Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Problem z kierunkowskazami
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, mój problem jest następujący;
Gdy mam stacyjkę na 2 to kierunki ładnie działają, a gdy mam na 3 to światła są a kierunki nie działają po czasie jak się jeden załączył to było minimalne światło i tylne światło tez mrugało. Co to może być?

Pozdrawiam
Słaby akumulator lub masa. Sprawdź styki i jakie masz żarówki w kierunkach. Powinny być 6V 21W
Akumulator nowy a żarówki tez mam takie i nowe.
A 3 pozycja to czasem nie była "awaryjna"? Tzn że były tylko światła chyba z tego co pamiętam.
0 - brak zasilania, moduł zwarty do masy (brak iskry)
1 - zasilanie - światło stop, kierunkowskazy, klakson, ładowanie (słabsze, jedna cewka)
2 - zasilanie - światło stop, kierunkowskazy, klakson, podświetlenie licznika, pozycyjne tylne, ładowanie (dwie cewki ładują razem, mocniejsze), światło przednie mijania/drogowe z cewek świetlnych;
3 - zasilanie - światło pozycyjne tylne; podświetlenie licznika; moduł zwarty do masy (brak iskry).
Zauważyłem jeszcze jedno jak odłączyłem na chwile przednie światło to kierunki działały czyli wychodzi na to, że za mało prądu podaje??
Wychodzi na to, że coś masz pomieszane w instalacji, bo przednie światło jest zasilane fabrycznie z osobnych cewek świetlnych, prądem przemiennym i niezależnie od akumulatora. Natomiast kierunkowskazy są zasilane prądem stałym z akumulatora.

W Charcie można rozróżnić trzy niezależne obwody:
- prądu stałego (akumulator, stop, światło pozycyjne tylne, podświetlenie licznika, klakson, kierunkowskazy);
- prądu przemiennego (światło przednie zasilane z osobnych cewek świetlnych);
- układ zapłonowy (pracujący przy napięciu dochodzącym do 300-400V).
Dołączam się do tematu bo mam podobny problem z kierunkami. Czy jest to normalne, że przy zupełnie nowym akumulatorze (napięcie 6,26 V) przy włączonych kierunkach i świetle postojowym przygasa ono ? tak samo jest z podświetleniem licznik. (zatem można wykluczyć złe zmasowanie) Czytałem gdzieś, że jest to normalne bo duży prąd płynie do kierunków (7A)
Podłącz sobie woltomierz bezpośrednio do klem akumulatora i odpal kierunkowskazy. Jeżeli połączenia z masą są na pewno dobre (czyste, zabezpieczone przed korozją), to takie przygasanie może wynikać z małego prądu rozruchowego akumulatora lub ogólnie kiepskiej jego jakości, ewentualnie niedoładowania. Poza tym zależy też jak przygasa, bo przy tak małym akumulatorze i tak dużym poborze prądu zawsze coś tam przygaśnie.
Akumulator to Novelbat 6n11a-1b
Wydaje mi się że to jednak słaba jakość aku bo przy trąbieniu też światło przygasa może minimalnie ale ja to zauważam.
Czy zmiana przerywacza na 12v lub zmiana na elektroniczny+ żarówki led dużo by zmieniły ?
Skoro masz akumulator 6V i instalację 6V (wraz z układem ładowania), to skąd pomysł na przerywacz 12V?

Zmiana żarówek zwykłych na ledy owszem obniży zapotrzebowanie na energię, a najlepsze wyjście, to przerobienie instalacji na 12V.
Przekierowanie