Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Brak iskry
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witajcie,
otóż w moim charcie nie ma iskry, jestem zielony w chartach ponieważ posiada on zapłon elektorniczny. Do tej pory miałem tylko do czynienia z ogarem 205 gdzie zaplon był platynowy.
Chciałbym prosić o pomoc w czym może tkwić problem.
Świeca jest git.
sprawdzić by trzeba impulsator świece i to sprawdzić może pomoże
A gdzie jest impulsator, jak go sprawdzić ? O_O Naprawdę nie wiem co i jak Sad
Kolego miernik uniwersalny w łapę i sprawdzasz cewki, na internecie pisze (inne forum) tam także pisze jak sprawdzić impulsator (ja bym ci podał ale jestem na telefonie) . Przede wszystkim sprawdź czy kable dobrze stykają z modułem a cewka butelkowa jest potoczna z modułem


Znalazłem

- zmierzyć omomierzem rezystancję (opór) cewki zasilającej . Przeważnie do tej cewki biegnie zielony przewód. Mierzymy względem masy, czyli czarnego przewodu wychodzącego z prądnicy. Poprawna wartość zawiera się w przedziale od 700 do 750 om.
- zmierzyć omomierzem rezystancję impulsatora. Biały przewód. Poprawna wartość - 28 om (mogą być niewielkie różnice.
- modułu zapłonowego nie sprawdzisz bez specjalnego stanowiska pomiarowego.

Większa ilość informacji zobacz czy nie będę miał u siebie bo na telefonie ciężko jest znaleźć
Kokosek, a powiedziałbyś mi gdzie ejst cewka zapłonowa, zasilająca, impulsator ?
Z kolorami tych kabelków to ja mam chyba inaczej ... ;/
Czekam na dalsze instrukcje. Pozdro
Jeżeli się nie mylę to cewka zasilająca jest to cewka nawinieta grubym drutem,

Miernikiem nic nie popsujesz poza tym gniazda powinny się zgadzać nawet jeśli kolory źle bo tak by oznaczało ze masz majsterkowany moduł

Popatrz po prostu kable Tongue


I o ile się nie mylę to impulsator daje tylko impuls do modułu, a cewka zasilająca zasila moduł


Cały zapłon czyli cewki i impulsator znajdziesz pod magnetem!
http://img175.imageshack.us/img175/6074/20100530214.jpg
To jest cewka zasilająca czy iskownik ?
Jesli to pierwsze to prosiłbym o zaznaczenie :| Wybacz, ze tak dopytuje, ale bardzo chciałbym sie nauczyć naprawiać takie usterki.
Kolego obecnie jestem na telefonie wiec nie mam możliwości, udało Ci się mnie dorwać bo spać nie mogę. Jeżeli jest opcja napisz na GG.

Wiesz gdzie jest impulsator? Za impulsatorem masz gruba cewke (gruby drut) następnie masz dwie cienkie (ladujace) a potem 2 świetlne.

To co pokazałes jest zapłonem/ inaczej mówiąc iskrownikiem a w tym są cewki
Postanowiłem sobie to rozrysowac, czy to tak ma wyglądać?
Zmusiłeś mnie do odpalenia laptopa.

Wszystko się zgadza prócz tego że pomyliłeś cewki ładujące a świetlne (na odwrót i się zgadza)

A teraz masz dwie kostki przy tym Jedna toretycznie czarna (nie zawsze) druga biała i duża
Weż małą kostkę a najlepiej jak byś zrobił zdjęcie kabelków z małej kostki
Przyjacielu.. Nie ma mam obecnie przy sobię całego zaplonu Big Grin
Jutro wieczorkiem wybiore się do blaszaka i zrobię fotosy.
Najmocniej przepraszam jeśli zmusiłem Cie do ruszania się z łóżka.
W tej chwili zmykam paciory, nie moja godzina. Dobranoc Smile
Tylko po to mnie z łóżka wyjoł.. no cóż kiedyś się za to dorwę Tongue dobra jak coś to pisz
Polecam na początek sprawdzić czy nie dopiął sie kabelek jakiś przy cewce pod bakiem(sprawdz ten który idzie na mase) oraz zobacz czy wszystkie kable które wchodzą do modułu są dobrze wpięte , łączą.
Wszystkie kabelki są przypięte pod cewkę butelkową, pod moduł są wszystkie ciasno poprzypinane.
Nie posiadam miernika uniwersalnego ani omomierza Sad nie mam jak sprawdzić wartości cewki zasilającej i impulsatora Sad
Najtańszy multimetr można kupić za ok 10zł. Taki prosty dobrej firmy Uni-T - ok 20zł: http://allegro.pl/miernik-uniwersalny-mu...64111.html

Prawda jest taka, że do Charta bez takiego urządzenia lepiej nie podchodzić. Zresztą do innych pojazdów też. Drogie to nie jest, a bardzo przydatne (nie tylko do jednośladów).
Stron: 1 2
Przekierowanie