Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jakiś lepszy tłok do 223?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Zimą będę przymierzał się do remontu silnika i jedną z rzeczy do zrobienia jest szlif. Tym samym trzeba będzie kupić nowy tłok i tu chciałbym wiedzieć czy idzie znaleźć jakiś inny bardziej "markowy" tłok do tego silnika? Nie interesują mnie tłoki pod które trzeba coś przerabiać/zmieniać. Ma być plug&play. Nie piszcie tu o tych "wspaniałych" czeskich tłokach, bo to moim zdaniem jeden pies jak to co u nas sprzedają.
Ja polecam oryginały, poznasz je po napisach wewnątrz.
No i po tym, że są 2 pierścieniowe, tych tandet chińskich 2p nie spotkałem.
223 ma sworzen 14 mm ,tak więc jedyny tłok plug&play,to oryginał .
Ja bym naprawdę zaryzykował czeski z tego tam stopu co nie puchnie. Albo z fichtlkramek.
(21-11-2015 11:22:12)Rafku napisał(a): [ -> ]No i po tym, że są 2 pierścieniowe, tych tandet chińskich 2p nie spotkałem.

Wybacz, ale to żaden wyznacznik. Nie dość, że "chińskie" 2p widziałem w sklepie to jeszcze mam w silniku oryginalny tłok 3p Wink
Jesli masz wal na lozysko igielkowe, nowej produkcji to polecam tlok z AM6. Jedynie trzeba tam dac inne lozysko igielkowe podmsworzen 12, bo taki ma wlasnie AM6.
Zależy też jaki ten wał by był ... mało kto wie,że sworzeń w 223 nie ma 14 mm tylko 14,1 .Tak więc np w tym akurat wale : http://allegro.pl/jawa-50-jawka-ogar-200...97452.html bieżnia pod łożysko igiełkowe w główce ma 18,1 mm .Czyli o sworzniu 12 mm można zapomnieć chyba że komuś nie przeszkadza 0,1 mm luzu .

Ale w korbowdach np YOKO głowka miała 18 mm i tam można taki tłok z 12 mm sworzniem zastosować bez problemu .

Tłok może też być od Hondy Dio/Kymco .
(21-11-2015 17:48:50)Quake96 napisał(a): [ -> ]Wybacz, ale to żaden wyznacznik. Nie dość, że "chińskie" 2p widziałem w sklepie to jeszcze mam w silniku oryginalny tłok 3p Wink

Takie buty, dzięki za info, teraz nikogo nie wprowadzę w błąd przynajmniej.


Co do tematu, ja bym brał czechy
Jak już mam tyle kombinować to kupię po prostu Almota, no chyba, że dostanę oryginalny tłok pod szlif. Dla mnie to jeden pies jak te niby czeskie. Bo jak do tej pory słyszałem tyle, że niby czeskie, ale jakoś o fabryce w Czechach nie słyszałem. Poza tym o jakichkolwiek sensownych dowodach na faktycznie lepszą jakość też nie słyszałem. No chyba, że ktoś ma takowe informacje i pragnie mnie wyprowadzić z błędu to nie pogardzę a i będę wdzięczny Wink
Najlepiej by było kupić oryginalny 3p z epoki,lecz jeżeli naprawdę trzeba to kupiłbym z Almotu.Pozdrawiam
Zależy który szlif robisz, ale słyszałem że Jacek Budniak (Ogar 200 by Jaco) miał w ogarku tłok od Hondy Dio Wink
Od dio ma sworzeń na 12 więc przeróbki trzeba zrobić

Kurde kup nowy z epoki tak jak pisałem i masz pewność że będzie długo jeździć.
(21-11-2015 21:53:31)Quake96 napisał(a): [ -> ]Jak już mam tyle kombinować to kupię po prostu Almota, no chyba, że dostanę oryginalny tłok pod szlif. Dla mnie to jeden pies jak te niby czeskie. Bo jak do tej pory słyszałem tyle, że niby czeskie, ale jakoś o fabryce w Czechach nie słyszałem. Poza tym o jakichkolwiek sensownych dowodach na faktycznie lepszą jakość też nie słyszałem. No chyba, że ktoś ma takowe informacje i pragnie mnie wyprowadzić z błędu to nie pogardzę a i będę wdzięczny Wink

miałem kilka przypadków że z chińskich podrobów do jawki wylatywały zamki pierścieni i zabezpieczenia sworznia i nie były to segry. . ja bym zrobił tulejke w korbie pod sworzeń 12mm i dał tłok od mb tym bardziej że wiem co to jest bo mam go w charcie. uwaga bo jedne można kupic matowe a drugie się błyszczą. błyszczący też mam ale nie używałem bo dopiero będzie zakładany.
http://www.suprabike.pl/pl/p/Tlok-JAWA-5...e-ORG/4789 Założ po prostu taki i tyle .Czeski czy nie czeski,na pewno dużo lepszy od Almota czy CX .Sam na takim jeździłem i nie było problemów .
Stron: 1 2
Przekierowanie