Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Części silnika chart - wał, łożyska
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witajcie
Szykuje się do remontu zapasowego silnika do charta.
Nialo to być na początek miesiąca ale wypadły ważniejsze sprawy.

Będzie to 50/4

Jaki wal polecicie, gdzie kupić żeby trochę na tym pośmigać?
Jakie łożyska, gdzie kupić?
Jakie simmeringi, gdzie kupić?
Sprężyna kopniaka z gmoto się nada?
Z wymianą czego jeszcze się liczyć przy generalce 027?
Nikt nic? Sad
No to łożyska to chyba normalne, SKF FAG, uszczelniacze to chyba jakiegoś wielkiego wyboru nie ma, wziąłbym pierwsze lepsze, co do reszty to trudno powiedzieć bo 027 na oczy jeszcze nie widziałem Tongue
Korbowód z Derbi Sendy
Wał zmd po regeneracji. Standardowa korba spokojnie wytrzyma 50/4 Smile.
Wybrałem coś takiego, a że specjalistą nie jestem pytam cy wymiary będą ok

informacje o lozyskach z internetów

- wał korbowy - 6204 - 2 - luz C3 http://www.jackmotors.pl/lozysko-6204-fa...d-786.html
- na wałek główny :
od strony zapłonu - 6201 - 1 -> http://www.jackmotors.pl/lozysko-6201-ko...-2486.html i tu nie wiem czy moze byc to c3 2z
od strony sprzęgła - 6203 - 1 -> http://www.jackmotors.pl/lozysko-6203-si...d-807.html tu znowu pytanie o to c3

- na wałek zdawczy:
od strony zębatki - 6303 - 1 -> http://www.jackmotors.pl/lozysko-6203-si...d-807.html tu znowu pytanie o to c3
od strony sprzęgła - 6201 1 -> http://www.jackmotors.pl/lozysko-6201-ko...-2486.html i tu nie wiem czy moze byc to c3 2z
-łożysko na wodzik- 6000-1 -> http://www.jackmotors.pl/lozysko-6000-si...d-789.html
Nie kupuj za holere nowego wału. Mój na słabej serii wytrzymał 3 tys.
nikt nic o tych lozyskach?
Na wał to oczywiście C3 dobrej firmy a na resztę to nawet jak założysz zwykłe maszynowe łożyska(tylko nie china) kupione w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym to bedzie sie to krecic. Nie ma sie co szczypac, aż takich obrotów i obciążeń w silniku charta nie ma zeby jakies ekstrasy zakładać. No i ja dałbym z uszczelnieniem RS na zdawczy.
załóż najtańsze a dowiesz się że przeciążenia i obroty jednak są.
Można kupic łożysko za 5zł jak i za 35zł a obydwa będą miec to samo przeznaczenie. Ja nie Miałem na mysli najtańszego złomu a ktos jak chce to moze sobie zalozyc nawet takie z teflonowymi koszyczkami.
@charper, z tego co się orientuje ostatnio pisalas ze bedziesz robil jakis silnik chata
mozesz dac linki do lozysk ktore Ty kupiles?

Czyli co C3 na walek glowny sie nie nadaje? jestem laikiem
Nadaje sie. C3 to jest oznaczenie wewnętrznego luzu własnego łożyska. W górę jest jeszcze C4 i C5. Im wyższa cyfra to większy luz i łożysko moze wieksze obroty krecic bez obawy ze sie zatrze
dziekuje ze podzieloles sie swoja wiedza

a co oznacza 2z
2z to oznacza ze łożysko ma metalowe blaszki ochronne elementów tocznych, i to nie jest jakoś specjalnie szczelne, natomiast RS jest to juz uszczelnienie gumowe.
Stron: 1 2
Przekierowanie