Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Oplowskie silniki: 2.0; 2.2 ; 2,4-pytanie do znawców
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
A bo tak sobie dumam o ewentualnym swapie w Uazie i generalnie chodzi mi po głowie wszczepienie całego układu(silnik+skrzynia+reduktor) od Opla Frontery. Przełożenia nie są tak szosowe jak się spodziewałem, więc może tragedii by nie było. Mam natomiast pytanie o silniki w nich występujące:

2,0 l (115 KM)-C20NE
2,2 l 16V (136 KM)-X22XE
2,4 l (125 KM)-C24NE

Wydawało mi się że wszystkie bardziej lub mniej napędzały dużo modeli, ale jednak nie. Ponoć ten 2,2 wcale taki popularny nie jest, z częściami też nie różowo. Dużo lepiej jest z 2,0 ale obawiam się że trochę za mały na Uza. A jak z tym 2,4 wie ktoś? Awaryjne to? Pasek czy łańcuch? Wiem że gdzieś w necie jakieś info będzie, ale może wyniknie ciekawa dyskusj
2,2 to silnik z "nutką sportu" Nie jest on popularny, ale części idzie znaleźć. Fajnie się nim jeździ, silnik ładnie chodzi. Największym problemem w tych silnikach to dysze olejowe na łańcuszek rozrządu. Swego czasu Opel musiał często robić rozrząd, bo łańcuszek nie dawał rady, kiedy dysza sie zapchała. Rozwiązali to tak, że założyli szersze dysze. To chyva jedyna wada tych silników. Ja jak najbardziej polecam, jest czym jechać.
Powiem tak jeśli chcesz jeździć dużo i spalanie było w miarę to proponowałbym jednostkę 8V.
Jest o wiele wytrzymalsza niż 16V i nie pije tyle oleju (raz na 1000km dolewało się 100ml oleju przy silniku 2.0 16V więc wiem, że te silniku lubią olej)
2.0 8V to będzie za mały silnik do uaza będzie brakował Ci mocy
Więc jak już to wpakowałbym 2.4l lub poszukał silnika z V6 z senatora o pojemności 3.0
Z 2.2 też mieliśmy problem z tym, że pił olej. Zrobiliśmy remoncik. Śmiga i nic nie bierze.
Gdybym się pakował w szóstkę to bym wziął 2,9 od scorpio. Poza tym tak jak pisałem-przeszczep całego układu eliminuje dopasowywanie silnika/skrzyni/reduktora do czegoś z zupełnie innej parafii.

Ten 2,4 kusi, rozsądne osiągi(moment jak w Uazie, trochę więcej mocy) i z tego co widzę Omegę A napędzał. Więc po szrotach pewnie sąBig Grin
Na Twoim miejscu brałbym 2.4 8V silniki żywotne i jak zrobisz drobny remont to na pewno posłuży Ci długo
Pasek czy łańcuch?
Mientki tutaj znalazłem taką małą specyfikację o fronterze i ich silnikach
http://frontera.blog4u.pl/komentarze-408...11998.html
Przekierowanie