Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Bardzo słabe światło
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
(10-05-2014 14:55:26)Jakchwal205 napisał(a): [ -> ]ja mam w ogarze 205 żarówkę 6v, ale mam cewki z allegro i oświetla całą droge na co najmniej 5m na krótkich.

Ale konkretny wynik, 5m :F Nie rób śmiechu w temacie Smile


CO do autora to weź sprawdź jakie napięcie dają cewki obciążone Big Grin ?
Zrób jeszcze to co pisałem z żarówką Smile
(11-05-2014 12:50:35)Joker345 napisał(a): [ -> ]Mogę dać 1 zapłonową i 1 świetlną? Jak podłączyć je równolegle?

Nie możesz, cewka zaplonowa ma 6v 15W a świetlna 3v 10W. Jeśli połączysz je równolegle będą się grzały.
1. Zmień żarówkę na innej firmy, może być wspomniana wcześniej Bosma. Awina to jest porażka totalna, wyrzucone pieniądze. Nie dość, że kiepsko świeci, to często mechanicznie są tak niedorobione, że się rozpadają już przy montażu (kiedyś do Charta kupiłem 4 nowe, do kierunkowskazów. Chciałem je zamontować, a jak wiadomo trzeba taką żarówką wcisnąć w gniazdo i przekręcić. No i mi zostały bańki w rękach, a oprawki w gniazdach kierunkowkazów. To tak na marginesie...).
2. Przygotuj lampę tak, abyś miał dostęp do podłączonej żarówki przedniej.
3. Uruchom silnik.
4. Za pomocą miernika uniwersalnego, ustawionego na pomiar napięcia zmiennego (zakres AC do 200V przeważnie) dokonaj pomiaru napięcia bezpośrednio na żarówce. Czyli przykładasz jedną sondę miernika do "plusa" żarówki, a drugą do jej oprawki/obudowy.
5. Pomiaru dokonaj na wolnych obrotach i wysokich (mniej więcej takich jakich używasz podczas jazdy, nie na pełnym gazie, bo silnik tyle nie wykręci na biegu, co na luzie). Wyniki zapisz.
6. Z tego co pamiętam prawidłowe wartości napięć zawierają się w zakresie 6-8V. Jeżeli jest mniej, to masz albo źle dobane żarówki (napięcie, moc) albo jakiś feler w samej instalacji elektrycznej. Od cewek świetlnych zaczynając, a kończąc na okablowaniu, przełącznikach i masie.

Jeżeli chcesz wzmocnić światło przednie, to zamiast oryginalnych cewek świetlnych, możesz zamontować zapłonowe. Zyskasz kilka watów więcej (ok +10W).
Dziś myśląc, ponieważ jakimś cudem nie działały mi krótkie odkręciłem przełącznik, patrze wszystko w porządku, przykręcam go z powrotem i światła ożyły o_O.. tylko drugi problemik jest taki, że na luzie lepiej światła świecą niżeli na biegu..
Dla pewności przeczysc styki w przelaczniku.
No bo na biegu nie wykręca takich obrotów jak na luzie
Stron: 1 2
Przekierowanie