Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Romet Chart - znikająca iskra, zero reakcji, niskie opory.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!
Tydzień temu zakupiłem Charta, który stał dwa lata. Przez pierwsze dni działał idealnie. Potem odkryłem wycieki paliwa, przytkanie układu paliwowego i takie tam. Zająłem się tym i wszystko było idealnie. Co prawda odpalał ciężej, niż na początku. Zanim trzymał ładnie obroty trzeba było go troszkę podgazować. No ale jeździł, miał moc, było dobrze. Ostatniej niedzieli wybrałem się na wycieczkę ok. 20 km. Wszystko było okej, aż w pewnej chwili, przy dość sporej prędkości, zgasł. Popuściłem gazu, bo już miałem kiedyś takie sytuacje przy przytkanym układzie paliwowym, że musiało troszkę najść tego paliwa i znów śmigał. No ale nic się nie działo. Redukuję biegi, zero reakcji, ciągle zgaszony. Zjechałem jeszcze na rozpędzie na pobocze i... nie odpaliłem go więcej. Paliwo dochodzi. Zmieniłem świecę na zapasową - nic, na fabrycznie nową - nic. Nawet na pych nie łapał. Ani delikatnego pryknięcia. Zero. Stwierdziłem iskrę na świecy. Bawiłem się dalej, ale nic konkretnego nie znalazłem. Jedynie to, że iskry na tamtą chwilę zniknęła, a prąd w fajce był, nawet nieźle kopał. Dziś wziąłem się za pomiary i tak:
Impulsator mierzony przy wartości 200 wskazuje 19.2 Ohm'a.
Cewka zapłonowa, mierzona przy wartości 2000 wskazuje na sekundę 300, a potem zaraz spada na... 3 Ohm'y.
Na początku stawiałem na moduł, jednak ta cewka mnie niepokoi. Chyba to dużo za niska wartość, nie? Co mógłbym dalej sprawdzić? Nie chcę kupować nic w ciemno, a podmienić części nie mam z kim.
Dodam, że moduł jest tu od Simsona.
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Cewka zapłonowa śmiem twierdzić że chodzi Ci o cewkę ładującą CDI.

Jeśli tak, to czy sprawdzałeś z odpiętym czy podpiętym modułem (różnie ludzie robią więc wiesz) ? Sprawdź jeszcze napięcie jakie generuje podczas rozruchu (na odpiętym module), powinno być +/- 35-50V AC (miernik na 200V napięcie przemiennego) jeśli będzie dużo mniej to cewka ma przebicie między zwojowe.
Stwierdzam swój błąd. Co prawda odpinałem przewody od modułu, ale miernik swoje kable miał w nagannym stanie. Zmieniłem i przystąpiłem do pomiarów.
Cewka - 650 Ohm
Impulsator 26,6 Ohm
Cewka przy maksymalnie energicznym kopnięciu - 85V, przy normalnych 45-65V
W takim razie sądzę, że możemy wykluczyć elektrykę aż do modułu. Pozostaje nam sam moduł, oraz cewka butelkowa.
Cóż mogę dalej uczynić?
bije

Sprawdź to jeśli masz "ori" moduł



Schemat znaleziony w sieci, żeby nie było.
Właśnie... nie mam oryginalnego, dostępu do takowego także brak.
Hmm ciężko bo nie mam pod ręką z Sima żeby pomierzyć.

Jakiś skuter 2t masz pod ręką ? Jakąkolwiek podstawową wiedze z elektroniki (czytaj umiesz układ zlutować z schematu) posiadasz ?
Jedynie skuter 4T. Lutować, to tak totalnie amatorsko. Układu nigdy nie tworzyłem... to może wykluczmy wszystko, co nie jest modułem...
Oryginalna cewka zasilająca moduł powinna mieć bodajże 100v i więcej i przepisowo 770 ohm. Impulsator około 28 ohm, jednak tu bywają rozjazdy i np. mój pokazywał na mierniku 26 "z groszem" jednak pracuje poprawnie.
CDI by wystartowało potrzebuje +/- 35-40V , podczas normalnej pracy jest to 200-400V Wink poza tym nie oszukujmy się tamte lata nie słynęły z powtarzalności i dokładności Wink

Cewkę WN możesz podmienić ? Jakąkolwiek, maluch, chinol itp
Z Jawy 50 nada sie? Raczej nie sadze, by to ona padla. Potem juz szukac klopotu tylko w module (kupic nowy) czy mamy jeszcze jakies inne drogi?
Nada się Wink

Miałem w platynkach na module cewkę zwykła z platynek, do dziś działa Wink
Dziś już raczej nie zdążę tego sprawdzić, bo nockę mam. Jutro dopiszę, co i jak. Da się jakoś łatwiej dorwać do przewodów cewki, poza ściąganiem baku?
Dodam dla ścisłości, że wg. mnie cewka W/N tak po prostu raczej nie pada. Zazwyczaj są jakieś objawy, gorzej odpala, problem z wkręcaniem się, czy coś. Przynajmniej tak w platyniarzu miałem.
Przy okazji, gdy kupowałem nowy akumulator, sprawdziłem ładowanie. Na wolnych obrotach z włączonymi światłami wynosi 6,5V. No tragedii nie ma, ale super też nie jest. Problem jest natomiast przy pierwszej pozycji stacyjki - ponad 12V. Złe podłączenie cewek ładujących?
Żeby coś stwierdzić odnośnie tego ładowania musiałbym to widzieć na oczy Wink bo możliwe że coś jest "dziubane" ale wygląda to jak podpięcie szeregowe cewek (?) .

Co do zapłonu hmm kable do cewki idą z modułu Wink więc wystarczy się w nim wpiąć na "krotko" z nową cewką.

Cytat:Dodam dla ścisłości, że wg. mnie cewka W/N tak po prostu raczej nie pada.

Pada, pada Wink we Fiacie raz mi się zdarzyło, ni z gruchy, ni z pietruchy zgasł z powodu cewki WN... Choć jak piszesz może się tak zdarzyć że pogorszą się parametry silnika.
No... to dziś już mnie kurwica bierze. Znalazłem butelkową z Charta, podpinam i... nie odpala... chyba, że coś spieprzyłem. Z modułu od sima podpialem pin 15 do cewki, a drugi przewod do masy. Prąd kopał, iskry nie sprawdzałem. Postanowiłem zakupic moduł, tani nie był, oczywiście z s51 elektronika, bo z charta brak i... nie odpala :| Już nie mam pomysłu, bo prąd w fajce jest, iskrę sprawdzę potem, ale raczej też będzie, skoro prąd dochodzi. To co, wypieprzyło mi jakiegoś simmeringa, czy co? Nawet nie zagra Chart na sekunde, ani na pół. Świeca wilgotna.
Przekierowanie