Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Mińsk 125 400 - Kokosek
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
No tak, Pompek namówił mnie abym zrobił oddzielny temat dla czerwonego Mińska.
Mińsk Czerwony typ 400 znalazł się u mnie dzięki Wojtkowi. Dał mi namiary na gościa. Kupiłem go w zasadzie za grosze z dokumentami(jestem 3 właścicielem) . Wtedy wyglądał on tak

+ torba części jakieś akumulatory, cylinder, gaźnik, stary tłok.
Sam Mińsk był rozebrany. Dowiedziałem się ze cylinder po prostu przelatal swoje i tak było. Próg był przeogromny, z nominalu trzeba było robić drugi szlif. Ze sprowadzeniem tłoka od 'made in by' nie będę wspominał bo to porażka nie firma. Tak wiec postanowiłem wsadzić Almot.

Tak już wyglądał gotowy zestaw
Potem uszczelki
Tak więc go złożyłem.
Pierwszy film z pierwszej jazdy
Http://youtu.be/DRFS_As0by0
Później były problemy z odpaleniem na drugi dzień. Wymiana cewki butelkowej uszczelek pod cylinderem.
Gdy już wymieniłem uszczelki i chciałem odpalac pojawił się problem, wcześniej na niego uwagę nie zwracalem. Miniejszy chodziło o wałek zmiany biegów, trochę próbowałem go chwilowo naprawić ale uznałem ze to nie ma sensu, i postanowiłem go wymienić Big Grin tak tylko skąd bym ten wałek miał, a miałem go z torby części od drugiego mińska. Tez miał uszczerbek w postaci ulamanego palca do sprężyny. Prawdę mówiąc? Nic nie przeszkadzał a frez był ideał nowszego typu. Zabrałem się do składnia.
Jako w Mińsku jest otwarta skrzynia biegów (brawo dla konstruktorów!!) jest to świetna sprawa. Wymieniłem wałek bez problemowo, rozyspala mi się skrzynia w zasadzie z mojej winy. Składalem ja 3-4 razy za 4-5 się udało (nie było 3/4b) i szczerze jak się raz złoży to ośmiolatek to złoży (jakby mu się pokazało jak Big Grin). Po złożeniu skrzyni Mińsk dalej nie gada. Na to Tata, sprawdź iskre, sprawdzamy iskre brak..
Winna okazała się fajka możliwe ze juz wcześniej by chodził. Ale wałek i tak potrzebował zmiany.

Na obecną chwilę Mińsk powoli dostaje życie. Na razie tylko do stanu dostatecznego, bo z powodu ukończenia prawa jazdy chciałbym pośmigac do końca.
Elektryka została sprawdzona, kierunki działają kontrolki działają, nie działa krótkie światło i brak stopu.
Na dzień dzisiejszy Mińsk chodzi tak

http://youtu.be/QGWF6-n779M
Sprawa Wygląda tak ze nie pali z dłuższego postoju. Dopiero jak pójdzie z popychu. Jak juz odpali raz to odpala z kopa. Problem jeszcze jest z paliwem bezpośrednio z wężyka leci normalnie, lecz w gaźniku w wężyku nie widać dopiero gdy podpompujemy. Ale paliwo wgl się nie śpiętrza jakby w wężyku.
To by było na tyle.

Prace takie mniej więcej do dokończenia to. Pospawac przedni błotnik
Wymienić uszczelke pod cylindrem, uszczelke w gaźniku.
Kupić nowe żarówki do całego motocykla, znaleźć stop i światła krótkie.

Tak wiec odwiedzimy niedługo stacje diagnostyczna. Smile

A to są zdjęcia Mińska. Przepraszam za mała ilość zdjęć ale ostatnio brudna robota była

Wysłane z mojego D2303
Będe pierwszy co napiszę. Big Grin Fajne masz te minski ogarnij toto i przyjezdzaj. Brakuje Ci mińska 400a jeszcze tylko Big Grin

Pompuś

Ładny mińsk.
Pozdrawiam. :F
poczfarka.... ale z zadatkiem na motylka;P
Zrobiłem dziś co nieco.
Uszczelka do kranu poleciała, jest fajnie nie cieknie Smile
I paliwo zaczęło się śpiętrzac.
Wymieniłem uszczelke pod cylindrem widać znacznie mu to pomogło bo nie dlawi się z niskich obrotów i teraz dopiero jest ok Smile
Żarówki wymieniłem w całym motocyklu, a stopu niestety nie znalazłem problem jest jeszcze z kierunkiem bo robi jakieś zwarcie w instalacji.
Światła krótkie/długie są.

