kumpel w simsonie na zestawie 77/5/3m z osprzętem robił jak chciał am6 z cylindrem 70ccm jakimś stage6 klasy racing wydechu bidalota i gaźniku 24mm... a przecież to tylko simson...? a jak wbił 3b to tak jakby katapultował się przed to am6
i właśnie tak jak lada mówi że w każdym silniku jest ta sama zasada działania wartało by się niektórym doedukować w dziedzinie 2t
a ja tego u siebie nie zrobię bo nie posiadam jawki a nawet w życiu z tym silnikiem bliższej styczności nie miałem a na pomysł takiego projektu wpadliśmy razem z plusminus-em a on jak pewnie wiecie ten silnik zna bardzo dobrze
PS daję gwarancję rozruchową na zasadzie, że to odpali i będzie zapierdalać bo ja nie mam co do tego najmniejszych wątpliwości
Pomysł ciekawy, ale sponsora czy chętnego nie będzie łatwo znaleźć, tym bardziej że pewnie będzie to kosztować z 500-1000zł?! Tak jak mniej więcej sobie sam to podliczyłem... Wliczając oczywiście nowy Oryginalny wał, jakieś najmocniejsze łożyska które miały by to wytrzymać, wzmacnianie sprzęgła, lepszy łańcuszek sprzęgłowy, zmiana hamulców i przodu na tarczowy (chyba że ktoś kamikadze i na oryginałach chce mieć tyle mocy) itd.
W skrócie, trzeba znaleźć fana takiej motoryzacji który pracuje i ma hajsy na takie zabawy.
Bo jak robić taki projekt na słabych tanich częściach, to jak wlać zamiast normalnej benzyny do baku, to zalać po prostu Nitrometan w składzie 60-80%. I uzyskać moc 20 koni, i zatrzeć silnik po paru kilometrach...
łożyska do simsona to koszt koło 80zł (fagi czy jakieś skfy jest ich 6 sztuk)
regeneracja wału i nowa korba powiedzmy ze 100zł
cylinder to koszty jeszcze do końca nie wiadome 300-500zł (zależy od tłoka membrany itp)
łańcuszek i sprzęgło to milionów nie kosztuje
do tego jakiś gaźnik większy 21mm to podróbkę dellorto kupisz za 60zł
wydech przy odrobinie chęci możesz wykonać sam więc średnio wyjdzie wszystko koło 500-700zł więc to taki majątek? ja w silnik do sima wsadziłem prawie 2,5k a jakoś nie mam bogatych starych 20lat życia za sobą i uczę się więc pracy nie mam
a to, że projekt jest dla osoby zdecydowanej to chyba sama nazwa mówi za siebie
Dobrze, kolega pypu podliczył sam cylinder z tłokiem. Do tego dochodzi moja robota oraz chęci zleceniodawcy.
Korba moze być oryginalna jeśli ktoś się nie boi o nią, ewentualnie ja mogę dać korbę z innego moto, na którą daję gwarancję, wiec wał to około 150zł, można dać elektroniczny zapłon (od 80 do 150zł), dla bardzo zainteresowanych mogę wstawić skrzynię 4b, ale to już oddzielne koszta. Na swoją jawkę przeznaczę około 2k, więc tu pieniądze nie grają roli jeśli jest dobra zabawa. I licząc na papierze, to właśnie moja jawka bedzie oscylowała w granicach 18-20KM, ale tu już będzie całkiem inny projekt cylindra.
(24-01-2014 22:16:52)pypu140 napisał(a): [ -> ]łożyska do simsona to koszt koło 80zł (fagi czy jakieś skfy jest ich 6 sztuk)
regeneracja wału i nowa korba powiedzmy ze 100zł
cylinder to koszty jeszcze do końca nie wiadome 300-500zł (zależy od tłoka membrany itp)
łańcuszek i sprzęgło to milionów nie kosztuje do tego jakiś gaźnik większy 21mm to podróbkę dellorto kupisz za 60zł wydech przy odrobinie chęci możesz wykonać sam więc średnio wyjdzie wszystko koło 500-700zł więc to taki majątek? ja w silnik do sima wsadziłem prawie 2,5k a jakoś nie mam bogatych starych 20lat życia za sobą i uczę się więc pracy nie mam a to, że projekt jest dla osoby zdecydowanej to chyba sama nazwa mówi za siebie
Ale sprzęgło i łańcuszek pasuje z jakiejś lepszej kategorii. Bo nie wiem czy oryginał nie będzie się ślizgać, i czy podkładki pod sprężyny, czy mocniejsze sprężyny wystarczą.
