Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: 125p 1.6 DOHC 16v ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Robię właśnie Fiata i jestem na etapie "nie wiem od czego zacząć", ale coś powoli działam do przodu. Jako, że Fiat nie będzie idealny mam możliwość przeróbek. Obecnie jest silnik oryginalny (podobno po remoncie), ale po 12 latach stania nie wiadomo co może się z nim dziać (fakt faktem odpala, a skrzynia zmienia biegi; jest 5-tka od poloneza). Mam obecnie możliwość wsadzenia do Fiata 1.6 16v DOHC od Astry II. Zamontowanie tego to nie jest najgorsze, ale mam pytanie-czy jest sens? Mocy ten silnik ma 101km, jest mniej awaryjny, tani w eksploatacji, lepiej się zbiera i w ogóle lepszy, ale nie wiem, czy to nie zepsuje uroku samochodu. Auto jak pisałem nie będzie idealne, więc wolałbym się kogoś doradzić.

Dla dociekliwych: Słowa "nie będzie idealny" trzeba rozumieć przez to, że nie zmienię tunelu na oryginalny, tylko zostawię skrzynię 5-tkę; nie mam zamiaru odnawiać wnętrza i wymieniać foteli; nie będę przywiązywał wagi do tego, czy element A jest w lepszym stanie niż element B. Po prostu go rozebrałem, wyspawam, pomaluję i złożę. Sama barwa będzie oryginalna, ale mam zamiar dodać jakieś dodatki typu naklejki czy jakiś napis.
https://www.youtube.com/watch?v=2r7Fr5PAESg <- Może nie 1.6 ale moim zdaniem 101km w DOHC'u powinno wystarczyć Smile

https://www.youtube.com/watch?v=jadnKcPj5-U <- Tu masz 1.6 w DOHC'u
Ależ po co zmieniać tunel, od 84 roku każdy Fiat miał oryginalnie skrzynie polonezowskie czwórki i piątki. Moim zdaniem najlepszy silnik by był 1,6 GLI z Caro+ na hydropopychaczach, najlepiej zostawić wtrysk, ewentualnie wsadzić abimexa, który ponoć jest lepszy od Boscha
Bosch to nieporozumienie Big Grin. Tylko abimex jak ohv.

Jak zepniesz ten silnik z jakąś sensowną skrzynią, czemu nie, do odważnych świat należy...
Bo tunel tak czy inaczej mam od poloneza (taki skośny i drążek zmiany biegów jak w busie). A co do silnika to ten 1.6 mam po prostu za free, a wiem, że jest sprawny. Skrzynia jak skrzynia. Polonez miał przecież silniki od Forda Sierry 2.0 OHC. Większość miała także skrzynie od niego, ale na seryjnej skrzyni jakoś to podobno wytrzymywało.
Tunel masz zgodny z rocznikiem, jeśli buda jest po tym 1984r. Ta jak Ćmaga o tym pisał.

Może i bez mocnego butowania skrzynia wytrzyma, ale po co wrzucać mocny silnik jeśli dalej słabym punktem układu będzie skrzynia?

Są tacy, który potrafili w zwykłej ohv zajechać skrzynię, żadna wytyczna że w dohc wytrzymywały.

Tak samo wał jak wał, most jak most, błędne koło gumiaka. Równie dobrze można mówić że panewy w ohv są ekstremalnie wytrzymałe, no bo przecież panewa jak panewa.
Ja polecam skrzynię N9 ze ścierki, można ją praktycznie ze wszystkim połączyć poprzez dorabianą flanszę, czy kupowaną na ebay do popularnych jednostek.

Ja osobiście mam n9+ZETEC 2.0 Blacktop+ITB na gaźnikach z CBR 900.

Ale ziomek ma serię K 1.8 też z tą skrzxynią spiętą. Więc się daSmile
Wrzuć ten 1,6 DOHC. Będzie jak fiatowski z Włoch.
Przekierowanie