Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Instalacja 12 v w ogarze
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam! Mam zamiar zrobić w ogim instalacje 12 v z akumulatorem i kierunkami. Potrzebuję jakichś schematów/porad odnośnie wykonania takiej instalacji.
Masz podstawową wiedźę z elektroniki/elektrotechniki ?
tak, a czemu pytasz?
Bo czasami są ludzie którzy nie znają tych podstaw a chcą się za to zabrać i nie wiedzą co i jak.

Schematów poszukaj w googlach jest tego multum.

Co do samgo ładowania to możesz wymienić cewki świetlne na zapłonowe i połączyć je szeregowo lecz wtedy będziesz miał 12v 15W co jest niewystarczające dla ładowania 12v.
Polecałbym przewinąć cewki świetlne drutem DNE 0,70mm ok 200zw na jednej cewce(obie cewki należy tak nawinąć) i połączyć je równolegle.
Otrzymamy wtedy 12v ok 50W.
Oczywiście trzeba zastosować mostek prostowniczy i regulator napięcia.
o przewinięciu to myślałem na początku
ale wiesz jednak wolałbym jakieś sprawdzone schematy
I decydujesz się na to?

Możesz też pokusić się o totalną przeróbkę prądnicy na 5 cewek.
Sam taką tworzę. Niedługo zapodam poradnik.
nie no aż tak to nie jestem dobry w tych sprawach Wink tak, decyduję się na to
a jeszcze mam takie pytanie: Czy jeżeli przewinę tylko cewki od świateł na 12 v to zapłonowa może zostac 6 v?
Tak. Może zostać 6v i nic w tym nie przeszkadza.
co myślisz o tym schemacie? http://www.przecinak.republika.pl/aku%20ogar.htm
tylko, że to jest 6v
Tak, ten schemat jest prawidłowy. Tyle że zamiast kierunków na żarówki polecił bym przerobić je na diody led lub kupić gotowe kierunkowskazy led, oczywiście przerywacz elektroniczny led do tego.

Led dlatego że pobierają dużo mniej prądu z akumulatora niż żarówki co za tym idzie lepsze światło przednie i tylne.
Tylną lampę też bym polecił zrobić na diodach led(stop) także. Ale i bez tego będzie działać.

A i przerywacz kierunków musowo elektroniczny bo bimetal będzie zakłócać magneto w silniku.
(18-02-2014 22:18:36)kamil97 napisał(a): [ -> ]musowo elektroniczny bo bimetal będzie zakłócać magneto w silniku.

Że co proszę? :|
(18-02-2014 22:18:36)kamil97 napisał(a): [ -> ]A i przerywacz kierunków musowo elektroniczny bo bimetal będzie zakłócać magneto w silniku.
Co? W faszyźmie(zwykłym, nie elektroniku) jest bimetal, i nic się nie dzieje. Tak samo w chartach też jest bimetal, i nic się nie dzieje. I tak samo w tysiącach innych pojazdów. Elektroniczny od bimetalicznego jest o tyle lepszy, że jest mniej awaryjny, gdyby bimetaliczny powodował jakieś zakłócenia, to by go przez tyle lat nie stosowano.
No a pole magnetyczne go nie zakłóca? Jeśli tak to przepraszam za brednie.
Nie. Natomiast może szaleć jak jego obudowa dotknie do ramy motoroweru.
Przekierowanie