Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Hardkorowa przeróbka prądnicy w ogarze 200
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam.
Chodzi mi ostatnio po głowie pomysł przerobienia iskrownika w ogarze 200 na 5 cewek. 4 cewki ładowania 12v przewiniete drutem 1mm ok 90zw(tyle się zmieści) no i jedna cewka6v na zaplon(u mnie moduł).
Trzeba by zrobić od podstaw nową podstawę iskrownika. Krążek alu wrzucić na tokarke i zrobić na wymiary oryginalnej podstawy. Potem odciąć ze starej podstawy uchwyt platynek i dospawać do nowej podstawy.
Kolejnym krokiem było by porobienie otworów do mocowania cewek. Wiadomo że musiało by być wszystko sciśnięte by się te 5 cewek zmieściło.
Następnie na na każde dwie cewki połączone szeregowo podłączyć jeden mostek. Potem te dwa mostki równolegle do aku.

Co o tym myślicie? Wypaliło by to?
A właśnie dodam że dostęp do wszelkich urządzeń mam.
BigSoft robił coś takiego Smile Pogadaj bo wiem zę podstawę na 5 cewek miał Tongue
Ale w silniku 223(ogar,jawka)? wiem że w charcie to na 6 cewek robił.
Tak w tym silniku robią podstawę pod chyba jak dobrze pamiętam 5cewke moc jaką przewidywał to ok 60w Tongue
Czyli jednak 5 cewek powinno się zmieścić.
A wiesz może czy przewijał cewki?
Mam nadzieję że nie będzie na mnie zły :F
http://dl.dropboxusercontent.com/u/13365...bka/11.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/13365...bka/22.jpg
Tak to mniej więcej wygląd no i chyba jak się domyślam jeszcze będzie cewka zapłonowa do tego Smile
Cewka lub impulsatorTongue U mnie wyglądało by to podobnie z tym że był by ten cały stelaz na platynki przymocowany na dwóch nóżkach.
(08-12-2013 16:03:42)stqc napisał(a): [ -> ]Mam nadzieję że nie będzie na mnie zły :F
http://dl.dropboxusercontent.com/u/13365...bka/11.jpg
http://dl.dropboxusercontent.com/u/13365...bka/22.jpg
Tak to mniej więcej wygląd no i chyba jak się domyślam jeszcze będzie cewka zapłonowa do tego Smile

Kiedyś zrobiłem coś podobnego tyle że na 4 cewki zapłonowe i jedna do tylnego światła.
Kiedyś do 223 dorobiłem stojan na 4 cewki, niestety nie miałem okazji zamontować, może niebawem jednak przemogę się i dokonam tego jakże radykalnego kroku...

Generalnie jak najmniejsza ingerencja w oryginał, jak najmniej roboty - trochę wycięcia alu, dowiercenie jednego otworu, dorobienie 'hamulca' dla drugiej śruby cewki, żeby ta nie latała wewnątrz... Wyglądało to mniej więcej tak:
http://bikepics.com/pictures/1665592/
http://bikepics.com/pictures/1667973/

Rdzeń cewki troszkę podszlifowany, co by wszystko w kupie się zmieściło. 5 cewka, małej mocy jest dowinięta na jedną z zamontowanych w tym stojanie na foto. 6 cewkę,również małej mocy, ale osobną można zamontować pomiędzy cewkami zapłonowymi, tylko trzeba ją samemu dorobić. Na innym forum o jawerkach było to opisane przez znajomego.
Ja bym zrobił stojan od podstaw. Tak jak na powyższych zdjęciach.
No właśnie zastanawiało mnie czy jeżeli się obszlifuje rdzeń to są jakieś problem z cewka ale widocznie nic się nie dzieje.
O lol. Big Grin Jest bajer! Big Grin Chodź, ja to prędzej bym założył szajbę, pasek i alternator od jakiego samochodu. Tongue Niż takie coś zrobił! Big Grin Big Grin Big Grin
I hym... W sumie nie jest to głupi pomysł!!! Big Grin
Boszu bez przesady :F

Tylko ciekawe czy taki iskrownik jak podał stqc zmieści się bez problemu w silnik hmm
To co podał stqc, to są zdjęcia mojego projektu, który nigdy nie został skończony. Tak zmieścił się do silnika, bo wszystko było na silniku mojego Ogara 200 sprawdzane. Zresztą nie takie rzeczy w 223 już były robione:

http://www.jawa-50.cz/clanek/navody-tuning-upravy.html
BigSoft a sprawdzałeś wydajność tej pradnicy?
Jaki tam był drut i ile zwoi?
Nie sprawdzałem, bo nie skończyłem projektu. Co i jak było też niestety już nie pamiętam, a niestety nigdzie tego nie zapisałem.
Stron: 1 2
Przekierowanie