Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy!

Pełna wersja: Jak dotrzeć stożek magneta ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Dobrze czytałeś, bo po to jest właśnie stożek. Klin ma tylko "pomagać" w momencie nagłej zmiany obrotów, żeby magneto nie miało możliwości delikatnego przesuwania się, co spowodowało by wytarcie powierzchni stożka po czasie, co za tym idzie luzy oraz przestawienie zapłonu. Gdyby klin miałbyć elementem przekazującym napęd na magneto, to była by tam prosta ośka, z znacznie dłuższym i grubszym klinem.

Najprostszym sposobem na Twoje problemy oprócz nowego klina, jest wycięcie z blaszki (np z puszki, jeżeli będzie za gruba, to trzeba poszukać cieńszej) lejka na stożek wału. Ma być tak zrobiony, żeby się nie zamykał, ma zostać miejsce na klin. Powinno zadziałać, rada z własnego doświadczenia.

Zauważ jak jest zrealizowane mocowanie zębatki atakującej na wale korbowym Charta (to ta, która przekazuje napęd na kosz sprzęgłowy). Żadnego klina tam nie ma, tylko stożek.
Ja dorabiałem kiedyś klin ze śruby 10,8 zdażyło się z wiertła :F Na koniec rozgrzanie do czerwoności palnikiem i do oleju Big Grin Trzymał cały sezon i jeszcze jest OK
Ja mam klin zrobiony z... podkładki... Póki co trzyma bardzo dobrze Smile Ale klin nie może być zbyt duży (nie powinien być za wysoki), on musi być taki ledwo wystający
Jak wygląda teki lejek ?
Ech. Wytnij sobie przykładowo z kartki papieru mały pasek i owiń go na stożku wału. Co wyszło? Stożek/lejek (jak kto woli) :]

Takie samo "coś" trzeba zrobić z blaszki.
można też na tokarce odpowiednio spasować stożek wału i magneta, wtedy dobry klin i na pewno nie zetnie
A nie prościej dać klin? Ze zwykłej podkładki możesz zrobić a nie jakąś ''docieraczką'' docierać wał Smile
Przecierz mam klin Big Grin Dałem sobie spokój z docieraniem .
Stron: 1 2
Przekierowanie