Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
http://olx.pl/oferta/komar-romet-CID5-ID...d86e368bbb
Wygląda jak ogar 205,ale jest kilka dziwnych rzeczy.
Teoretycznie ktoś mógł dospawać mocowanie głowicy,zmienić lampy na te starego typu,zmienić koła na 19,wahacz i błotniki,ale...
długa główka ramy?Nie wydaje mi się żeby ktoś ją przespawywał.
Oceńcie to sami Dodgy
Podobno tak miał wyglądać Romet 50-T-3, ale to opinie różnych ludzi. Instrukcja pokazywała T-3 jako T-1 pierwszej serii z kołami 17" i nawet wg. danych technicznych niewiele się od T-1 różnił.

Ale to to nie wiadomo co to jest. Trzeba by sprawdzić rocznik.
hmm, ciekawa sprawa, powiedział bym, że to składak, gdyby nie długa główka... Bez dokładnego obejrzenia główki i numerów nic się nie dowiemy niestety...
Kurde no, rocznik podany 1980, czyli zgadza się co do T3... czyżby to był ten legendarny T3 ?!?!?


Według oryginalnej instrukcji T-3 to nic innego jak T-1 z dużym schowkiem i kołami 17"
Jak by nie roznica ramy przy schowku to byłby ewidentnie T-3. Ta główka jest dziwna, wątpię że kto kolwiek by to spawal. Wydaje mi się że taki z fabryki wyszedł, sami wiecie że składali na różne sposoby.
stawiam na t-3 ale moge się mylić
Akurat z ramą od 50T-3, to wszelakie opisy podają, że Ogar 200 powstał poprzez przystosowanie ramy motoroweru 50T-3 do silnika od Jawy. Tak samo wszelakie opisy na temat Ogara 205 podają, że powstał on w wyniku przystosowania ramy motoroweru 50T-3 pod silnik 023. I również opisy 50T-3 podają, że miał on całkowicie nową ramę(czyli w domyśle rurowa, taka jak w Ogarze 205, tyle że z uchwytem na głowicę). A jeśli chodzi o ryciny, to po prostu nie chciało im się pewnie rysować od nowa, i tylko zmienili napis na pokrywie schowka w rycinie 50T-1, albo rycina powstawała jeszcze przed zaistnieniem nawet domniemanego prototypu tegoż motoroweru, kiedy jeszcze nie wiedziano jak będzie wyglądał ostatecznie. Więc co do ramy, to dowodem na istnienie 50T-3 powinno być wg. mnie istnienie ramy rurowej z numerami w okolicach 1980 roku. Takie jest moje zdanie, mogę się mylić.
(17-12-2014 11:01:43)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]I również opisy 50T-3 podają, że miał on całkowicie nową ramę(czyli w domyśle rurowa, taka jak w Ogarze 205, tyle że z uchwytem na głowicę).

Jakie opisy? Któreś z oficjalnych danych, czy kolejne internetowe domysły?
takie info podaje wikipedia więc źródło wiarygodne, poza tym jeszcze silnik 019
Oj, co do wiarygodności Wikipedii to bym się kłócił.
Cytat z książki "Auto Moto PRL - Władcy dróg i poboczy" autorstwa Adama Zakrzewskiego:
"Powstanie motorowerów o nazwie Ogar wiąże się z produkowanym wcześniej przez Romet dwuosobowym jednośladem o symbolu 50 T-3, napędzanym silnikiem 019. (...) Po niewielkich zmianach mocowań w ramie modelu 50 T-3 i zamontowaniu nowego silnika powstał Ogar 200."
(17-12-2014 17:50:42)Sołtys napisał(a): [ -> ]Oj, co do wiarygodności Wikipedii to bym się kłócił.
Cytat z książki "Auto Moto PRL - Władcy dróg i poboczy" autorstwa Adama Zakrzewskiego:
"Powstanie motorowerów o nazwie Ogar wiąże się z produkowanym wcześniej przez Romet dwuosobowym jednośladem o symbolu 50 T-3, napędzanym silnikiem 019. (...) Po niewielkich zmianach mocowań w ramie modelu 50 T-3 i zamontowaniu nowego silnika powstał Ogar 200."

To info jest tak ogólnikowe, że mało wnosi moim zdaniem. Napisali o zmianie mocowań, tak? A co z konstrukcją ramy? Ona została przecież drastycznie zmieniona, a to mogło pociągnąć za sobą zmianę ramy z tłoczonej na rurową, więc T-3 miał według mnie tłoczoną ramę jak T-1. W instrukcji obsługi nie ma ani słowa o zmianie konstrukcji ramy, a dane T-1 i T-3 różnią się nieznacznie. Największą różnicą jest zastosowanie kół 17" .
Ale ogary 200 na początku także miały długą główkę ramy,więc to że w ramie t3 zmieniono mocowania pod silnik 223 by się zgadzało.
Czyżby legendarny T3 został odnaleziony?!
Jak dla mnie na to właśnie wygląda Wink
Stron: 1 2
Przekierowanie