Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: ROMET Komar 2350 - Problem ze złożeniem silnika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
(31-05-2015 15:18:15)KeiSangi napisał(a): [ -> ]A nieprawda. Cytat z oficjalnego FAQ forum:

I prawda i nie. Bo też miałem rację, sam mi to przyznałeś końcówką cytatu Wink
Zależy czy był robiony szlif cylindra. Jeśli nie, ma 38
Znacie może jakieś tricki alby wyciągnąć więcej mocy z silnika ?
Zmienić silnik, bo od rometa się do tego nie nadają. No chyba, że jeszcze 223, to tak.
Mam pewien problem, oglądałem dziś części do silnika bo miałem zamiar jutro składać lecz jak otworzyłem kosz sprzęgłowy to zauważyłem że jedna tarcza jest złamana, obie tarcze są seryjne czyli nigdy nie wymieniane ani nic, po prostu od zawsze były takie i tu pojawia się pytanko.

Jak kupię http://allegro.pl/tarcza-sprzegla-romet-...41235.html i jedna tarcza będzie ta nowa kupiona a druga ta oryginalna to mogą być razem ze sobą czy musiałbym zamówić 2 te tarcze ?
Zamów lepiej dwie, koszty niewielkie, a przynajmniej będziesz miał w lepszym stanie.
Jak wkładam te nowe tarcze sprzęgła to tymi drewienkami w dół koszyka czy w górę ?

Sprężyna od kopki na co powinna być nałożona i jak ją się naciąga by chyba kiedyś gdzieś czytałem że trzeba naciągnąć czy coś takiego ?

W gaźniku tam gdzie wkłada się końcówkę linki jak tam prawidłowo powinna być ustawiona ta iglica wraz z tym jakby trójzębem, ponieważ są tam takie jakby 3 stopnie i to zabezpieczenie to ząbkami w którą stronę powinny one być ?

Byłby jakiś problem jakbym nie podłożył tej podkładki dystansowej pod kosz sprzęgła ?
Pierwszego pytania nie rozumiem tarcza sprzęgła drewienkami(to jest korek) w dół czy w góre,najlepiej jak zamontujemy w bok Smile
Jest tylko jedna pozycja do włożenia zębami wystającymi wkładamy w nacięcia kosza sprzęgła.
Sprężynę kopniaka oczywiście naciągamy,jeden koniec wchodzi w wałek a drugi w karterze się blokuje po naciągnięciu.
Linka przez nakrętkę gaźnika,potem sprężyna i masz rowek na przepustnicy,ściskasz sprężynę tak żeby mieć zapas linki wkładasz w rowek i ona tam musi się zablokować.
Trójząb jak go zwiesz to jest od iglicy zabezpieczenie tego nie ruszaj,daj na środek.
Podkładka dystansowa pod kosz sprzęgła powinna być.
Mógłby ktoś jeszcze raz napisać o iglicy i o tej sprężynie w tym gaźniku ? Trosze nie zrozumiałem xd

Ma ktoś może jakiś filmik lub gif lub jakieś parę zdjęć jak naciąga się tą sprężynę kopki ?
Może to ci coś pomoże.
Rowek na linkę jest od strony której nie widać na rysunku.
http://1romet2romet8komar.blog.onet.pl/2...ik-gm12f1/

Kopniaka to naciągasz tak.
Od strony sprzęgła musisz zdjąć wszystko co na wałku kopniaka,segera ,zderzak,blaszka zderzaka.która uderza w gumę.jak,już tam masz zdjęte to od strony kopniaka zaczynasz nim naciągać sprężynę zgodnie ze wskazówkami zegara.Wystarczy wtedy na naciągniętym kopniaku,od strony sprzęgła założyć blaszkę na to zderzak i segera.Powinien być tak naciągnięty ze wróci do pozycji start,nie za mocno bo guma odboju się szybko zniszczy.
Innaczej nie wiem jak to opisać
Moze ja wroce do tematu podniesienia mocy bo nie zgadzam sie z kolega ktory pisze ze sie nie nadaje ten komar do przerobek. Najpierw trzeba sobie czy chcemy tylko usprawnic komarka tak aby troche lepiej zaczal chodzic ale zeby nic nie zmieniac czy podniesc jego moc przez konkretne przerobki. Ja np u siebie w komarku 2330 dzisiaj polerowalem wszystkie kanaly w cylindrze co poprawi przeplyw mieszanki jeszcze tylko wypolerowac troche w karterach i gitarka. Ale jak chcesz wyciagnac duzo z silnika to mozesz zmienic sb cylinder na 60 i go przerobic np powiekszyc kanaly pluczace i je wypoleropwac. Jesli chcesz jakies mega przerobki to dowiedz sie czy na jackmotors ci przerobial cylinder na zamowienie np czy zwieksza ci ilosc kanalow pluczacych ale watpie zeby w komarze sie podjeli. Mozesz jeszcze zmniejszyc komore spalania co zwiekszy sprezanie i moc. Wedlug mnie wielka wada byl orginaly wal w tych komarkach bo przez niego bylo sprezanie w komorze walu male i przez to mieszanka wpadala w slabe zawirowanie ale dostepne sa inne lepsze waly. I zawsze mozna sb zrobic cos z gaznikiem np rozwiercic troche gardziel w cylindrze i wsadzic wiekszy gaznik. Wszystko sie da tylko trzeba troche pokombinowac i pomyslec. Pod koniec wakacji bede cos takiego robil w swoim komarku 2350 ale jeszcze go zestroje na wieksze obroty i moze zaplon jakis inny wstawie. Ale pamietaj ze wraz z moca wzrasta strasznie spalanie Big Grin
Kolejne pytaneczko Big Grin

Jak to działa w sensie jak to jest, większa zębatka tylna o 2/3 zębatki to większa moc czy prędkość i jak w zębatce zdawczej mniej lub więcej ząbków to jak tam jest ?
Jak masz przednia zebatke wieksza to masz wieksza predkosc ale mniejsze przyspieszenie a w tylnej na odwrot Tongue
Czyli jak tylnia zębatka mniejsza to mniejsza prędkość ale większe przyśpieszenie ?
Odwrotnie. Mniejsza zębatka z tyłu to większa prędkość max ale mniejsze przyspieszenie.
Stron: 1 2 3 4
Przekierowanie