Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jakaś przejściówka?Znajdźcie różnice
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Gdyby to był Komar to bym pomógł
Ale w temacie Ogar'ów moja wiedza jest bardzo ogranczona..
Ogólnie w PRLu powstawało wiele projektów, które wychodziły w pojedynczych egzemplarzach, dokumentacja sie nie zachowała a o projekcie praktycznie nikt nie pamietał
Na temat Ogara 200 ze znanej chyba większości forum książki p.t. "Motorowery Romet obsługa i naprawa":"Konstrukcja motoroweru została oparta na konstrukcji motoroweru 50-T3", albo o Ogarze 205:"Jest to druga wersja motoroweru dwuosobowego powstałego z zespołów motoroweru 50 T3". Tak więc ja obstaję za hipotezą, że 50T-3 miał ramę rurową, i na której to ramie z pewnymi zmianami(zagięcie jej w Ogarze 200, skrócenie główki w Ogarach 205 i 200 od 1986r., zmiany uchwytów mocowania silników i podobne pierdółki) zbudowano Ogary. A ryciny w instrukcji zaś były tworzone jeszcze za nim 50T-3 się zmaterializował, o ile wogóle się zmaterializował.
(17-12-2014 19:27:08)arecki16 napisał(a): [ -> ]Ale ogary 200 na początku także miały długą główkę ramy,więc to że w ramie t3 zmieniono mocowania pod silnik 223 by się zgadzało.

Mocowania, a co z konstrukcją ramy?

(17-12-2014 20:54:30)krzysiu1505 napisał(a): [ -> ]Na temat Ogara 200 ze znanej chyba większości forum książki p.t. "Motorowery Romet obsługa i naprawa":"Konstrukcja motoroweru została oparta na konstrukcji motoroweru 50-T3", albo o Ogarze 205:"Jest to druga wersja motoroweru dwuosobowego powstałego z zespołów motoroweru 50 T3". Tak więc ja obstaję za hipotezą, że 50T-3 miał ramę rurową, i na której to ramie z pewnymi zmianami(zagięcie jej w Ogarze 200, skrócenie główki w Ogarach 205 i 200 od 1986r., zmiany uchwytów mocowania silników i podobne pierdółki) zbudowano Ogary. A ryciny w instrukcji zaś były tworzone jeszcze za nim 50T-3 się zmaterializował, o ile wogóle się zmaterializował.

Wciąż brak tutaj konkretnego info nt. typu ramy. Nie ma też wzmianki o zmianie ramy z tłoczonej na rurową, więc nie można od razu zakładać, że T-3 miał taką. Ja wolę ufać temu co widzę i co jest napisane choćby w tej instrukcji, niż jedynie domysłom.
A ta rycina z którego jest roku? Bo różne cuda były, według planów zgłoszonych do biura patentowego w charcie powinien być prawdopodobnie silnik 019 a jest całkiem inny 027
Teza Krzycha była by całkiem realna. Po za tym gdyby zmieniła się całkiem rama to mogli by równie dobrze napisać że Ogary powstały po zmodyfikowaniu ramy od komara albo t1

Edit.
To co to według cb Kłejku jest ?
Bo na dość fabryczny produkt wygląda
Nie pytam przez złość tylko, po prostu może masz jakiś pomysł na pochodzenie "tego czegoś"
Rycina pochodzi z instrukcji do T-1/T-3 pochodzącej z roku 1981. Jest też rycina T-1, który ma już małe schowki, więc jest to z pewnością późniejsza wersja.

I nie mam pojęcia co to jest. Mi tutaj nie chodzi o spieranie się czym jest ten "Ogar", ale o to, że T-3 miało tłoczoną ramę i jedyne wiarygodne zdjęcie na to wskazuje. Wy posługujecie się danymi w których nie ma słowa o rodzaju ramy. W instrukcji także tego nie ma, ale jest tam rycina, która na chwilę obecną jest dla mnie wystarczająco wiarygodna. A czym jest to coś? Hmm... Ciężko stwierdzić.
Ja tam myślę że to jest taki "fabryczny skladak"
Ja widziałem już kilka takich samych "składaków" tj. 205 z długą główką i mocowaniami głowicy. Ale czym to jest? Hmm...
Stron: 1 2
Przekierowanie