Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Alternatywa zaplonu - zapłon bez stykowy 023
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witajcie,
Poszukuje współczesnej alternatywy dla układu zapłonowego do silnika dezamet 023
Mam nadzieje ze się nie rozczaruje i istnieje takie coś.
cdi od charta ale pewnie powiesz ze za drogi..
(18-01-2015 14:06:38)charper napisał(a): [ -> ]cdi od charta ale pewnie powiesz ze za drogi..
Jedno razowy wydatek.
Jest to oficjalnie produkowane ?
Mogę dostać jakiś link? z montażem nie będzie problemów?
Nowy: http://allegro.pl/iskrownik-stator-zaplo...26981.html

Cena kosmiczna, ale ten sprzedawca zawsze miał dwa razy droższe części niż inni. Ogólnie taki zapłon jest coraz trudniej dostać. Szukałbym na Twoim miejscu używanego.

Do tego iskrownika musisz dokupić:

- moduł zapłonowy (Unitra Telpod GL-133) lub zrobić sobie taki samodzielnie korzystając ze schematu, który znajduje się tutaj.

- cewkę dedykowaną do zapłonu CDI, może być od s.kutera, np taka

- magneto, nowe oryginalne nie jest drogie: http://allegro.pl/kolo-magnesowe-magneto...01857.html

Zapłon jest plug & play. Wkładasz i jeździsz. Oczywiście wyprzedzenie zapłonu trzeba ustawić na 3mm przed GMP, patrząc na cechę "P" (ponieważ wał podczas pracy obraca się w prawo, patrząc od strony iskrownika) na magnecie i strzałkę na impulsatorze. Przerwa na świecy 0,4 do 0,7mm.
Mam taki zapłon za 130zł jak by to cię interesowało, cewkę dam gratis.

Według mnie lepszym rozwiązaniem jest przerobienie oryginalnego zapłonu na tyrystorowy.
Poczytaj o tym.
(18-01-2015 17:13:57)kanilox napisał(a): [ -> ]Mam taki zapłon za 130zł jak by to cię interesowało, cewkę dam gratis.

Według mnie lepszym rozwiązaniem jest przerobienie oryginalnego zapłonu na tyrystorowy.
Poczytaj o tym.
Potrzebuje gotowca
Wiec jesli wiesz gdzie moge kupic ta 2 opcje to poprosze o taka informacje



(18-01-2015 17:06:18)BigSoft napisał(a): [ -> ]Nowy: http://allegro.pl/iskrownik-stator-zaplo...26981.html

Cena kosmiczna, ale ten sprzedawca zawsze miał dwa razy droższe części niż inni. Ogólnie taki zapłon jest coraz trudniej dostać. Szukałbym na Twoim miejscu używanego.

Do tego iskrownika musisz dokupić:

- moduł zapłonowy (Unitra Telpod GL-133) lub zrobić sobie taki samodzielnie korzystając ze schematu, który znajduje się tutaj.

- cewkę dedykowaną do zapłonu CDI, może być od s.kutera, np taka

- magneto, nowe oryginalne nie jest drogie: http://allegro.pl/kolo-magnesowe-magneto...01857.html

Zapłon jest plug & play. Wkładasz i jeździsz. Oczywiście wyprzedzenie zapłonu trzeba ustawić na 3mm przed GMP, patrząc na cechę "P" (ponieważ wał podczas pracy obraca się w prawo, patrząc od strony iskrownika) na magnecie i strzałkę na impulsatorze. Przerwa na świecy 0,4 do 0,7mm.
A jak ustawic to wyprzedzenie w chartowskim zaplonie?

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka


Dobra juz wiem jak ustawic zaplon


" Zapłon w charcie ma być ustawiony na 2,5mm przed gmp, choć prawdą jest że silnik musi odpalić na każdym ustawieniu.
Ustawiasz tłok dokładnie w gmp, kręcąc kołem magnesowym zgodnie z ruchem pracy silnika, odmierzasz odległość do denka tłoka,
opierając suwmiarkę na otworze w który wkręca się świece, do tej odległości dodajesz magiczne 2,5mm, opierasz suwmiarkę w tym
samym miejscu i opuszczasz tłoka , o tą różnice kołem magnesowym kręcąc odwrotnie do ruchu silnika. W tym właśnie miejscu,
cecha na impulsatorze ma pokryć, się z kreską przy literze L na kole magnesowym."

Wysłane z mojego LG-P700 przy użyciu Tapatalka
wracając do tematu
iskrownik, magneto juz w drodze
moduł i cewka również

robiąc to na razie pod instalacje ogara 205
gdzie się wpiąć kablem gaszenia i który będzie do świateł?
gaszenie bialy swiatla czerwony.
Czerwony z iskrownika bialy z modulu?

A nie uzywane cewki ladowania nie ulegna uszkodzeniu?
tak. raczej nie padna ale zawsze mozesz je wyjąć
a jakieś żarówki wstawić żeby było dociążone?
jakie polecicie i pod jakie przewody?
Skoro chcesz obciążać cewki, to wstaw po jednej żarówce 6V/5W na każdą cewkę ładowania.

Teoretycznie nie obciążone cewki nie powinny ulec uszkodzeniu. Co innego, gdyby miały zwarcie.
skompletowałem juz wszystkie części
iskrownik i magnet wydają sie ok - to od jeden osoby

teraz modul i cewka
dostałem cos takiego
wyjście na cewce musi być zakręcane, na iskrowniku mam wsuwki
moduł ma za małe wejście na kostkę




proszę o pilna odp, będę wyjaśniał sprawę ze sprzedającym
To moduł do chinczyka
sprzedający mi powiedział ze miał to podłączone jakas przejściówką
rozmawiałem z nim przed chwila
cewka sprawna
Stron: 1 2
Przekierowanie