Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ustawienie zapłonu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć
Kupiłem silnik s38 do swojego komarka i mam problem z ustawieniem zapłonu.Na czujniku zegarowym wychodzi że od momentu rozwarcia styków przerywacza do momentu aż tłok dojdzie do GMP jest aż 1,2cm.Przekręcanie iskrownikiem maksymalnie w lewo albo prawo nie daje żadnego efektu.Dodam,że w momencie kiedy tłok znajduje się w GMP klin na wale skierowany jest dokładnie w "bolec" od przerywacza.Mam podejrzenia,że wał nie jest od s38.Czy mógłby ktoś napisać w jakiej pozycji powinien znajdować się klin na wale przy s38?
Klin powinien być odchylony od cylindra o 45*(stopni)
Ok, tylko cylinder nie jest pod katem prostym zeby tak wzroko wywnioskowac ze to jest 45 stopni. Najlepiej jakby ktos zdjal magneto ustawil tlok na gmp i wstawil fotke w ktorym miejscu jest klin.
Jeżeli wał nie byłby od s38 więc pozostaje 023, a on ma kąt 90* więc chyba odróżnisz?
No właśnie mam wątpliwości, bo różnica miedzy 45 a 90 to nie jest wcale tak duzo przy takie malej ośce. Na zalozonym wale nie sprawdzi sie tak dokładnie...
Amoze ktos ma inny pomysl dlaczego nie da sie ustawic tych 3mm?
Bez przesady, różnica jest spora i na pewno da sie to odróżnić gołym okiem. Inaczej oznacza to, ze wał jest krzywy.
45° to bardzo dużo nawet przy średnicy 10 czy tam 12mm wału.
Ok , dzisiaj sprawdziłem. Wał jest od 023.Klin jest pod kątem 90 stopni. Jaki wał zamiennik polecacie kupić?
Zamiast wymieniac wał nie wystarczy wymienic zapłonu i magneta ?
Z tego co wiem, to wał i magneto są takie same we wszystkich rometach...
Tak wszystko jest to samo tylko s38 różni się od 023 mocowaniem dlatego powinno pomóc rozwiercenie otworów do regulacji
Ktoś się orientuję o ile trzeba rozwiercić te otwory i w którą stronę?
Jeżeli mam rozwarcie styków 1,2cm przed GMP to muszę opóźnić zapłon czyli przekręcić iskrownik w prawo?
Przekierowanie