03-10-2014, 14:47:12
Cześć wszystkim.
Od tygodnia próbuję remontować komarka sztywniaka na pedały którym przemierzałem drogi i bezdroża w młodzieńczych czasach. Komar leżał z 10 lat w szopie przysypany złomem i śmieciami. Zacząłem od remontu generalnego silnika S38 i tu pojawił się problem na który nie znalazłem puki co nigdzie odpowiedzi a mianowicie:
Kupiłem nowy wał korbowy mniej więcej taki:
http://allegro.pl/romet-komar-wal-korbow...87718.html
Wał który wyjąłem był nieco inny tzn: miał inne masy w kształcie grzyba, był krótszy o ok 11mm i po stronie zapłonu miał mniejszą nakrętke(chyba M8)
Po złożeniu silnika na dłuższym wale magneto(typ 30-11) wystaje nienaturalnie nad koszem z cewkami ok 5 mm cewki wystają spod koła. Wygląda na to, że wał jest zwyczajnie za długi.
Z tego co się zorientowałem, to wał jest uniwersalny i powinien pasować do wszystkich romecioków.
Czy ten stary jest krótszy bo był przetaczany, a może musi być inne magneto
Pomocy.
Od tygodnia próbuję remontować komarka sztywniaka na pedały którym przemierzałem drogi i bezdroża w młodzieńczych czasach. Komar leżał z 10 lat w szopie przysypany złomem i śmieciami. Zacząłem od remontu generalnego silnika S38 i tu pojawił się problem na który nie znalazłem puki co nigdzie odpowiedzi a mianowicie:
Kupiłem nowy wał korbowy mniej więcej taki:
http://allegro.pl/romet-komar-wal-korbow...87718.html
Wał który wyjąłem był nieco inny tzn: miał inne masy w kształcie grzyba, był krótszy o ok 11mm i po stronie zapłonu miał mniejszą nakrętke(chyba M8)
Po złożeniu silnika na dłuższym wale magneto(typ 30-11) wystaje nienaturalnie nad koszem z cewkami ok 5 mm cewki wystają spod koła. Wygląda na to, że wał jest zwyczajnie za długi.
Z tego co się zorientowałem, to wał jest uniwersalny i powinien pasować do wszystkich romecioków.
Czy ten stary jest krótszy bo był przetaczany, a może musi być inne magneto
Pomocy.