Czy nie trzeba będzie dorabiać dodatkowej tarczy, lub większego sprzęgła.
Bo łańcuszek w sumie drogo może nie wyjść, bo wystarczył by jakiś mocniejszy. Raczej dobrał by bez problemu od innego modelu.
I wiesz, dla zleceniodawcy to nie jest zabawa, tylko jak gdyby kupno silnika o takiej i takiej mocy.
Prędzej będzie wolał ktoś wsadzić po tych pieniądzach inny silnik. Chodź by AM6. Albo, będzie wolał sam zrobić takie modyfikacje.
Chodź, nie wiem. Ja sam nigdy nie chciał bym oddać komuś silnik żeby mi zrobił takie mody. Wolał bym już nieudolnie nawet samemu próbować coś takiego zrobić.
No ale liczę, że uda wam się kogoś znaleźć, bo swoją drogą chciał bym zobaczyć jak taki silnik by sobie radził.
Mimo, iż mnie bardziej kręcił by 2 cylindrowy silnik 223.
silnik z am6 to jest gówno nie silnik... jeśli jeździłeś kiedyś na tym to wiesz o co mi chodzi
a samemu nie naszalejesz... to, że masz wiertarkę i pilniki iglaki nie znaczy, że jesteś doświadczony w modyfikacjach tak samo jak to, że masz w domu siłownie nie oznacza, że jesteś pakerem xD liczy się w tej branży doświadczenie
(24-01-2014 23:24:07)pypu140 napisał(a): [ -> ]silnik z am6 to jest gówno nie silnik... jeśli jeździłeś kiedyś na tym to wiesz o co mi chodzi
potwierdzam
Ja to bym chciał troche wiecej o tej skrzyni usłyszec jesli to nie tajemnica
To zadawaj konkretne pytania odnośnie skrzyni. Wszystkiego nie chcę ujawniać od razu.
Z silnikiem AM6 mam styczność od 3 lat - czy to g***o nie sądzę. Fajnie, że macie pomysły, jednak prawie 1000 zł, to duża kwota
Za tyle to ja mam nowy cylek Polini 70 ccm i łożyska na wał do mojej Apy. Może się opłaca, jak ktoś ma nadmiar kasy, albo jest entuzjastą.
AM6 - to bdb silniki, bez porównania lepsze niż silnik os Simsona, czy wspomniany wcześniej 223 - tak, wiem, że taki Simek czy Jawka po sporym tuningu może wyprzedzić moto z AM6 - ale wystarczy tylko ściągnąć blokady z AM6 i Simek i Jawka zostają w tyle, bo wydech to tylko połowa sukcesu, weźcie pod uwagę, że w Simsonie czy Jawce, nie ma takiej elektroniki, więc nie ogranicza ona silników, jak w AM6
Kuzyna RS'ka leci 120 km/h na tym cylku co wspomniałem, a chciałbym zobaczyć Ogara, który też tyle leci
- tak więc zrealizujcie ten projekt, bo sam jestem ciekawy, jak to będzie wyglądało, wrzućcie filmik na YT - i zyskacie chętnych na takie przeróbki
Ciekaw jestem rozwoju tego prodżektu
Jak Wam się uda wycisnąć ~15-20km to szacun
W sumie z simków wyciągają po 30km więc myślę że te 15km z 223 jest realne.
(25-01-2014 01:16:00)Damian4570 napisał(a): [ -> ]Z silnikiem AM6 mam styczność od 3 lat - czy to g***o nie sądzę. Fajnie, że macie pomysły, jednak prawie 1000 zł, to duża kwota Za tyle to ja mam nowy cylek Polini 70 ccm i łożyska na wał do mojej Apy. Może się opłaca, jak ktoś ma nadmiar kasy, albo jest entuzjastą.
AM6 - to bdb silniki, bez porównania lepsze niż silnik os Simsona, czy wspomniany wcześniej 223 - tak, wiem, że taki Simek czy Jawka po sporym tuningu może wyprzedzić moto z AM6 - ale wystarczy tylko ściągnąć blokady z AM6 i Simek i Jawka zostają w tyle, bo wydech to tylko połowa sukcesu, weźcie pod uwagę, że w Simsonie czy Jawce, nie ma takiej elektroniki, więc nie ogranicza ona silników, jak w AM6 Kuzyna RS'ka leci 120 km/h na tym cylku co wspomniałem, a chciałbym zobaczyć Ogara, który też tyle leci - tak więc zrealizujcie ten projekt, bo sam jestem ciekawy, jak to będzie wyglądało, wrzućcie filmik na YT - i zyskacie chętnych na takie przeróbki
Proszę Cię
Jakiej elektroniki?? Sam mam zapłon z AM6 w simku i jakiś cudów nie ma jeśli chodzi o tą "elektonikę"
(25-01-2014 01:16:00)Damian4570 napisał(a): [ -> ]Z silnikiem AM6 mam styczność od 3 lat - czy to g***o nie sądzę. Fajnie, że macie pomysły, jednak prawie 1000 zł, to duża kwota Za tyle to ja mam nowy cylek Polini 70 ccm i łożyska na wał do mojej Apy. Może się opłaca, jak ktoś ma nadmiar kasy, albo jest entuzjastą.
AM6 - to bdb silniki, bez porównania lepsze niż silnik os Simsona, czy wspomniany wcześniej 223 - tak, wiem, że taki Simek czy Jawka po sporym tuningu może wyprzedzić moto z AM6 - ale wystarczy tylko ściągnąć blokady z AM6 i Simek i Jawka zostają w tyle, bo wydech to tylko połowa sukcesu, weźcie pod uwagę, że w Simsonie czy Jawce, nie ma takiej elektroniki, więc nie ogranicza ona silników, jak w AM6 Kuzyna RS'ka leci 120 km/h na tym cylku co wspomniałem, a chciałbym zobaczyć Ogara, który też tyle leci - tak więc zrealizujcie ten projekt, bo sam jestem ciekawy, jak to będzie wyglądało, wrzućcie filmik na YT - i zyskacie chętnych na takie przeróbki
Mówimy tutaj o dwóch różnych konstrukcjach. Silniku z lat 50-tych, 60-tych oraz końcówki 90-tych. Wyprodukowane zostały one w całkiem innych warunkach, z różnym nakładem finansowym i z różnym doświadczeniem. Są to rózne swiaty. Tuning silników z epoki jest czymś odmiennym i nie dla każdego pojetym. Jeden woli kupić za 5 tysięcy aprilie z am6, drugi woli dać 2 tys za tuning simsona i każdy będzie się nim cieszył. Podatnosć takich silników na tuning jest odmienna. Przy am6 jest to p&p, przy simsonie już trzeba sie znać na rzeczy aby taki przerobić. O silniku 223 nie wspomina, bo to w ogóle kosmos.
Ogólnie am6 nie jest zbyt trudny,z aawansowany technicznie, naładowany elektroniką, ale jako podstawowy silnik do motoroweru wystarcza. Tego się trzymam i to mi wystarcza. Tuning 223 nie jest jeszcze znany wielu osobom, wiec nie każdy do tego podchodzi tak samo.
Damian4570 jeśli nie wierzysz w potencjał starego silnika zapraszam tym Twoim racingowym 70ccm na rozpoczęcie sezonu na częstochowę chętnie zobaczę Twoją minę gdy Twoje am6 z cylindrem za 8 stówek i z wydechem za drugie tyle (o reszcie osprzętu nie wspomnę) będzie wąchać po wrzuceniu przeze mnie "trójki" w starym simsonie xD przewaga simsona nad am6 jest oczywista... skok tłoka prawie 5mm większy co daje sporo większy potencjał do modyfikacji am6 ma jedynie fajny zapłon (sam taki w simsonie posiadam) i skrzynię (przełożenia) a w simsonie trzeba się pogodzić z dość dużym przeskokiem z 1 na 2 w am6 też sporo modziłem i wiem jak to chodzi
ogólnie to mogę się podjąć różnorakich ciekawych projektów na silniku 2t najlepiej czegoś czego jeszcze nikt nigdy nie zrobił
Ostatnimi czasami, myślałem nad unowocześnieniem 223 , mowa o mocy. Czytająć ten pomysł, to jestem w stanie się tym bardziej zainteresować no i może pokusić się o wasze zdolnośći i doświadczenie bo 500 zł, to aż wcale taki kosmos nie jest, w porónaniu do kosztów samego cylindra/wydechu do am6, czy rotaxa.
Wstępnie panowie jestem zainteresowany
,