Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Ustawianie zapłonu na zarówke
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam dzis chciałem wypróbować metody ustawiania zapłonu na zarówke wydrukowałem sobie to:Postprzez MaRyS 2011-06-18, 22:42
W tym tutkorialu przedstawię bardzo dokładne ustawienie zapłonu platynowego w Romecie lub Simsonie.

Potrzebne rzeczy :

1. Suwmiarka
2. Źródło prądu 6/12v ( np. akumulator )
3. Żarówka 6/12v
4. Kabelki
5. Śrubokręt
6. Klucz do świecy
7. Ściągacz do zdejmowania koła magnesowego
8. Klucz do odkręcenia koła magnesowego
9. Lutownica ( nie jest konieczna aczkolwiek bez niej będziemy mieć utrudnione zadanie )
10. Nóż, cyna, kalafonia i trochę wolnego czasu.

ZACZYNAMY !

1. Odkręcamy pokrywę koła megnesowego.
2. Na karterze w dowolnym miejscu robimy cechę śrubokrętem. http://picasaweb.google.com/888Marys888/...0287348402
3. Wykręcamy świecę z głowicy, cofamy tłok w najniższy punkt ( DMP ), roztwieramy suwmiarkę na 4cm ( 40mm ) i głębokościomierzem wkładamy do cylindra przez otwór świecy do momentu kiedy korpus suwmiarki oprze się na głowicy.
4. Obracamy kołem magnesowym ( w stronę w którą się kręci gdy pracuje silnik ) do momentu gdy tłok będzie już w najwyższym punkcie ( GMP ) trzymając nadal suwmiarkę za korpus przy głowicy ( jak wiadomo suwmiarka będzie się cofać [ jej wartość będzie się zmniejszać]).
5. Gdy będziemy mieli już tłok w GMP wyciągamy suwmiarkę i rozsuwamy ją o 1,8mm ( czyli jeżeli po wyjęciu suwmiarki z cylindra mieliśmy 28mm to ustawiamy ją na 29,8mm - przykład ).
6. Jeszcze raz cofamy tłok do DMP, wkładamy suwmiarkę jak poprzednio i kręcimy magnetem tak by tłok dotknął suwmiarkę.
7. Gdy tłok dotknie już suwmiarki robimy na magnecie kreskę równoległą z tą którą zrobiliśmy na karterze.
8. Następnie blokujemy koło magnesowe i odkręcamy nakrętkę magneta, wkręcamy ściągacz i zdejmujemy magneto.
8. Odłączamy kabelek od platyn i przykręcamy do niego inny kawałek kabelka( ok 30cm długości ) a drugi jego koniec przyczepiamy do minusa przy źródle prądu ( np. AQ )
9. Bierzemy drugi kabelek i przyczepiamy gdzieś do masy na silniku a drugi koniec przyczepiamy do masy żarówki.
10. Trzeci kawałek kabelka przyczepiamy do plusa przy żarówce i do plusa przy naszym źródle prądu ( np. AQ )
11. Teraz gdy platyny będą zwarte żarówka będzie świecić a gdy będą rozwarte zgaśnie.
12. Zakładamy koło magnesowe na wał i dokręcamy nakrętką.
13. Kręcimy kołem magnesowym ( gdzieś w obrębie naszych cech ) w prawo i w lewo i wyczuwamy moment kiedy żarówka zgaśnie ( czyli platyny będą otwarte ). Jeżeli już żarówka zgaśnie patrzymy czy nasza cecha na magnecie jest za czy przed naszą kreską na karterze. Jeżeli cecha na magnecie będzie przed cechą na karterze znaczy ze zapłon jest za wczesny natomiast jeżeli cecha na magnecie będzie za cechą na karterze zapłon jest za późny.
14. Obracamy podstawką zapłonu tak żebyśmy znaleźli punkt w którym kiedy obie cechy się zejdą żarówka zgaśnie. Kiedy znajdziemy już nasze ustawienie zapłonu dokręcamy stator i odkręcamy nakrętkę magneta, ściągamy magneto i zdejmujemy nasz kabelek który wcześniej założyliśmy na platyny a zakładamy ten który powinien być na platynach.
15. Odkręcamy nasz kabelek od masy ( ten który szedł do żarówki ) i zakładamy koło magnesowe dokręcając je nakrętką.
16. Ustawiamy magneto tak żeby nasze cechy się pokryły i poluźniamy śrubkę od platyn. Poruszając platynami ustawiamy na nich przerwę 0,3mm. Po ustawieniu platyn dokręcamy śrubkę mocującą.
17. Na koniec wystarczy przykręcić pokrywę magneta i szukać następnych przyczyn nie palenia motoru
I mam problem poniewaz czy platyny sa zamknięte czy otwarte zarówka cały czas swieci troche z zapłonu jestem ciemny ja ten kabel od platynek podłączyłem pod (-) zarówki i nie wiem czy dobrze zrobiłem czy mam go podłączyć pod obudowe zarówki??? i czemu to nie działa tak jak jest napisane w tym poradniku???
Ten poradnik nie jest poprawnie napisany. Na samym początku ustawiamy przerwę na przerywaczu, ale nie jak jest napisane w poradniku w miejscu, gdzie tłok jest cofnięty o 1.8mm. Nie ustawiamy styków przerywacza również w GMP! Przerwę na stykach ustawiamy w miejscu najwyższego rozwarcia przerywacza, w okolicach GMP. Nigdy inaczej! Po ustawieniu przerywacza przystępujemy do ustawiania zapłonu tak jak jest to opisane.

Wszystko odłączyłeś od przerywacza podłączając tam żarówkę? Musi coś zwierać jeszcze do masy skoro ciągle świeci się żaróweczka.
A co np bo wszystko poodłączałem mase przypiełem do cylindra juz nie wiem co moze być bo ten sposób działa cos na podobe lampy stroboskopowej dobrze mysle???
Źle. To najprostszy włącznik odbiornika napięcia. W ogóle jest przerwa na przerywaczu? Wyjmij przerywacz i go przeczyść.
Przekierowanie