simsona, ale nie żadna fuszerka. Poprzedni właściciel to robił.
Zauważyłem wcześniej jedną rzecz. Bywało tak, że Chart sobie cykał na wolnych obrotach i w jednej chwili gasł. Tak po prostu. Za nic nie dało się go odpalić. Dopiero po przełączeniu stacyjki na pierwszą pozycję ( bez świateł ) zapalał. I aby włączyć światła musiałem dodać gazu, bo inaczej lubił zgasnąć. Bez żadnego duszenia. Tak po prostu. Pali mi także ciągle bezpiecznik, no ale to sądzę, że gdzieś mam zwarcie na kierunku, aczkolwiek to raczej nie ma zbyt wiele wspólnego z układem zapłonowym.
Coś źle podłączyłeś jeśli iskra jest nawet przy wyłączonym zapłonie.
Prowizoryczny rysunek podpięcia w załączniku.
ponumerowałem ci w załączniku
1- Zielony przewód do wyjścia nr 1 w cewce butelkowej
2-Biały przewód wychodzący z silnika impulsator
3-Od wyłącznika zapłonu na razie nie podpinaj.
4-Zielony przewód wychodzący z silnika cewka zapłonowa
5-Czarny przewód wychodzący z silnika- masa
6-Do wyjścia nr 1 w cewce butelkowej i od cewki( wyjścia 1) przykręc gdzieś do ramy (masa)

Zdejm fajkę z przewodu od świecy i sprawdz samym kablem np do cylindra na jaką odległość bije iskra powinna bic na około 1cm, i byc koloru niebiesko-fioletowego, jeśli będzie cos nie tak zmień przewód W/N i cewke W/N ( butelkowa, pod bakiem) jeśli to nie pomoże to możliwe że uszkodzone jest coś w zapłonie tzn impulsator lub cewka zasilająca.
Punkcik numer 6 nie do końca rozumiem. Do 6 mam podpiętą masę od cewki butelkowej, a mam podpiąć...?
Przewód w/n jest nowy, cewka butelkowa także została podmieniona.
możesz podpiać mase cewki nawet na rame a ten pin zostawić wolny iskra i tak powinna być.
(10-01-2016 00:16:03)Merionex napisał(a): [ -> ]Punkcik numer 6 nie do końca rozumiem. Do 6 mam podpiętą masę od cewki butelkowej, a mam podpiąć...?
Przewód w/n jest nowy, cewka butelkowa także została podmieniona.


Ja mam podpięty przewód z nr 6 do cewki i drugi kabel od cewki na rame. Czyli patrząc na pin w cewce wychodzą dwa przewody jeden do ramy a drugi do modułu (6)
Zrobiłem tak:
1: cewka butelkowa - zielony przewód
2. impulsator
3. brak
4. cewka zapłonowa
5. masa z silnika idąca
6. brak
Iskra jest niebiesko-biała na przewodzie, dośc długa ( nie określę długości ) Chart nie odzywa się ani na pych, ani z kickstartera.
Kiedyś w swoim charcie miałem piękna iskrę, ale nie odpalał, winny był moduł.
Możesz spawdzic jeszcze czy nie ścieło Ci klina, i przy okazji zmierzyć cewkę i impulsator na wymontowanym zapłonie.
Kurcze no... kupiłem go dziś i nie mam pojęcia, jak go sprawdzić. Jest fabrycznie nowy. Na tym simsonowskim czasem odpali mi Chart, czasem nie, ale po dodaniu obrotów i tak zgaśnie, jakkolwiek bym ustawił ten potencjometr.
Swiece zmieniane? Sproboj zakrecic powietrze w gazniku.
Co do modułów, kupuj od Telpodu. Dzisiaj robią te moduły w Polsce i to jest ta sama firma, która robiła to za PRL - u.


Ja dostałem coś takiego. Czyli opłaca się bardzo. Kupiłem chyba o 10 zł drożej niż te chińskie.
Stron: 1 2
Przekierowanie