Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Grubość nóżek tłoka 223
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam mam zamiar odchudzić tłok oryg czeski 2p szlif 2
Waży on 73g sam tłok trochę dużo
Po odchudzeniu wał zostanie wyważony
Jaka jest bezpieczna grubość nóżek
Robiłbym to na tokarce.
A i jeszcze odchudziłem wirnik o 20g
Nie uda się Pozdrawiam.
Nie wiem w jaki sposób są hartowane te tłoki ale wydaje mi się ze jeśli ściągniesz warstwę wypadało by je spowrotem hartowac

Wysłane z mojego GT-I9305 przy użyciu Tapatalka
Bez sensu odchudzać tłoki ... po pierwsze nie realne po drugie w tym przypadku prawie nic nie da
Tłok już odchudzony
Jutro wyważanie Jak nic nie da poczytaj to sie dowiesz
Weź obciążnik i masie 5kg i wykonuj ruch posuwisto-zwrotny, a później obciążnik o masie 1kg i wykonuj ten sam ruch i czym ci jest łatwiej poruszać.
I kiedy zużywasz mniej energii poruszając 1kg czy 5kg?
Takie samo zjawisko występuje w silniku spalinowym
Takie odchudzanie ma na celu zmniejszenie siły bezwładności.
Napisz czy zabawa jest opłacalna, czy warto to robić
Bardzo ciekawy pomysł do jakiej wagi odchudziłeś tłok ? Pewnie to wiesz ale musisz pamiętać że im łatwiej wprawić ciało w ruch tym łatwiej je zatrzymać i musisz uważać żeby silnik nie okazał się zbyt podatny na wahania obciążeń.Tak jak pisali już wyżej polecił bym przy takiej przeróbce zadbać o izolacje termiczną i płaszcz nie zapominając o zabiegach chemicznych.
Nie będę obrabiał tłoka chemicznie.
Na chwilę obecną waga tłoka wynosi 69g
Ale jest jeszcze co zbierać jutro jak będę miał czas to zrobię to multiszlifierką.
Do magi 68g może 67g zobaczymy
Oryginalny tłok simosna waży 59g ale prawdopodobnie jest wykonany z innego stopu.
Tłok akurat nie zbytnio wpływu na łatwość zatrzymania bo tę robotę robią przeciwwagi wału korbowego.
Rozumiem że poddasz tłok innej obróbce ? Mógłbyś podać wagę seryjnego bo szczerze mówiąc mam już magneto na cdi a nie sprawdzałem wagi seryjnego bo nie miałem jak ;/.
Tłok nie bezie obrabiany w żaden sposób poz atym że będzie odchudzony
Waga tłoka oryginalnego czeskiego szlif 2 waży 73g sam tłok
Mógłbyś podać wagę seryjnego magneta bo o to mi chodziło a nie napisałem...? Co do ulepszania tłoka to trochę nie rozumiem tej przeróbki zmieniając wage zmieniasz charakterystykę pracy więc i wytwarzanie ciepła i tutaj bym się obawiał o wytrzymałość takiego tłoka dlatego pytałem o jakąś obróbkę.
Waga oryginalnego magneta 509g po obróbce waży 489g spokojnie można by zejść do masy 450g ale chciałem tylko trochę je ode lżyć.
Temat poruszany już dobre lata temu przez ludzi, studiujących Pana Sałka itp. Wiele kiedyś było takich przeróbek. Tłok w żaden sposób nie był obrabiany chemicznie, bo czym? Odkuty odlew i później obrobiony pod odpowiednie wymiary. Przeróbka dawała o wiele łatwiejsze wkręcanie się na obroty silnika. A masa bezwładna nie ma za dużo wspólnego z siłą zamachu. Myślę, że zachód warty świeczki, ale to już Sam ocenisz po odpaleniu silnika.
Wcześniej także odchudzałem tłoki ale nie w takim stopniu i bez wyważania wału korbowego i w dodatku były to tłoku no name i efekt był fajny lepiej oddawał tą moc.
Przez co z dołu zbierał się żwawiej a jak wiadomo jawka ma z tym problemy. Tłok jest już odchudzony o 4g ale jeszcze coś się uda zebrać multiszlifierką.
Bo jak na razie jest na nóżkach tłoka więc jeszcze jakiś 1g powinienem zebrać.
Ale i tak ten tłok jest ciężki od simsona oryginalny nominał waży 59g.
A na końcu wał będzie wyważony pod ten tłok statycznie co powinno poprawić kulturę pracy silnika. A tak poza tym zostanie wycentrowany.
Dziwne bo moje magneto na cdi ma 632g.Wiesz moze czy w 017 i 023 były te same magneta ?.
Mowa tutaj o 223. Wink Ale silniki 017 i 023 miały takie same magneta.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie