Witam chwale sie bo mam, mam to sie chwale
Pirewszy moj jednoslad z silnikiem nie liczac "kibla" na ktorym przejechalem 200m i schowalem do garazu. nie powiem ze za paczke fajek go kupilem ale mam nadzieje ze umili mi zime. powiedzcie czego mu brakuje co jest nieorginalne i czy nie wpuscilem sie w maliny. glejt na to mam i nawet tym jechalem (300 m)
[
attachment=10849][
attachment=10850][
attachment=10851][
attachment=10852]
Masz nie oryginalne amory i manetke od WSK a poza tym to lux
Brakuje ci klosika z tyłu i siodełka no chyba że jest ale zrobiłeś sobie wersje ,,umilającą"(zależy jak dla kogo
) podróż
Tabliczkę znamionową masz? Obstawiam na Romet-a M-750 i to z ostatniego sortu - czyli to już teoretycznie nie PEGAZ.
Amortyzatory tył nie oryginalne. Brak rączki do podnoszenia pojazdu, ale widzę, że nawet tych otworów nagwintowanych brak. Co do sztycy kierownicy - pierwsze modele miały na wsporniku rowerowym, a co potem? Nie wiem, może i były 2-u punktowe? Kierownica ze sztycą rowerową była wyższa. Niezbyt dobrze widzę widełki przednie, nie wiem czy są oryginalne, no i sama półka.
Ogólnie sprzęt do ratowania, plus za silnik 017. Jak coś to pisz, odratowałem takiego 750 z 1974 roku
Wlasnie chodzi o to, ze nie ma tabliczki ale na ramie i w dowodzie nr 741406 widnieje. W dowodzie jako typ, model, mam wpisane Kadet m-780 a rok produkcji 1981 tak ze cos tu jest pomieszane, ale pojazd kupil dziadek mojego kolegi, pozniej dojezdzal go kumpel (i w tym okresie podejzewam ze stracil swoj pierwotny wyglad :D ) a ostatnie 15 lat przestal znowu u dziadka kolegi. Nie wiem jak w UK do tego podejda i czy jest sens w ogole cos zmieniac. Wczoraj zakonczylismy sezon wiec jutro kupuje pistolet do piaskowania i zobacze co on tam pod pancerzem z farby kryje. W 74r Pegazy to mialy juz ten silnik 017?
Próba piaskowania przebiegła pomyślnie
jutro nasieje wiadro piasku i atak
jak Wy dobieracie kolor? jest jakiś katalog czy raczej na pałe?
Jest szansa wyprostowania wszystkiego w dowodzie rej. Jeśli masz "bezterminowo" to i tak musisz zrobić przegląd. Pomyśl najpierw o tabliczce znamionowej - replice i nabij właściwy typ Romet M-750 i rok produkcji - czcionka numeratora na tabliczkach 4 mm, a sama tabliczka była taka - zdjęcie - środkowa PREDOM ROMET 197x
http://allegro.pl/komar-romet-tabliczka-...67831.html
Potem do diagnosty. Podczas przeglądu wypełnia właściwy druk i w pozycji "inne" spisuje to co jest na tabliczce, z dopiskiem "ustalono na podstawie tabliczki znamionowej". Co do roku produkcji 1981, odczytaj czy przypadkiem nie jest to data pierwszej rej. Wówczas możesz go poprosić by w pozycji "inne" zapisał jak wyżej "na podstawie ... itd" rok produkcji, który sam wcześniej nabijesz na replice tabliczki, np 1976, bo wydaje mi się, że to ostatnia wersja tego modelu - przednia półka i kierownica.
Co do silnika 017, te modele miały tylko te silniki - tak mi się wydaje
Powodzenia w pracach
Joozku a czy da sie na podstawie nr ramy i silnika ustalic dokladnie z ktorego to roku? pytam bo gdzies mi sie rzucilo tu na forum ze ktos wrozyl z numeru ramy
mozliwe zeby takie cudo w 74r. stworzyli?
(03-12-2015 01:41:28)krystian napisał(a): [ -> ]Joozku a czy da sie na podstawie nr ramy i silnika ustalic dokladnie z ktorego to roku? pytam bo gdzies mi sie rzucilo tu na forum ze ktos wrozyl z numeru ramy mozliwe zeby takie cudo w 74r. stworzyli?
Przeważnie na główkach ramy są numery i na tabliczkach, jeśli masz na główce to dwie cyfry przed myślnikiem to własnie rocznik
(03-12-2015 01:44:55)VRka :D napisał(a): [ -> ] (03-12-2015 01:41:28)krystian napisał(a): [ -> ]Joozku a czy da sie na podstawie nr ramy i silnika ustalic dokladnie z ktorego to roku? pytam bo gdzies mi sie rzucilo tu na forum ze ktos wrozyl z numeru ramy mozliwe zeby takie cudo w 74r. stworzyli?
Przeważnie na główkach ramy są numery i na tabliczkach, jeśli masz na główce to dwie cyfry przed myślnikiem to własnie rocznik
Dotyczy to Romet-ów od roku 1980, czyli na główce ramy masz nabity numer 80-XXXXXX X- przypadkowe cyfry, rok 1980
Do tego roku Komary i Romety miały tylko 6 przypadkowych cyfr XXXXXX. Oczywiście na tabliczce była informacja rocznika, ale Ty jej nie masz.
Jest na forum człowiek
Suwmiarka
Rafał, który robi spis nr Komarów. Na własny użytek i tak na prawdę, numeracja jest bez składu i ładu - wg mnie, rocznika nie ustalisz, tak na oko - wróżenie
Ok, dziekuje za naprowadzenie
papiery zostawiam na przyszly rok bo ani kumplowi ani mnie sie nie pali. Na rok produkcji moze do tego czasu jakis konkurs na forum zrobimy
ale temat bede drazyl jak robak sliwke. Wczoraj troche go porozkrecalem, a dzis od rana sialem piasek do piaskowania.
odkrylem tez ze bez kolezanki spawarki impreza sie nie odbedzie
chce sie ktos zamienic na tylne amortyzatory?
Rok produkcji 76 końcówka produkcji. Świadczy o tym brak rączki do podnoszenia/przestawiania motoroweru i kierownica nie jest tak w starczych mocowana na klin tylko przykręcany do półki.
Jakim kompresorem dysponujesz? Chodzi mi o wydajność. Fajny pegaz, też mi chodzi taki po głowie.
chlopaki mowia ze kolo 10 bar daje, wiec max jaki obsluguje pistolet
do tego jeszcze odpowiednia frakcja piasku i idzie jak burza
[
attachment=10902] [
attachment=10903] dokopalem sie do orginalnego malowania ten rudy kolor widoczny na zdjeciach ma jakis symbol czy trzeba dobierac?