Czy mogą się doczepic z powodu braku klaksonu? :/ nie posiadam go

Wysłane z mojego D2303
Taka fotka tam..

na razie szału nie ma. Motorek jest do dopieszczenia. Ale z czasem powinno być wszystko lepiej Wink
Raczej długi czas tak będzie, motylek może ale za jakiś czas Smile na razie ma to być jeździło i moja nauka

Wysłane z mojego D2303
Mińsk ma umówionego elektryka na poniedziałek Smile
Przy okazji robiąc dziś porządki na działce znalazłem dwa całe oleje Mixol,Hipol.
Także git Wink
Postanowiłem policzyć wstępne koszty renowacji Mińska i są zniewalające Big Grin

Piaskowanie motocykla - 150zl
Malowanie proszkowe (rama + wahacz) 150zl
Malowanie akryl (boczki bak błotniki) 200zl
Ocynk - 50zl
Armotyzatory - 110zl
Lagi przód (olej simmering) - 15zl
Szkielkowanie (bębny, piasty) - 50zl
Łożyska (do kół) - 40zl
Opony (są) - 0zl
Przełączniki (nowe) - 50zl
Stacyjka (nowa) - 28zl
Zamek schowka bocznego - 25zl
Kierunkowskazy (2szt) - 50zl
Wysyłki - 80zl
Ogólne - 100zl
Stery - 30zl
Naklejki - 15zl
Instalacja - 150zl

Całość - 1293zl
Tyle kasy a tylko rame robisz :F jak byś miał robic silnik jeszcze to drugie tyle Tongue Sam podliczyłem koszty remontu simka to wyszło ponad 1500 Big Grin
Taki tam głupi pomysł Smile

Mińsk dziś pokazał co potrafi wyjeżdżając z garażu więcej niż 60 nie chciał lecieć, Na powrocie sprawdziłem (nie na maxa) poleciał 70 i nabrał siły w ciągnięciu. Cylinder miał idealna pogodę ani troszkę się nie zagrzal.
Elektryka wciąż płata figle także jeździłem bez niej Smile
Prócz tego Mińsk ujawnił mi swoje sekrety.
1. Przerywanie podczas jazdy - kostka odpinala się z modułu (czasami strzały)
2. Mokry gaźnik a w zasadzie filtr kapie z niego
3. Nie odpala z kopa na zimnym silniku dopiero jak go z popychu odpali my zacznie odpalac
4. Ciężko biegi się wrzucają przez wałek (ulamany element sprężyna nie pracuje)

Co najfajniejsze pojechałem na oparach centralnie pod garażem zgasl Smile

Wysłane z mojego D2303
Ten jest ładniejszy niż ten z tym wysokim błotnikiem
Kolejne upy.

Gaźnik wyczyszczony zostało założyć.
Jutro na stół kopniak nie mam nic informacji o nim ale będę próbował walczyć.

Wysłane z mojego D2303
Dziś Mińska ruszylem ozyl
Musiałem go złożyć i gdy miałem wyjeżdżać strzelila linka sprzęgła obecnie zapozyczylem ja od niebieskiego.
pojezdzil trochę w terenie z przerwami, potem troszkę popracowal na spokojnych obrotach. Prócz tego cały czas wali w gaźnik na wyższych obrotach i ma problem z wchodzeniem na nie,
Gdy strzela w gaźnik to aż dym wylatuje z gaźnika, źle ustawiony zapłon?

Wysłane z mojego D2303
Tak, za wczesny zapłon.
Stron: 1 2 3
Przekierowanie