Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: komar nie pali, iskra zanika
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć. Mam następujący problem. Po remoncie kapitalnym silnika s 38 i złożeniu w całość komar nie pali. Wydaje dobre "pyrkanie" przy rozruchu bez jakiegoś metalicznego stukania ale nie chce dać się odpalić. Po trzech dniach klęczenia przy silniku wyeliminowałem następujące usterki:
- nowy wał jest ok od silnika s38 czyli nie ma pomyłki że to ten od 023 i zapłon ustawić się da,
- na nowym i starym kondensatorze iskra jest,
- gaźnik czyszczony i paliwo dochodzi bo świeca jest wilgotna,
- przerwa na przerywaczu odpowiednia
Sprawdziłem już chyba wszystkie ustawienia podstawy iskrownika i nie mam pojęcia czemu nie chce odpalić. Właściwie to nawet nie myślałem żeby odpalił za pierwszym razem ale żeby chociaż przepalił mieszankę i poszedł dym z tłumika a tu nic.
Jedyne co mnie martwi to to, że iskra jest (świeca nowa) ale względnie słaba, powiedziałbym, że "konia by nie zabiło", w dodatku czasem lubi zaniknąć no i nie mam 100% pewności, że po wkręceniu w głowicę iskra będzie. Przerwa na świecy ustawiona. Cewki i patynki to jedyne oryginalne elementy iskrownika więc możliwe, że są do wymiany?
Sprawdź ten bolec co na filmiku http://www.youtube.com/watch?v=uUHWh4hK8-I oraz czy przerywacz dobrze styka i czy nit w młoteczku siedzi dobrze.
Zespół przerywacza rozbierałem do czyszczenia i przy okazji wyrównałem przez szlifowanie powierzchnie przerywacza dla jak najlepszego styku tak więc bolec, nit i styk są ok, dla pewności sprawdziłem po Twojej odp jeszcze raz i jest ok.
może cewka zasilająca trachneła ja w charcie miałem tak samo wiem ze to elektronik a to a to zapłon z przerywaczem na platynki ale winna była własnie cewka , i też nie chciał odpalić a iskra była bardzo słaba a czasem nikła jak wsadziłem palca w fajke to tylko mrowiło a powinno dobrze walnąć Big Grin a po wymianie cewki zasilającej w iskrowniku jest już wszystko ok .
Możliwe też że źle założyłeś simmering i przepuszcza. Cewka nowej czy starej produkcji?
ok, zaryzykuję i kupię nową cewkę, na pewno się nie zmarnuje, dam znać jak wszystko zmontuję i zacznę rozruch
ja bym najpierw sprawdził czy jest dobra heh , masz coś takiego jak multimetr ? i musisz poszukać w Google albo zapytać się kogoś który wie jaki powinna mieć opór cewka, ja bym tak zrobił ale rób jak chcesz Smile
Kiedyś pewien człowiek który ma naprawdę dobre pojecie o tych silnikach powiedział mi ze nowe cewki mają niewłaściwy opór. Tak jak Krzysiek napisał, zmierz multimetrem opór starej, tylko jak to zrobić i jaki powinien być właściwy to niech ktos inny sie wypowie Big Grin
No dobra, spróbuje zmierzyć ten opór, być może mam to urządzenie na chacie. Cewka jest na bank starej produkcji. Zresztą cały iskrownik był oryginał tyle, że kiedyś była woda na działce gdzie stał komar. Silnik i te wszystkie cewki były w wodzie. Po tej przygodzie właśnie wał poszedł do wymiany no i rozbiórka silnika na części pierwsze + czyszczenie w tym też cewek. Z zewnątrz są ok, gorsze widziałem i działały tyle, że czy woda mogła wpłynąć na właściwości cewki ?
moja cewka nie stała w wodzie i była do niczego Big Grin . ale jak wszystko inne dobre to winowajcą musi być cewka zasilająca, a jeszcze jedno sprawdzałeś cewkę wysokiego napięcia ? bo z nią tez może być coś nie tak ale wątpię Wink
A bawiłeś się z przerwą na świecy? Niby to błahostka, a byłem w szoku jak tato zmniejszył przerwę na świecy i mój romet po prostu ożył.
(12-10-2014 23:19:59)krzychu072 napisał(a): [ -> ]moja cewka nie stała w wodzie i była do niczego Big Grin . ale jak wszystko inne dobre to winowajcą musi być cewka zasilająca, a jeszcze jedno sprawdzałeś cewkę wysokiego napięcia ? bo z nią tez może być coś nie tak ale wątpię Wink

W komarze jest tylko cewka w/n. A powracając do tematu to zmień tą cewkę bo jak stała w wodzie to zamokła i ją szlag jasny trafił.
Zmierzyłem opory i wyszło mi następująco: cewka zapłonowa - 2,56 kOm oraz cewki świetlne nr1 - 0,05 Om i nr2 - 0,06 Om . Teraz tylko pytanie jakie powinny być opory tych cewek wg fabryki ? bo coś nie mogę się doszukać tych wartości ;P
Przekierowanie