Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: iskra chart
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam w moim charcie nie ma iskry cały dzień szukam problemu a mianowicie
1 to nie świeca bo na każdej iskry nie ma
2 to nie cewka wysokiego napięcia i nie przewód
3 to nie modół bo sprawdzał em na dwóch innych
4 bez stacyjka iskry też nie ma a powinna byc
Wpadłem na trop a mianowicie w momencie kopania w kopkę i przekręcania stacyjką między 1 a 2 iskra na ułamek sekundy się pojawia okazało się że po zwarciu przewodów na stacyjce 1 i 16 iskra jest ale to dziwne bo stacyjka jest tylko do wyłączenia zapłonu poprzez zwarcie 1 i 0 nie wiem o co kaman
Wygląda to na uszkodzony impulsator (lub oderwane/odlutowane któreś z jego wyprowadzeń). Po zwarciu 1 i 16 podajesz zmienne napięcie na wejście dla impulsów do modułu zapłonowego generowane przez cewki świetlne. Oczywiście nie możesz tego tak zostawić.

Odłącz kostkę prądnicy od reszty instalacji i zmierz rezystancję impulsatora (multimetr, zakres pomiaru rezystancji, przewody biały i czarny). Prawidłowe wartości są podane w FAQ na tym forum.
Coś nie mogę znaleźć tych prawidłowych wartości
Cytat:
Słabo szukasz, albo nie szukasz wcale i czekasz, aż ktoś Ci link wklei. Dział ROMET F.A.Q, pierwsza strona.
Miałeś rację to impulsator .Pomierzyłem i okazał się wadliwy . Na szczęście miałem zapasowy iskrownikTongue podmieniłem i jest ok . Teraz aby muszę wszystko złożyć bo przez tą iskrę rozkręciłem pół charta .
Dzięki Bigsoft
No widzisz Smile

Czasem warto najpierw pomierzyć to i owo, a dopiero potem rozbierać moto :F

Ważne, że maszyna chodzi.
Sorki ale mam kolejny problem nie zauważyłem że iskra teraz jest cały czas niezależnie od położenia stacyjka nawet jak zdemontuje stacyjke i przewód 0 ten co idzie na masę połączenia bezpośrednio z białym na kostce iskra jest cały czas
Ty w tej instalacji elektrycznej musisz mieć ładnie namieszane, że takie cuda się dzieją...

Odłącz z modułu przewód gaszenia (oznaczenie na module: "WYŁ.") i zobacz czy się coś zmieni.
Zrobiłem jak kazałeś i bez zmian a instalacja robiona jak w oryginale
Co to w ogóle znaczy, że iskra jest cały czas?
(26-07-2015 23:03:16)BigSoft napisał(a): [ -> ]Co to w ogóle znaczy, że iskra jest cały czas?

na każdym położeniu stacyjki?Big Grin autorze musisz poprawić tą instalacje najwidoczniej.
Powtażam instalacja była ok . zapłon był na stacyjce 1 i 2 wyłącznik przy kierownicy działał potem padł impulsator wymienił em cały iskrownik i efekt jest odwrotny iskra teraz jest na każdym położeniu stacyjki a wyłącznik przy kierownicy nie działa. Może i elektrykiem nie jestem ale instalacje według schematu potrafię podłączyć . Także nic w instalacji nie jest poplątane tym bardziej że przed zepsuciem impulsator było ok
może kable w kostce od iskrownika są nie teges.
Sprawdzałem , ale sprawdze jeszcze raz Wink
Już nie mam pojęcia co to może być
Nie wpadłeś na pomysł, że awaria impulsatora mogła być związana z usterką, która nadal występuje?
Taka mnie myśl naszła, choć może nie ma większego sensu, ale różne rzeczy bywają :F

Możliwe, że nie masz po prostu masy na złączu 0 stacyjki. Sprawdź to. Ponadto jak wyciągniesz przewód od gaszenia z kostki od modułu i zmierzysz omomierzem pomiędzy nim a ramą - jeśli nie ma zwarcia do masy na pozycji 0 i 3 stacyjki, to po prostu nie masz masy w instalacji elektrycznej. Choćby nie wiem jaka ona była nowa, to trzeba to sprawdzić i tyle.

Prosta sprawa. Podłącz tylko kostkę od zapłonu do modułu, tą drugą odłącz. Wyciągnij z kostki od modułu zapłonowego przewód do gaszenia, odciągnij go gdzieś na bok. Weź jakiś byle jaki przewód jak masz gdzieś w garażu, czy gdzie tam się bawisz w te klocki. Odpal silnik. Tym "byle jakim przewodem" dotknij do silnika i do miejsca na przewód gaszenia w module. Jeśli silnik zgaśnie, to usterka na pewno jest w instalacji elektrycznej.
Stron: 1 2
Przekierowanie